Czy powinienem zabezpieczyć moje BMW przed rdzą?


Rdza jest jednym z najpaskudniejszych wrogów, jakich może mieć samochód. Korozja jest powodowana głównie przez wodę przenikającą przez lakier, a gdy to nastąpi, woda zaczyna tworzyć pęcherzyki na lakierze. Rdza zaczyna rozprzestrzeniać się od środka na zewnątrz i w końcu niszczy sam lakier.

Silna ochrona antykorozyjna jest niezbędna dla samochodu, który ma więcej niż 10-12 lat, ponieważ większość samochodów jest obijana mnóstwem odłamków kamieni przez całe życie samochodu, co może powodować korozję. Po samochód został wystawiony na działanie wilgoci i tlenu na chwilę, rdza jest zobowiązany do zdarzyć.

Niektórzy producenci samochodów, tacy jak BMW, wykonują kompleksową ochronę antykorozyjną jeszcze przed zmontowaniem samochodu, ale ten rodzaj ochrony antykorozyjnej nie trwa wiecznie. Możesz również skorzystać z wielu różnych technik ochrony antykorozyjnej dostępnych na rynku wtórnym.

Jeśli jednak będziesz dbał o swój samochód, regularnie go mył, a nawet nakładał folię ochronną na szczególnie wrażliwe miejsca, możesz na długo zniwelować te efekty. Zabezpieczenie antykorozyjne 12+ letniego BMW jest dobrym pomysłem, jeśli samochód jest młodszy niż ten, po prostu dbaj o niego.

Fabryczna ochrona antykorozyjna BMW

Wszystkie samochody BMW przed opuszczeniem fabryki otrzymują kompleksową ochronę antykorozyjną. Polega to na zanurzeniu karoserii całego samochodu w mangan, fosforan cynku i nikiel. Po kąpieli BMW nakłada na całą karoserię warstwę ochronną.

Proces ten rozciąga się nawet na poziom subatomowy, ponieważ BMW stosuje specjalną powłokę zwaną e-coat, która polega na elektrycznym naładowaniu całej karoserii. Dzięki temu każdy nanometr karoserii jest w równym stopniu chroniony. Następnie zaawansowane technologicznie roboty zaczynają wstrzykiwać pod wysokim ciśnieniem uszczelniacze we wszystkie podatne na uszkodzenia zagłębienia karoserii.

BMW dokłada wszelkich starań, aby zapewnić ochronę wszystkich najbardziej narażonych na uszkodzenia części karoserii. Zaczynając od podwozia, BMW nakłada mieszankę polichlorku winylu, która chroni samochód przed wnikaniem wody i wilgocią pod karoserią.

Następnie BMW lakieruje samochód i nakłada dodatkową warstwę ochronną ze specjalnym roztopionym woskiem na bazie parafiny, aby zapewnić pokrycie wszystkich małych pęknięć, szwów i szczelin. Wosk wysycha i staje się silnym środkiem antykorozyjnym. BMW oferuje również 12-letnią gwarancję antykorozyjną dla samochodów wyprodukowanych po 2004 roku.

Ochrona antykorozyjna BMW na rynku wtórnym

Jeśli Twój samochód ma więcej niż 12 lat, możesz chcieć przyjrzeć się niektórym z tych technik antykorozyjnych dostępnych na rynku wtórnym. Jedną z najnowszych technik zapobiegania korozji jest specjalny moduł elektroniczny, który wysyła słaby prąd przez całe nadwozie samochodu, co teoretycznie zapobiega reakcji samochodu z tlenem. Ceny wahają się od 500-1000 dolarów.

Jeśli szukasz tańszej alternatywy 150 dolarów, spraye na bazie smoły są również często używane w większości podwozia ochrony przed rdzą. Technika ta składa się z rozpylania smoły-jak warstwa na samochodzie podatnych obszarach w wysiłku ochrony przed rdzą. Warstwa ta jest jednak podatna na pękanie, co może nawet przyspieszyć proces korozji, dlatego należy jej unikać.

