Czy Renault Kadjar to dobry samochód?

Renault Kadjar

Renault Kadjar po raz pierwszy wybuchł na scenie jeszcze w 2015 roku, kiedy został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie. Renault zdawało sobie sprawę, że segment kompaktowych crossoverów SUV staje się coraz bardziej popularny, dlatego chcieli, aby Kadjar pojawił się na rynku jak najszybciej. Czy zatem Renault Kadjar to dobry samochód?

W skrócie, Renault Kadjar może być naprawdę dobrym samochodem, jeśli dostaniesz dobrą ofertę na jeden. Kadjar został niedawno wycofany z produkcji, co oznacza, że prawdopodobnie jest ich kilka w salonach. Ponieważ większość dealerów chce sprzedać swoje wycofane samochody tak szybko, jak to możliwe, istnieje duża szansa, że można uzyskać dobry rabat dla jednego z ostatnich kilku pozostałych nowych modeli.

Długa odpowiedź będzie znacznie bardziej dokładne i oparte na faktach, dlatego należy trzymać się i przeczytać ten artykuł do końca. Zamierzamy przejść przez silniki, skrzynia biegów, a reszta układu napędowego, a także zwracając szczególną uwagę na projekt, wrażenia z jazdy, niezawodność, wspólne problemy, ceny i praktyczność.

Jeśli więc chcesz wiedzieć, czy Renault Kadjar może być Twoim następnym samochodem i potrzebujesz tylko więcej informacji, to trafiłeś we właściwe miejsce!

Układ napędowy

Kadjar w fazie 1 przed faceliftingiem jest dostępny z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2L lub 1,7L. Ten pierwszy generuje około 131 KM, natomiast drugi około 163 KM. Oba te silniki zostały porzucone dla 2019 facelift, który oferuje tylko 1,4L rzędowy 4-cylindrowy, który jest lepszy niż oba silniki Phase 1. Ten silnik oferuje przyzwoity 140hp-160hp, który jest więcej niż wystarczająco.

  Hyundai i20 vs Renault Clio - który jest lepszy?

Faza 1 daje również wybór między 1,5L 4-cylindrowy diesel lub 1,6L 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z 110 KM lub 131 KM, podczas gdy Faza 2 pozostawia tylko 1,5L diesel z 116 KM. Nie ma hybryd lub EV mówić, a najlepszy silnik z tych wszystkich jest prawdopodobnie 1,4L jednostka benzynowa z 160 KM.

Manualna skrzynia biegów jest w standardzie, FWD jest koniecznością, podczas gdy automatyczna 7-biegowa DCT jest również dostępna jako opcja. Można śmiało powiedzieć, że Kadjar może zwrócić do 40MPG z jego silników benzynowych, podczas gdy silniki wysokoprężne mają tendencję do być około 40% bardziej wydajne.

Design i prowadzenie

Kiedy Kadjar pojawił się na rynku, ludzie byli mile zaskoczeni jego wyglądem. Charakteryzuje się dość muskularną postawą, ładnie wyglądającymi ostrymi diodami LED i przyzwoicie wyposażonym wnętrzem. Faza 2 faceliftingu sprawiła, że Kadjar stał się całkiem atrakcyjny, ponieważ wprowadzono do niego lepiej wyglądające duże koła, nowe, ekscytujące kolory oraz znaczne ulepszenia zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu.

Jeśli chodzi o jazdę, Kadjar nie jest niczym szczególnym, jak to zwykle bywa w przypadku samochodów z tego segmentu. Kadjar jest samochodem rodzinnym, co oznacza, że nie chce być dynamiczny, a ogólny komfort jest przyzwoity, ale nie solidny jak skała.

