Czy powinienem zabezpieczyć mój nowy samochód przed rdzą?


Samochody zbudowane są z wielu części zawierających żelazo. Jeśli zmieszasz nieobrobione żelazo, tlen i wodę, dochodzi do korozji, która może doprowadzić do rozpadu samych części. Oznacza to, że rdza może po prostu źle wyglądać, ale może również powodować poważne problemy strukturalne, jeśli nie jest leczona we wczesnym stadium.

Można myśleć o rdzy jak o chorobie lokomocyjnej. Nowsze samochody, które nie spędziły dużo czasu na drodze, nie są tak podatne na rdzewienie w porównaniu do starszych samochodów. Z wiekiem samochody zazwyczaj nie są dobrze konserwowane, co często oznacza, że pojawia się rdza i zaczyna pogarszać stan karoserii i paneli konstrukcyjnych samochodu.

Większość nowszych samochodów jest zabezpieczona przed rdzą prosto z fabryki, co oznacza, że zabezpieczenie nowego samochodu przed rdzą nie jest tak konieczne. Jeśli jednak chcesz uzyskać najwyższy możliwy poziom ochrony, powinieneś zabezpieczyć samochód przed rdzą, zwłaszcza jeśli planujesz posiadać go przez długi czas.

Jeśli używasz samochodu jako część trzyletniego leasingu, na przykład, to nie ma potrzeby dodatkowego zabezpieczania przed rdzą. Wystarczy zrobić wszystkie regularne utrzymanie samochodu, takie jak mycie samochodu i starając się nie zetrzeć farby. Powinieneś również chronić wrażliwe obszary swojego samochodu za pomocą PPF lub powłoki ceramicznej.

Zabezpieczenie nowego samochodu przed rdzą

Nowsze samochody są zbudowane o wiele lepiej w porównaniu do starszych. Nowsze techniki montażu zapewniają precyzyjne odstępy między karoseriami i ich wyrównanie, co sprawia, że uszczelki są znacznie mocniejsze i bardziej szczelne. Jeśli dodamy do tego szeroką konstrukcję z ocynkowanej stali, dodatkowa ochrona przed rdzą nie jest konieczna.

Odporność na rdzę Twojego nowego samochodu zależy również od Twojego konkretnego scenariusza użytkowania. Jeśli jeździsz samochodem tylko w zimie i masz do czynienia z dużą ilością wilgoci, warto rozważyć zabezpieczenie antykorozyjne, aby mieć pewność, że jest to możliwe.

Niektóre marki samochodów, takie jak BMW i wiele innych, przeprowadzają kompleksową ochronę przed rdzą jeszcze przed lakierowaniem. Oznacza to, że nowsze samochody przechodzą intensywny proces odrdzewiania, który zapewnia im ochronę nawet na poziomie subatomowym. W cenę nowego samochodu wliczone są również specjalne 10-12-letnie gwarancje.

Jeśli planujesz posiadać samochód przez długi czas i często jeździsz nim w klimacie o niekorzystnych warunkach pogodowych, zabezpiecz swój samochód przed rdzą. Jeśli również jeździsz na dłuższych trasach, gdzie częściej dochodzi do odprysków kamieni, a w twoim kraju używa się soli jako środka zapobiegającego oblodzeniu w zimie, powinieneś zdecydowanie zabezpieczyć swój nowy samochód przed rdzą.

Odporność na rdzę samochodu używanego

Odporność na rdzę używanego samochodu wydaje się bardziej logiczna, ale jeśli Twój samochód nie jest warty ratowania, wydawanie dodatkowych $ na dedykowaną ochronę przed rdzą jest raczej bezużyteczne. Twój używany samochód mógł już paść ofiarą korozji, więc lepiej zabrać samochód do doświadczonego warsztatu blacharskiego tylko po to, aby sprawdzić wszystkie wrażliwe panele nadwozia.

Warto wspomnieć, że zdecydowana większość właścicieli samochodów nigdy nie zabiera swoich aut na dedykowane zabezpieczenie antykorozyjne. Odporność na rdzę jest wykonywana głównie przez entuzjastów, których celem jest zachowanie jak największej wartości samochodu, a Twoja zwykła Honda Civic z 2003 roku z przebiegiem 180 tys. mil na zegarze nie jest prawdopodobnym kandydatem.

