Renault Koleos to kompaktowy rodzinny SUV, który zadebiutował jeszcze w 2007 roku. Druga generacja Koleosa pojawiła się w 2016 roku, kiedy to marka Koleos faktycznie zaczęła przyciągać więcej nabywców na całym świecie. Tak więc, czy Renault Koleos jest dobrym samochodem?
W rzeczywistości Renault Koleos jest wszystkim samochodem, którego kiedykolwiek będziesz potrzebować, ponieważ jest stosunkowo kompaktowy, ale wystarczająco przestronny dla mniejszej rodziny. Oferuje również dobre, wydajne i dość zaawansowane silniki, napęd na 4 koła, a także jest całkiem atrakcyjny. Wnętrze jest dość dobrze wyposażone we wszystkie typowe elementy zarówno pod względem technologii, jak i bezpieczeństwa.
Niezawodność jest również bardzo dobry, zwłaszcza z 2 generacji Koleos, który poprawił się dużo nad 1 generacji i jest jeden do rozważenia, jeśli chcesz kupić go używany. Doświadczenie jazdy jest dość relaksujący i potulny, który jest idealny dla tego typu samochodu.
Finansowo, Koleos jest stosunkowo osiągalny, co oznacza, że nie kosztuje dużo, aby kupić lub uruchomić. Praktyczność jest również bardzo dobra, ponieważ w obu rzędach jest dużo miejsca do siedzenia, a przestrzeń bagażnika jest naprawdę dobra jak na swoją klasę. Wsiadanie i wysiadanie z Koleosa jest łatwe, podobnie jak widoczność, która jest wiodąca w klasie.
Być może zainteresują Cię informacje o problemach, jakie ma Renault Koleos.
Układ napędowy
Renault Koleos jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi, a najnowszy model Koleos po 2019 roku oferuje dwa z nich. Podstawowy 1,7L dCi 4-cylindrowy oferuje 150 KM i jest w stanie zwrócić około 46MPG, podczas gdy większy 2,0L 4-cylindrowy Blue dCi z 190 KM jest dobry dla około 41MPG. Model 2.0L pochodzi również z 4WD, który nie obniża jego wydajność paliwa trochę.
Oba modele są w większości wyposażone w automatyczną skrzynię biegów X-Tronic, która jest dość gładka i responsywna jak na rozmiar samochodu. Starszy Koleos z 2016 roku jest dostępny z jeszcze większą ilością silników diesla do wyboru. Top-spec 2.5L dCi jest również wyposażony w napęd na 4 koła, ale oferuje aż 180 KM i jest w stanie zwrócić około 34MPG.
Z tego silnika zrezygnowano ze względu na przepisy dotyczące emisji spalin, dlatego teraz Koleosa można dostać tylko ze wspomnianym dieslem 2.0L i wspomnianym 1.7L. W sumie Koleos mógłby zrobić z nieco bardziej wyrafinowaną opcją benzynową, podczas gdy hybryda jest również oczekiwana dla współczesnego crossovera SUV.
Design i wrażenia z jazdy
Design Renault Koleos jest dość ostry i zgodny z resztą gamy Renault. Przód zdominowany jest przez duże światła do jazdy LED i wyraźną plakietkę Renault w środkowej kratce. Z tyłu również znajdują się duże światła LED, a SUV wygląda raczej pudełkowato. Wnętrze zaczyna już nieco pokazywać swój wiek, ale nadal jest w stanie zapewnić łatwość obsługi.
Wrażenia z jazdy są jednoznacznie SUV-owe, zwłaszcza gdy poczujemy system 4WD. Oznacza to, że Koleos dość mocno pochyla się na zakrętach i nie przepada za szybszym pokonywaniem zakrętów. Poza tym, jest to relaksujący samochód do podróżowania, ponieważ jest dość cichy i dość miękki.
Niezawodność i częste problemy
Niezawodność Renault Koleos jest naprawdę dobra, ponieważ nie ma zbyt wielu poważnych problemów, o których można by mówić. Większość właścicieli jest całkiem zadowolona z Koleosa, ponieważ niewiele rzeczy jest znanych, aby złamać, jeśli odpowiednio o niego dbasz. Nawet jeśli coś się zepsuje, koszty wymiany zwykle nie są poważne, co jest rzeczywiście naprawdę dobrą rzeczą.
Najczęstsze problemy z Renault Koleos obejmują potencjalne wycieki paliwa, problemy z zamkami drzwiowymi, problemy z klimatyzacją, problemy z przednimi wahaczami i potencjalne problemy z nieprawidłowym działaniem oprogramowania 4WD.
Cena i praktyczność
Cena Koleosa w Wielkiej Brytanii waha się od 27 610 do 37 145 funtów, podczas gdy w Europie ceny początkowe oscylują wokół 24 000 euro. Koleos stracił sporo wartości na przestrzeni lat, co sprawia, że 3 do 5-letnie modele używane są naprawdę kuszące jako lekko używane samochody z drugiej ręki.
Praktyczność jest naprawdę dobra z Koleos, ponieważ jest więcej niż wystarczająco dużo miejsca, aby zapakować wszystkich swoich przyjaciół i bagaż. Wsiadanie i wysiadanie z Koleosa jest naprawdę łatwe, a widoczność dookoła jest również naprawdę dobra.
Sekcja FAQ
Jak bezpieczny jest Renault Koleos?
Jak można się spodziewać, Renault Koleos ma 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa, co oznacza, że bezpieczeństwo nie powinno być jednym z powodów do zmartwień podczas zakupu. Z imponującym wynikiem 90% w zakresie bezpieczeństwa osób dorosłych Koleos jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie, natomiast wynik 79% w zakresie bezpieczeństwa dzieci nie plasuje go w ścisłej czołówce.
72% wynik aktywnego wspomagania bezpieczeństwa również nie jest imponujący, ale to ma sens, ponieważ Koleos jest już od jakiegoś czasu. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, co zaoferuje następna generacja Koleosa, ale możemy oczekiwać, że będzie to naprawdę bezpieczny samochód, ponieważ prawdopodobnie otrzyma większość aktywnych funkcji bezpieczeństwa Renault.
Czy Renault zaprzestaje produkcji Koleosa?
Było sporo niepewności co do Koleosa zarówno w Europie, jak i w Australii, zwłaszcza że Renault przestało oferować Koleosa w Wielkiej Brytanii po 2020 roku. Było to spowodowane naprawdę słabymi wynikami sprzedaży, które naprawdę wpłynęły na plany Renault z Koleosem. Samochód został jednak utrzymany dla Australii i większości innych rynków.
Sprzedaż w Korei Południowej wzrasta od kilku lat, mimo że Koleos trochę się teraz rozkręca. Niektórzy twierdzą, że Renault zamierza utrzymać go do 2025 roku, a później zastąpić go trzyrzędowym Kadjarem, podczas gdy inni uważają, że Koleos odejdzie na dobre gdzieś w ciągu najbliższych dwóch lat.
Czy Renault Koleos jest samochodem luksusowym?
Jeśli zobaczysz wysoko wyspecyfikowane Renault Koleos na zewnątrz i wokół, można wybaczyć, że myślisz, że wygląda jak prawdziwy luksusowy SUV. Jednak Koleos nie jest luksusowym SUV-em, co widać już w momencie wejścia do środka.
W środku jest trochę zbyt plastikowy, a ogólne przyciski i elementy sterujące są dalekie od luksusowego samochodu. Oczywiście, jest to zrozumiałe, ponieważ Koleos podcina prawdziwe kompaktowe luksusowe SUV-y o ogromny margines.