Niezawodność i częste problemy

W pierwszych latach swojego istnienia Kadjar nie był postrzegany jako mistrz niezawodności, bo z pewnością nim nie był. Przez lata było wiele wycofań, z czego cztery dotyczyły tylko poduszek powietrznych. Jednak wraz z upływem czasu i wprowadzeniem przez Renault zmian w modelu Kadjar, jego ogólne statystyki niezawodności uległy drastycznej poprawie i Kadjar jest obecnie dość niezawodnym samochodem.

  Peugeot e-208 vs Renault Zoe - który jest lepszy

Do najczęstszych problemów należy zaliczyć nieprawidłowe działanie karty kluczyka oraz problemy z akcesoriami elektrycznymi, wycieraczkami i szybami. Silnik ręczny jest znany z problemów z pompą hamulcową, natomiast automatyczny może być nieco powolny. Silniki Diesla są podatne na problemy ze świecami żarowymi, podczas gdy poduszki powietrzne były również wadliwe we wcześniejszych modelach.

Cena i praktyczność

W Wielkiej Brytanii Kadjar został wyceniony na kwotę od 19 815 do 30 735 funtów. Średnia cena w Europie wynosiła nieco poniżej 30 000 euro, co jest dość dobrą ceną, biorąc pod uwagę rozmiar Kadjara. Z biegiem lat Kadjar stracił dużą część swojej wartości, co oznacza, że nie jest w naprawdę dobrej cenie, jeśli chcesz wyrwać jeden z wczesnych modeli po faceliftingu, ponieważ mają one już prawie 4 lata.

Praktyczność jest zgodna z resztą segmentu, co oznacza, że Kadjar mieści cztery dorosłe osoby bez żadnych problemów, podczas gdy przestrzeń bagażnika jest odpowiednia dla jego wielkości. Widoczność jest w porządku Wsiadanie i wysiadanie z Kadjara jest łatwe dzięki szeroko otwieranym drzwiom i podnoszonemu fotelowi kierowcy.

Sekcja FAQ

Jak bezpieczne jest Renault Kadjar?

Jeszcze w 2015 roku Euro NCAP przyznało Kadjarowi ocenę 5 na 5 gwiazdek, co uczyniło go jednym z najbezpieczniejszych samochodów w 2015 roku. Pozostaje to do dziś, gdyż wszystkie późniejsze modele Kadjara tylko to poprawiły. Bezpieczeństwo pieszych jest tam, gdzie Kadjar nie jest na równi z najnowszymi modelami Renault, ale nadal jest lepszy niż średnia z 2015 roku.

  Najczęstsze problemy z Renault Captur

Gdzie Kadjar również śledzi za nowoczesną erę jest dostępność funkcji pomocy bezpieczeństwa, które nie są wszystkie, że szeroki. To ma sens, ponieważ Kadjar jest 8-letnim samochodem w tym momencie.

Czy Renault Kadjar jest dobrym samochodem rodzinnym?

Renault Kadjar jest naprawdę dobrym samochodem rodzinnym, ponieważ nie kosztuje zbyt wiele ani przy zakupie, ani przy życiu. Jest wystarczająco nowoczesny, aby mieć wszystkie niezbędne drobiazgi, które są koniecznością w dzisiejszych czasach, zwłaszcza takie rzeczy jak wystarczająca ilość poduszek powietrznych i 5-gwiazdkowe oceny bezpieczeństwa.

Space-wise, Kadjar może łatwo transportować dorosłą rodzinę czterech, ale więcej niż cztery będzie tłum. Kadjar nie jest jednak wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa, więc należy mieć to na uwadze, ponieważ dla niektórych może to być czynnik decydujący.

Czy Renault Kadjar powróci?

W 2022 roku Renault zaprezentowało model Austral, który całkowicie zastąpił Kadjara. W związku z tym nie ma powodów, dla których Renault miałoby kiedykolwiek przywrócić Kadjara, zwłaszcza w czasach, gdy większość producentów samochodów koncentruje się na EV, hybrydach i nowych technologiach, które są lepiej prezentowane z już istniejącymi lub zupełnie nowymi modelami.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z