Czy powinienem zabezpieczyć mojego Mercedesa przed rdzą?


Przez lata marka Mercedes stała się synonimem luksusu i jakości wykonania. Mając tak cenny, ale amortyzujący się majątek, należy zadbać o wszystkie niezbędne prace konserwacyjne.

Dziesiątki lat temu, wiele samochodów marki Mercedes było nękanych przez korozję, a korozja jest dla wszystkich zamiarów i celów największym wrogiem samochodu. Nowsze modele Mercedesa posiadają również specjalną gwarancję, która obejmuje rdzę i korozję przez okres do 30 lat w określonych krajach.

Jeśli myją Państwo samochód regularnie, zwłaszcza zimą, kiedy na drogach jest dużo soli, i nie jeżdżą Państwo często po drogach nieutwardzonych, nie ma potrzeby stosowania dodatkowej ochrony przed rdzą. Jeśli jednak zdecydujesz się na zabezpieczenie antykorozyjne, szanse na gromadzenie się rdzy są niewielkie lub żadne.

Możesz zdecydować się na zastosowanie specjalnego podkładu antykorozyjnego, olejów w sprayu bez kropli lub specjalnego modułu elektronicznego. Zanim zdecydujesz się na którykolwiek z tych sposobów, skonsultuj się z doświadczonym profesjonalistą, aby upewnić się, że jesteś świadomy wszystkich specyficznych produktów dostępnych w Twoim regionie.

Odporność na rdzę nowego Mercedesa

Nowsze samochody Mercedesa wykorzystują szereg materiałów odpornych na rdzę, takich jak stal galwanizowana lub specjalne rozwiązania ochronne firmy Permagard, które zapewniają, że samochody Mercedes są dobrze chronione jeszcze przed opuszczeniem fabryki.

Permagard to francuska firma, która od dziesięcioleci zajmuje się ochroną przed rdzą i wilgocią. Rozwiązania Permagard są stale wykorzystywane przez Mercedesa, a także przez wielu producentów z branży lotniczej i morskiej. Permagard oferuje innowacyjne rozwiązanie w zakresie ochrony lakieru, które zapewnia, że wszystkie narażone panele są tak odporne na rdzę, jak to tylko możliwe.

Firma ta koncentruje się na tworzeniu dedykowanych plastikowe-jak bariery, które siedzą między farbą i elementów. Powłoka ta oferuje również wykończenie przypominające szkło, co zapewnia, że samochody chronione przez Permagard oferują również niesamowite wykończenie lakieru.

Jeśli weźmiemy pod uwagę dokładne fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne oraz samą gwarancję, wydaje się, że w przypadku nowego Mercedesa nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych.

Odporność na rdzę używanego Mercedesa

Niektórzy twierdzą, że odrdzewianie używanego samochodu jest nieco bezsensowne. Ale jest to dalekie od prawdy. Używany samochód jest w rzeczywistości bardziej rozsądnym kandydatem do ochrony, ponieważ sam samochód jest bardziej podatny na rdzę po kilku latach ciągłej jazdy, zwłaszcza jeśli wszystkie gwarancje wygasły.

Jedną z najpopularniejszych technik ochrony przed rdzą są powłoki podkładowe, spraye niekapiące lub dedykowany moduł elektroniczny. Jeśli zdecydujesz się na podkład, powinno to kosztować od 100 do 200 dolarów, a tego typu powłoki powinny trwać kilka lat w najlepszym przypadku.

Kroplowe/niekapiące spraye olejowe są również dość popularne. Spray olej kapać jest rozpylany na wszystkich podatnych obszarach samochodu, a jeśli poczekać kilka godzin na olej do kapania do wszystkich podatnych obszarach, powinien utwardzić i oferują przyzwoity poziom ochrony przed rdzą.

Niekapiący spray olejowy jest podobny, ale poziomy lepkości są różne, a to rozwiązanie nie jest w stanie kapać do wszystkich zakamarków. Takie spraye mogą nawet wymagać, aby strategicznie wiercić do konkretnych paneli ciała, które nigdy nie jest dobrym pomysłem. Oba te rozwiązania powinny kosztować mniej więcej tyle samo, co metoda podkładowa.

