Czy Renault Koleos to dobry samochód?

Renault Koleos

Renault Koleos to kompaktowy rodzinny SUV, który zadebiutował jeszcze w 2007 roku. Druga generacja Koleosa pojawiła się w 2016 roku, kiedy to marka Koleos faktycznie zaczęła przyciągać więcej nabywców na całym świecie. Tak więc, czy Renault Koleos jest dobrym samochodem?

W rzeczywistości Renault Koleos jest wszystkim samochodem, którego kiedykolwiek będziesz potrzebować, ponieważ jest stosunkowo kompaktowy, ale wystarczająco przestronny dla mniejszej rodziny. Oferuje również dobre, wydajne i dość zaawansowane silniki, napęd na 4 koła, a także jest całkiem atrakcyjny. Wnętrze jest dość dobrze wyposażone we wszystkie typowe elementy zarówno pod względem technologii, jak i bezpieczeństwa.

Niezawodność jest również bardzo dobry, zwłaszcza z 2 generacji Koleos, który poprawił się dużo nad 1 generacji i jest jeden do rozważenia, jeśli chcesz kupić go używany. Doświadczenie jazdy jest dość relaksujący i potulny, który jest idealny dla tego typu samochodu.

Finansowo, Koleos jest stosunkowo osiągalny, co oznacza, że nie kosztuje dużo, aby kupić lub uruchomić. Praktyczność jest również bardzo dobra, ponieważ w obu rzędach jest dużo miejsca do siedzenia, a przestrzeń bagażnika jest naprawdę dobra jak na swoją klasę. Wsiadanie i wysiadanie z Koleosa jest łatwe, podobnie jak widoczność, która jest wiodąca w klasie.

Być może zainteresują Cię informacje o problemach, jakie ma Renault Koleos.

Układ napędowy

Renault Koleos jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi, a najnowszy model Koleos po 2019 roku oferuje dwa z nich. Podstawowy 1,7L dCi 4-cylindrowy oferuje 150 KM i jest w stanie zwrócić około 46MPG, podczas gdy większy 2,0L 4-cylindrowy Blue dCi z 190 KM jest dobry dla około 41MPG. Model 2.0L pochodzi również z 4WD, który nie obniża jego wydajność paliwa trochę.

  Czy Renault Talisman to dobry samochód?

Oba modele są w większości wyposażone w automatyczną skrzynię biegów X-Tronic, która jest dość gładka i responsywna jak na rozmiar samochodu. Starszy Koleos z 2016 roku jest dostępny z jeszcze większą ilością silników diesla do wyboru. Top-spec 2.5L dCi jest również wyposażony w napęd na 4 koła, ale oferuje aż 180 KM i jest w stanie zwrócić około 34MPG.

Z tego silnika zrezygnowano ze względu na przepisy dotyczące emisji spalin, dlatego teraz Koleosa można dostać tylko ze wspomnianym dieslem 2.0L i wspomnianym 1.7L. W sumie Koleos mógłby zrobić z nieco bardziej wyrafinowaną opcją benzynową, podczas gdy hybryda jest również oczekiwana dla współczesnego crossovera SUV.

Design i wrażenia z jazdy

Design Renault Koleos jest dość ostry i zgodny z resztą gamy Renault. Przód zdominowany jest przez duże światła do jazdy LED i wyraźną plakietkę Renault w środkowej kratce. Z tyłu również znajdują się duże światła LED, a SUV wygląda raczej pudełkowato. Wnętrze zaczyna już nieco pokazywać swój wiek, ale nadal jest w stanie zapewnić łatwość obsługi.

Wrażenia z jazdy są jednoznacznie SUV-owe, zwłaszcza gdy poczujemy system 4WD. Oznacza to, że Koleos dość mocno pochyla się na zakrętach i nie przepada za szybszym pokonywaniem zakrętów. Poza tym, jest to relaksujący samochód do podróżowania, ponieważ jest dość cichy i dość miękki.