Specjalne bezkropelkowe spraye olejowe są nieco podobne do wspomnianych wcześniej sprayów na bazie smoły, ale ta technika, jeśli jest wykonywana przez profesjonalistę, zapewnia lepszą i dokładniejszą ochronę. Niektóre wiercenia są konieczne, więc należy skonsultować się z profesjonalistą. Koszty wahają się od 120-150 dolarów, a to powinno być powtarzane co roku.

Możesz również sprawdzić kroplowe spraye olejowe, które są bardziej lepkie niż wspomniane wcześniej bezkroplowe spraye olejowe i oferują jeszcze lepszą ochronę przed rdzą za tę samą cenę. Ta technika również powinna być stosowana co roku i jest często zalecana przez wielu specjalistów.

Ogólne codzienne zapobieganie rdzy

Pamiętaj o regularnym myciu samochodu, ponieważ ma to zasadnicze znaczenie dla trwałości lakieru i ochrony przed rdzą. Ponadto, powinieneś używać dedykowanej powłoki ceramicznej dla zwiększenia ochrony lakieru i zawsze obserwować, czy na Twoim samochodzie nie ma soli i czyścić go tak często, jak to możliwe.

Należy również zachować wszystkie dedykowane korki spustowe czyste tak, że woda może łatwo opuścić wszystkie wnęki samochodu. Jeśli nie czyścić wnętrze często, istnieje duże prawdopodobieństwo, że brud może rozprzestrzeniać się na zewnątrz, jak również, a to może powodować rdzewienie.

Jeśli chcesz uzyskać najwyższy poziom ochrony, idź naprzód i zastosować folię ochronną farby na wszystkich wrażliwych obszarach samochodu. Robi się to, aby zapobiec odpryskom kamieni, które są często głównym powodem powstawania rdzy na panelach zewnętrznych.

Dział FAQ

Czy warto odrdzewiać samochód?

To zależy od kilku różnych czynników. Jeśli mieszkają Państwo w cieplejszym, przeważnie suchym klimacie i jeżdżą Państwo głównie po mieście po utwardzonych drogach, to być może nie jest to aż tak konieczne. Ale jeśli mieszkasz w klimacie o zróżnicowanych warunkach pogodowych lub często napotykasz wilgoć podczas codziennych dojazdów do pracy, może to być dobry pomysł.

Jeśli posiadasz dość nowy samochód i nie planujesz posiadać go przez długi czas, nie ma potrzeby zabezpieczania go przed rdzą. Jeśli tylko będą Państwo przestrzegać wszystkich codziennych wskazówek dotyczących zapobiegania korozji, szanse na rdzewienie są minimalne.

Czy nowsze samochody lepiej znoszą rdzę niż starsze?

Tak, tak. Wiele nowoczesnych marek samochodów stosuje w niektórych elementach ramy stal galwanizowaną. Oznacza to, że te obszary nie są tak podatne na korozję jak zwykła stal. Starsze samochody nie używały tego typu stali, co oznacza, że korozja nie jest tak intensywna.

Ponadto, nowsze samochody są generalnie montowane lepiej. Oferują one ciaśniejsze szczeliny między panelami, a wiele nowszych technik uszczelniania jest stosowanych bezpośrednio w fabryce. Nie bez powodu BMW oferuje 12-letnią gwarancję na kompleksową ochronę przed rdzą.

Prawdopodobieństwo rdzy w lecie i w zimie?

Zimą korozja jest o wiele bardziej istotna z powodu zwiększonej wilgotności, a przede wszystkim soli. Większość krajów stosuje sól jako środek zapobiegający oblodzeniu, ale oznacza to również, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż Państwa samochód będzie zimą nękany przez korozję.

Aby temu zaradzić, zawsze upewnij się, aby umyć samochód regularnie, jeśli nie, nagromadzenie soli może uszkodzić farbę po pewnym czasie. Jeśli tak się stanie, należy spojrzeć na bardziej kompleksowych rozwiązań antykorozyjnych wymienionych w tym artykule.

Recent Posts