Specjalne moduły elektroniczne odporne na rdzę

Jeśli uważasz, że Twój Mercedes zasługuje na najbardziej wyrafinowany sposób ochrony przed rdzą, dedykowany moduł elektroniczny powoli staje się jednym z najpopularniejszych sposobów na osiągnięcie najwyższego poziomu ochrony przed rdzą, jaki samochód może uzyskać, przynajmniej w teorii.

Odporny na rdzę moduł elektroniczny jest małym urządzeniem, które może (jeśli jest umieszczone strategicznie) wysyłać stały prąd elektryczny w całym nadwoziu samochodu, co teoretycznie powinno uodpornić metal na wszelkie reakcje zawierające wilgoć i tlen, które mogą prowadzić do korozji.

Te moduły elektroniczne zazwyczaj kosztują więcej niż 500 dolarów, a także muszą być w strategicznym miejscu, aby być w stanie zaoferować jakikolwiek rodzaj właściwości chroniących przed rdzą. Nawet jeśli ta metoda jest powoli zyskuje trakcji w ostatnich latach ze względu na łatwość instalacji, skuteczność jest raczej wątpliwe.

Aby moduły te mogły zaoferować znaczną ochronę przed rdzą, muszą one wysyłać stały prąd elektryczny na panel, który jest albo całkowicie zanurzony pod wodą, albo jest prawie stale mokry. To jest powód, dla którego te technologie nie są jeszcze w stanie zastąpić podkładu lub jakiegokolwiek innego rodzaju sprayu olejowego i są stosowane głównie na łodziach.

Dział FAQ

Jaką metodę ochrony przed rdzą powinienem wybrać?

Najlepszą metodą jest prawdopodobnie powłoka podwozia wykonana przez doświadczonego specjalistę. Albo to, albo olej w sprayu, ponieważ te dwie metody są sprawdzone i zapewniają stałą ochronę przed rdzą. Należy unikać sprayów bez kropli, ponieważ mogą one wymagać wiercenia w panelu samochodu lub nawet jego demontażu.

Moduły elektroniczne nie są jeszcze porównywalne do tych dwóch technik, ale za kilka lat może się to zmienić. Bez względu na to, na co się zdecydujesz, skonsultuj się z doświadczoną osobą, aby upewnić się, że znasz wszystkie specyfikacje produktu, na który się zdecydujesz.

Czy istnieje konserwacja odrdzewiająca, którą mogę wykonać samodzielnie?

Tak, jest taka możliwość. Jeśli regularnie myją Państwo swój samochód, a w szczególności jego spód, prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy na stosunkowo nowoczesnym samochodzie jest znacznie mniejsze. Jeśli również starannie usuniesz wszelkie osady soli z karoserii tak szybko, jak to możliwe, powinno to również znacznie zmniejszyć szanse na pojawienie się rdzy.

Ponadto, jeśli zdecydują się Państwo na ceramiczną powłokę lakierniczą lub przezroczystą folię ochronną, szanse na pojawienie się rdzy również znacznie się zmniejszą.

Czy można samemu pokryć samochód lakierem podkładowym?

Tak, rzeczywiście można. Najpierw upewnij się, że masz wszystkie niezbędne urządzenia potrzebne jak podnośnik samochodowy, okulary ochronne i rękawice, podkład, odtłuszczacz, drobnoziarnisty papier ścierny i puszkę czarnej farby samochodowej.

Należy najpierw odtłuścić panele, i szlifować wszystkie rdzy można natknąć, a po tym, należy szlifować panel w dół do gołego metalu. Po tym, idź do przodu i zagruntować obszar i malować w sposób zalecany przez doświadczonego profesjonalistę.

Po farba w pełni wyschnie można równomiernie rozłożyć podkład, poczekaj kilka dni przed jazdą samochodem, więc płaszcz może twardnieć. Staraj się unikać mycia ciśnieniowego podwozia samochodu przez kilka dni, a po tym czasie, twój samochód jest oficjalnie odporny na rdzę. Dobrym pomysłem jest również umożliwienie komuś sprawdzenia powłoki po kilku dniach, aby mieć 100% pewności.

Recent Posts