Czy Renault Laguna to dobry samochód?

Renault Laguna

Renault Laguna to duży rodzinny sedan, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1994 roku, a następnie został wycofany z produkcji na początku 2016 roku. Renault Laguna jest jednym z ciekawszych współczesnych samochodów Renault, ponieważ starał się uczynić Renault nieco bardziej interesującym, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że Laguna jest dostępna w konfiguracji 2-drzwiowego coupe. Czy Renault Laguna to dobry samochód?

Cóż, Renault Laguna nie może nawet utrzymać świecy w samochodach po roku 2020, ale w swojej kategorii jest to zaskakująco dobry samochód. Po pierwsze, oferuje wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o silnik, styl nadwozia i poziom wyposażenia. Jest stosunkowo praktyczny jak na swój rozmiar, a jednocześnie ekonomiczny i niezwykle tani w zakupie.

Mając to na uwadze, zakup najlepszego egzemplarza Laguny będzie wymagał rozstania się z zaskakująco dużą kwotą pieniędzy, ponieważ egzemplarze z dużym przebiegiem można kupić już za kilka tysięcy euro. Wrażenia z jazdy wydają się być bardziej zabawne w przypadku coupe, które ma w sobie czynnik wow, szczególnie jak na Renault.

Niezawodność może być więcej niż dobra, jeśli wybierzesz przykład, który był utrzymywany w dobrym stanie. Podsumowując, Renault Laguna jest rzeczywiście dobrym samochodem, ponieważ nadal udaje mu się objąć wszystkie podstawy, nawet po 30 latach od jego wprowadzenia na rynek.

Układ napędowy

Aby zachować przejrzystość tego artykułu, omówimy tylko modele Renault Laguna wyprodukowane po 2007 roku. W tej dziedzinie można wybierać między 8-10 silnikami benzynowymi i ponad 20 różnymi wariantami diesla. Podstawowe 4-cylindrowe silniki benzynowe 1,6 l osiągają moc 111 KM, podczas gdy 4-cylindrowe silniki 2,0 l mogą osiągać od 140 KM do 210 KM.

  Najczęstsze problemy z Renault Espace

Warianty wysokoprężne są jeszcze liczniejsze i obejmują głównie jednostki 4-cylindrowe, takie jak 4-cylindrowy silnik 1,6 l o mocy 110 KM lub mnóstwo 4-cylindrowych silników 2,0 l o mocy 130 KM, 150 KM, 170 KM lub 180 KM. Zdziwiłbyś się, gdybyś wiedział, że Laguna Coupe jest nawet dostępna z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 3.0 l o mocy 240 KM, który jest najlepszym silnikiem z nich wszystkich.

Większość z nich to modele manualne z napędem na przednie koła, ale niektóre, takie jak wspomniane coupe 3.0L, są fabrycznie wyposażone w automat, ale mają również napęd na przednie koła. Najlepsze wartości MPG, jakich można się spodziewać, to ponad 50MPG dla wariantów z silnikiem wysokoprężnym i ponad 30MPG dla wariantów benzynowych.

Design i wrażenia z jazdy

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Renault Laguna z pewnością nie jest samochodem wartym pożądania. Jednak najnowsze modele coupe można kupić w naprawdę dobrze wyglądających kombinacjach kolorystycznych z fajnymi akcentami kolorystycznymi i naprawdę dobrze wyglądającymi kołami. Wnętrze niestety wygląda na dość przestarzałe, ale można się tego spodziewać po tak starym samochodzie.

Wrażenia z jazdy są mniej więcej takie same jak w przypadku projektu, ponieważ zwykły sedan Laguna prowadzi się jak każdy inny normalny sedan, ale modele Coupe dodają trochę płomienia do mieszanki, dzięki czemu czują się nieco bardziej żywe i zabawne.

