Czy Renault Arkana to dobry samochód?

Renault Arkana

Renault Arkana zostało po raz pierwszy wprowadzone na rok modelowy 2020 jako bardziej stylowe ujęcie tego, czym powinien być podwyższony hatchback coupe. Arkana plasuje się pod Renault Conquest, który jest mniej więcej tym samym podejściem co Arkana, ale jest porównywalnie mniejszy. Więc, czy Renault Arkana to dobry samochód?

W skrócie, Renault Arkana wydaje się trzymać naprawdę dobrze, ale niektóre rzeczy o nim po prostu nie może stos z niektórych jego konkurentów. W tym artykule, mamy zamiar przejść przez wszystkie specyfikę Arkana, który obejmuje silnik, skrzynia biegów, układ napędowy, projekt, wrażenia z jazdy, niezawodność, wspólne problemy, ceny i praktyczność.

Powiemy Ci również, jak bezpieczna jest Arkana i jak wypada na tle niektórych konkurentów. Tak więc, jeśli jesteś zainteresowany zakupem jednego używanego, trafiłeś we właściwe miejsce, ponieważ ten artykuł ma elektryczne carerything trzeba zdecydować, czy Arkana jest dobry samochód dla Ciebie.

Zanim pójdziemy dalej, musimy powiedzieć, że Arkana jest dość nowy samochód, więc niektóre aspekty są nieco trudniejsze do oceny, zwłaszcza długoterminowej niezawodności. Dlatego będziemy mówić tylko z obecnej perspektywy i postaramy się również uzyskać ocenę, jak niektóre rzeczy będą grać w dłuższej perspektywie.

Układ napędowy

Renault Arkana jest dostępny z kilkoma różnymi silnikami do wyboru, z których wszystkie są albo tylko benzynowe lub hybrydy benzynowo-elektryczne. Jeśli chodzi o standardowy silnik, Arkana zaczyna się od rzędowego, 4-cylindrowego silnika o pojemności 1,4 l z bezpośrednim wtryskiem, który w zależności od modelu oferuje moc 114 KM lub 150 KM. Najwyższy model hybrydowy e-Tech posiada 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 140 KM.

  Czy Renault Kadjar to dobry samochód?

Model e-Tech jest najpopularniejszym modelem z całej gromadki i różni się od pozostałych, ponieważ również opiera się na małej baterii o pojemności 1,3 kWh, która napędza dwa silniki elektryczne. Nie oznacza to, że Arkana ma napęd AWD, ponieważ wszystkie modele Arkana mają wyłącznie napęd na przednie koła. W standardzie jest manualna skrzynia biegów, ale 8-biegowy automat jest tam dla top-specjalnego modelu e-Tech.

W modelu 1.3 TCe zastosowano jednobiegową przekładnię CVT. W sumie, można oczekiwać, aby uzyskać do 40MPG z normalnych modeli zasilanych benzyną, podczas gdy e-Tech hybrydowy może zrobić blisko 55MPG, podczas gdy większość ludzi ma tendencję do zobaczyć między 40 i 50MPG w świecie rzeczywistym użytkowania, który jest nadal naprawdę dobry numer dla wielkości Arkana.

Design i prowadzenie

Wygląd zewnętrzny Renault Arkana jest naprawdę elegancki i futurystyczny, co sprawia, że Arkana jest jednym z najlepiej wyglądających współczesnych modeli Renault. Wnętrze nie jest tak eleganckie jak wygląd zewnętrzny i wiele osób uważa, że jest trochę zbyt zwyczajne jak na to, czym ten samochód ma być. W sumie, wygląd zewnętrzny jest zdecydowanie wygrany, podczas gdy wnętrze nie jest.

Wrażenia z jazdy z drugiej strony są całkiem przyjemne, ponieważ pozycja siedząca jest władcza i chłodna. Czujesz się jak u siebie bez strat w segmencie widoczności, co jest zwykle problemem w przypadku SUV-ów z pochyłym dachem.

Niezawodność i wspólne problemy

Niezawodność wydaje się być nieco kłopotliwa w przypadku Arkana, ponieważ jest kilka rzeczy, za którymi ludzie naprawdę nie przepadają. Z jednej strony, ma to tendencję do występowania w przypadku zupełnie nowych samochodów, ale z drugiej strony, jest inaczej, gdy kwestia dotyczy najważniejszych i najbardziej specyficznych aspektów danego modelu.

  Najczęstsze problemy z Renault Arkana

Na przykład wiele osób skarżyło się na wczesne awarie silników Arkana e-Tech i konieczność ich wymiany, co jest ogromnym problemem, ponieważ sercem samochodu jest właśnie układ e-Tech. Inne problemy to problemy ze skrzynią biegów, problemy z systemem infotainment, problemy z łącznością telefoniczną oraz problemy ze wspomaganiem kierownicy.

Cena i praktyczność

Możesz spodziewać się zapłacić między £26,795 – £32,895 w Wielkiej Brytanii za Arkana, podczas gdy ceny w Europie wynoszą około €30,000 do electric caren €40,000 dla modeli e-Tech o najwyższym standardzie. To nie jest mała cena do zapłacenia i dlatego rzeczywiście jest to problem, jeśli wnętrze wygląda zbyt prosto.

Praktyczność z drugiej strony jest naprawdę dobra, może z wyjątkiem przestrzeni dla pasażerów drugiego rzędu, którzy prawdopodobnie zauważą ogólny brak miejsca na głowę ze względu na pochyłą konstrukcję dachu.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Renault Arkana?

Renault Arkana często uważane jest za zbyt ciasne jak na swoje gabaryty, za drogie i niezbyt dobrze wyposażone, itd. To był również przypadek, gdy pierwszy BMW X6 wyszedł jako elektryczny careryone był szybki bash go, ponieważ nie był tak praktyczny jak X5, podczas gdy również jest drogie, brash, i „dziwny wygląd”.

Te SUV coupe crossovers nelectric carer miał jakikolwiek sens, ale ludzie wciąż kupują je w lewo i prawo. Jeśli więc podoba ci się sposób, w jaki Arkana wygląda i nie potrzebujesz więcej miejsca ani lepszego wnętrza, to rzeczywiście powinieneś ją kupić, bo życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi samochodami.

  Hyundai i20 vs Renault Clio - który jest lepszy?

Czy Renault Arkana jest samochodem rodzinnym?

Z 513 litrami przestrzeni bagażnika nie można powiedzieć, że Arkana nie jest wystarczająco przestronna, ale już kilka razy wspominaliśmy, że poświęca trochę użyteczności dla stylizacji. Tego nie robią samochody rodzinne, ponieważ samochody rodzinne są projektowane z myślą o użytku rodzinnym, co oznacza, że forma zawsze będzie podążać za funkcją, a nie odwrotnie.

Elektryczny Caren tak, Arkana jest wystarczająco duży, aby pomieścić rodzinę czterech osób, ale wyższe osoby będą walczyć w 2 rzędzie, jak przestrzeń głowy naprawdę jest ograniczona.

Jakie samochody rywalizują z Renault Arkana?

Renault Arkana nie ma zbyt wielu konkurentów ze względu na swoją unikalną stylistykę. Powiedziałbym, że jedynym prawdziwym rywalem Arkany będzie porównywalnie droższe BMW X4, Audi Q5 Sportback lub Mercedes GLC.

Nowy Peugeot 408 również konkuruje z Arkaną, a VW T-Roc jest blisko.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z