Odporność na rdzę z pewnością oferuje lepszą ogólną ochronę bez względu na to, czy samochód jest używany czy nowy. Jeśli zdecydujesz się na dedykowane techniki natrysku oleju kroplowego / kropelkowego / smoły lub kosmiczne rozwiązania antykorozyjne modułów elektronicznych, upewnij się, że ma to sens finansowy.

Z drugiej strony, wartość rezydualna samochodu jest często wyższa, jeśli był on zabezpieczony przed rdzą przez większość swojego życia. Warto również wspomnieć, że niektóre techniki, takie jak natryskiwanie oleju metodą kropelkową, wymagają wiercenia w panelach karoserii, co może nawet pogorszyć proces odkładania się rdzy, jeśli nie wykona tego doświadczony profesjonalista.

Porady dotyczące doświadczenia z samochodem odpornym na rdzę

Naprawdę nie ma potrzeby stosowania specjalnych środków przeciwrdzewnych, jeśli po prostu wykonujesz wszystkie regularne, niedrogie codzienne/tygodniowe/miesięczne czynności konserwacyjne. Po pierwsze i najważniejsze, pamiętaj o regularnym myciu samochodu, aby usunąć wszystkie zanieczyszczenia, które z czasem mogą porysować jego lakier.

Nakładanie folii ochronnej i/lub dedykowanej powłoki ceramicznej na panele nadwozia to również dobry pomysł na utrzymanie lakieru w świetnym stanie. Uchroni Cię to również przed odpryskami kamieni i zarysowaniami, które po pewnym czasie mogą skutkować korozją.

Powinieneś myć swój samochód jeszcze częściej, jeśli w Twoim kraju używa się soli jako środka odstraszającego lód w zimie, ponieważ sól może znacznie przyspieszyć korozję. Od czasu do czasu sprawdzaj stan podwozia i spróbuj samemu poszukać oznak korozji.

Ponadto, upewnij się, że wnętrze jest również czyste i że wszystkie korki wodne wokół samochodu nie są zatkane. Po prostu wykonuj wszystkie te regularne czynności konserwacyjne i szczerze mówiąc nie ma potrzeby dodatkowego zabezpieczania nowych samochodów przed rdzą, zwłaszcza jeśli rdzewienie jest objęte gwarancją.

Dział FAQ

Co powinienem zrobić, jeśli znajdę rdzę w moim samochodzie?

Jeśli Państwa samochód objęty jest gwarancją, która obejmuje również korozję, należy jak najszybciej skontaktować się z dealerem. Należy starać się jak najszybciej zniwelować rdzę, ponieważ może się ona szybko rozprzestrzeniać, a jeśli tak się stanie, to czeka Państwa rachunek za naprawę, który po prostu nie ma sensu z finansowego punktu widzenia.

Jeśli jesteś właścicielem cennego samochodu, należy to zrobić z jeszcze większym poczuciem pilności, ponieważ może to zdewaluować samochód szybko. Rdza się zdarza, i to jest oczywiste, ale są sposoby, można to naprawić, jeśli nie działać na czas.

Czy klasyczne samochody rdzewieją częściej?

Tak, klasyczne samochody rdzewieją o wiele bardziej niż nowsze. I to jest szczególnie problem, jeśli patrzysz na klasyczny samochód, który kosztuje dużo pieniędzy, ale ceny nie były tak wysokie, jak są teraz kilka lat temu.

Istnieje wiele drogich klasyków, które przez jakiś czas nie były tak drogie. Oznacza to, że wiele z nich było nękanych przez korozję, i zostały one ustalone tak szybko, jak wartość samochodu uczynił go wykonalne, aby to zrobić. Dlatego przy zakupie starszego samochodu zawsze należy zachować ostrożność i dokładnie go sprawdzić.

Czy w ogóle kupować samochód z korozją?

Jeśli natkną się Państwo na kuszącą ofertę, która obejmuje samochód z lekką korozją, nie jest to koniecznie powód do zerwania umowy. Naprawa samochodu z dużą ilością korozji wymaga czasu i wysiłku, ale w przypadku niektórych modeli jest to faktycznie dobry pomysł.
Jest to przede wszystkim tak dla cennych, klasyków i samochodów sportowych w limitowanych edycjach. Tego typu samochody są często znajdowane w okropnych warunkach, ale później przywracane do dawnej świetności. Jeśli naprawa zostanie przeprowadzona prawidłowo, nie będzie to miało wpływu na wartość samochodu.

Recent Posts