Niezawodność i typowe usterki

Niezawodność naprawdę nie była mocną stroną Renault na początku 2010 roku, ale udało im się ulepszyć Lagunę pod koniec cyklu produkcyjnego. Oznacza to, że możesz cieszyć się stosunkowo bezproblemowym doświadczeniem, jeśli wybierzesz lekko używany egzemplarz o niskim przebiegu.

  Czy Renault Koleos to dobry samochód?

Najczęstsze problemy z Renault Laguna związane są z tulejami zawieszenia i amortyzatorami, różnymi problemami elektrycznymi, problemami z klimatyzacją, problemami z silnikiem oraz problemami ze sprzęgłem skrzyni biegów i całym systemem, który jest raczej szarpiący i szorstki.

Cena i praktyczność

Jak wspomniano na początku, Renault Laguna nie jest drogim samochodem, ale nie jest też najtańszym. Jeśli chcesz modelu w standardzie BOGO z dużym przebiegiem, nie zapłacisz dużo, oczywiście w kategoriach względnych. Jeśli jednak chcesz mieć nowszy, dobrze wyposażony model Coupe o niskim przebiegu, zapłacisz dwa razy więcej.

Praktyczność jest zgodna z większością innych samochodów z tego segmentu, co oznacza, że Laguna może z łatwością pomieścić cztery dorosłe osoby. Prawda jest taka, że te samochody są więcej niż wystarczające dla tych, którzy nie szoferują często dużych dorosłych osób. Widoczność jest całkiem dobra, a wsiadanie i wysiadanie z samochodu jest również naprawdę dobre.

Sekcja FAQ

Czy Renault Laguna jest samochodem luksusowym?

Renault Laguna nie jest typowym Renault, ponieważ marka chciała stworzyć samochód o bardziej wyrazistym wyglądzie, który mógłby nawet konkurować z niektórymi markami premium. Udało im się poruszyć kilka piór, ale Laguna naprawdę nie jest luksusowym samochodem w żadnym wypadku, a jej wiek pokazał, że różnice są raczej ogromne.

Nawet jeśli 6-cylindrowy diesel 3.0 l o mocy 240 KM, stylizacja coupe, niskoprofilowe koła i metaliczne kolory sugerują, że Laguna Coupe może konkurować z Audi A5 lub BMW F36, ale tylko na papierze, ponieważ te dwa niemieckie coupe to zupełnie inna historia.

  Najczęstsze problemy z Renault Zoe

Czy Renault nadal produkuje sedany?

Kilka lat temu Renault miało w swojej ofercie przyzwoitą liczbę sedanów, w tym największe Renault Talisman, Renault Laguna i Renault Megane sedan. Jednak Talisman został wycofany po zaledwie kilku latach na rynku, podczas gdy Laguna odeszła znacznie wcześniej.

Jedynym sedanem, który można kupić ze znaczkiem Renault, jest Renault Megane sedan, który jest dostępny tylko na kilku rynkach na całym świecie, co oznacza, że Megane sedan również prawdopodobnie zostanie zwolniony w nadchodzących latach, gdy Renault stanie się marką całkowicie pozbawioną sedanów.

Czy istnieje Renault Laguna o wysokich osiągach?

Renault Laguna GT jest 2-drzwiową wersją coupe zwykłego sedana Renault Laguna i wypełnia lukę między zwykłym niedrogim czterodrzwiowym sedanem Renault a bardziej stylowym 2-drzwiowym samochodem turystycznym o wysokich osiągach. GT może mieć 205 KM z 4-cylindrowego silnika benzynowego 2,0 l, ale był również dostępny z silnikiem wysokoprężnym 3,0 l V6 o mocy 240 KM.

Jest to najmocniejszy model Laguny, jaki kiedykolwiek został wypuszczony na rynek, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że osiąga on 450 Nm momentu obrotowego, czyli 332 funty na stopę, czyli więcej niż Audi S5 z 2005 roku, Ford GT F40, Mustang Hertz 2006 V8 i więcej niż Supra twin-turbo 3.0L z 1993 roku.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z