Niezawodność i częste problemy

Niezawodność Renault Koleos jest naprawdę dobra, ponieważ nie ma zbyt wielu poważnych problemów, o których można by mówić. Większość właścicieli jest całkiem zadowolona z Koleosa, ponieważ niewiele rzeczy jest znanych, aby złamać, jeśli odpowiednio o niego dbasz. Nawet jeśli coś się zepsuje, koszty wymiany zwykle nie są poważne, co jest rzeczywiście naprawdę dobrą rzeczą.

  Czy Renault Captur to dobry samochód?

Najczęstsze problemy z Renault Koleos obejmują potencjalne wycieki paliwa, problemy z zamkami drzwiowymi, problemy z klimatyzacją, problemy z przednimi wahaczami i potencjalne problemy z nieprawidłowym działaniem oprogramowania 4WD.

Cena i praktyczność

Cena Koleosa w Wielkiej Brytanii waha się od 27 610 do 37 145 funtów, podczas gdy w Europie ceny początkowe oscylują wokół 24 000 euro. Koleos stracił sporo wartości na przestrzeni lat, co sprawia, że 3 do 5-letnie modele używane są naprawdę kuszące jako lekko używane samochody z drugiej ręki.

Praktyczność jest naprawdę dobra z Koleos, ponieważ jest więcej niż wystarczająco dużo miejsca, aby zapakować wszystkich swoich przyjaciół i bagaż. Wsiadanie i wysiadanie z Koleosa jest naprawdę łatwe, a widoczność dookoła jest również naprawdę dobra.

Sekcja FAQ

Jak bezpieczny jest Renault Koleos?

Jak można się spodziewać, Renault Koleos ma 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa, co oznacza, że bezpieczeństwo nie powinno być jednym z powodów do zmartwień podczas zakupu. Z imponującym wynikiem 90% w zakresie bezpieczeństwa osób dorosłych Koleos jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie, natomiast wynik 79% w zakresie bezpieczeństwa dzieci nie plasuje go w ścisłej czołówce.

72% wynik aktywnego wspomagania bezpieczeństwa również nie jest imponujący, ale to ma sens, ponieważ Koleos jest już od jakiegoś czasu. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, co zaoferuje następna generacja Koleosa, ale możemy oczekiwać, że będzie to naprawdę bezpieczny samochód, ponieważ prawdopodobnie otrzyma większość aktywnych funkcji bezpieczeństwa Renault.

  Najczęstsze problemy z Renault Kadjar

Czy Renault zaprzestaje produkcji Koleosa?

Było sporo niepewności co do Koleosa zarówno w Europie, jak i w Australii, zwłaszcza że Renault przestało oferować Koleosa w Wielkiej Brytanii po 2020 roku. Było to spowodowane naprawdę słabymi wynikami sprzedaży, które naprawdę wpłynęły na plany Renault z Koleosem. Samochód został jednak utrzymany dla Australii i większości innych rynków.

Sprzedaż w Korei Południowej wzrasta od kilku lat, mimo że Koleos trochę się teraz rozkręca. Niektórzy twierdzą, że Renault zamierza utrzymać go do 2025 roku, a później zastąpić go trzyrzędowym Kadjarem, podczas gdy inni uważają, że Koleos odejdzie na dobre gdzieś w ciągu najbliższych dwóch lat.

Czy Renault Koleos jest samochodem luksusowym?

Jeśli zobaczysz wysoko wyspecyfikowane Renault Koleos na zewnątrz i wokół, można wybaczyć, że myślisz, że wygląda jak prawdziwy luksusowy SUV. Jednak Koleos nie jest luksusowym SUV-em, co widać już w momencie wejścia do środka.

W środku jest trochę zbyt plastikowy, a ogólne przyciski i elementy sterujące są dalekie od luksusowego samochodu. Oczywiście, jest to zrozumiałe, ponieważ Koleos podcina prawdziwe kompaktowe luksusowe SUV-y o ogromny margines.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z