Renault Master jest obecny na rynku od wielu lat i z czasem przeszedł kilka aktualizacji i ulepszeń. W tym artykule przyjrzymy się bliżej Renault Master i omówimy jego funkcje, osiągi, niezawodność i ogólną wartość, aby pomóc Ci określić, czy jest to odpowiedni van dla Twoich potrzeb. Czy Renault Master to dobry samochód?
Tak, Renault Master to naprawdę dobry duży van, ponieważ oferuje sporo korzyści w porównaniu z niektórymi konkurentami, ale nie brakuje mu wszystkich niezbędnych elementów. Jedną z mocnych stron Renault Master jest gama opcji silnikowych. Furgonetka jest dostępna zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i elektrycznym, co również nie jest powszechne w tym segmencie.
Pod względem designu Renault Master jest elegancki i nowoczesny, z wysokim dachem i dużą przestrzenią ładunkową, która zapewnia dużo miejsca do transportu towarów lub pasażerów. Niezawodność jest zawsze ważnym czynnikiem przy zakupie nowego pojazdu, a Renault Master ma mieszane osiągnięcia w tej dziedzinie.
Podsumowując, Renault Master ma wiele zalet, ale teraz zagłębimy się we wszystkie szczegóły, które powinny dać ci szersze zrozumienie wszystkiego, czym jest Renault Master.
Układ napędowy
Jak wspomniano we wstępie, obecne Renault Master jest dostępne z silnikami wysokoprężnymi i elektrycznym układem napędowym. Silniki wysokoprężne mają pojemność od 2,3 litra do 2,5 litra i mogą wytwarzać od 130 do 180 koni mechanicznych, w zależności od modelu. Są one połączone z 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, jeśli jesteś skłonny za nią zapłacić.
Wersja elektryczna, Renault Master Z.E., jest zasilana akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 33 kWh i ma zasięg do 120 km (75 mil) na jednym ładowaniu. Zasięg ten jest idealny do jazdy po mieście, dzięki czemu Renault Master Z.E. jest popularnym wyborem dla firm i osób prywatnych, które chcą ekologicznego i wydajnego samochodu dostawczego do dostaw miejskich lub krótkich podróży.
W 2022 roku Renault wprowadziło również wariant Master 52 kWh, który może przejechać do 204 km (127 mil) na pełnym naładowaniu, co jest znacznie lepsze w porównaniu z początkowym modelem Z.E. 33 kWh. W zależności od modelu, Master może być wyposażony w napęd FWD lub RWD. Wszystkie te modele są niezwykle wydajne i nie ma nic złego do powiedzenia na ten temat.
Design i prowadzenie
Design Renault Master jest elegancki i nowoczesny, z wysokim dachem i przestronną przestrzenią ładunkową, która zapewnia dużo miejsca do transportu towarów lub pasażerów. Nadwozie vana charakteryzuje się charakterystycznym przednim grillem, otoczonym dużymi reflektorami i widocznym logo Renault. Aerodynamiczna konstrukcja przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i szumu wiatru podczas jazdy.
Renault Master jest dostępny w wielu rozmiarach i konfiguracjach, w tym w furgonetkach, minibusach i podwoziach z kabiną, co pozwala wybrać ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Master prowadzi się wyjątkowo zwyczajnie, czego można oczekiwać od vana. Musimy wspomnieć, że nie jest tak odizolowany, jak niektóre opcje z wyższej półki w tym segmencie.
Niezawodność i typowe usterki
Pod względem niezawodności Renault Master wydaje się radzić sobie całkiem dobrze, ale nie ma się czym chwalić. Mówi się, że trzecia (najnowsza) generacja Master jest znacznie lepsza niż wszystkie poprzednie, ale nie jest też idealna. Istnieją pewne szczegóły, na które należy zwrócić uwagę, jeśli chce się utrzymać gwiezdny rekord niezawodności.
Obejmują one problemy z układami elektrycznymi (akumulator, alternator, akcesoria samochodowe), problemy ze skrzynią biegów i sprzęgłem, problemy z zawieszeniem samochodu, problemy z układem zasilania paliwem i potencjalne problemy z hamulcami.
Więcej informacji o problemach z Renault Master.
Praktyczność i cena
Renault Master to praktyczny wybór dla tych, którzy muszą przewozić towary lub ludzi. Dzięki przestronnej przestrzeni ładunkowej i wszechstronnym konfiguracjom, van ten nadaje się do wielu zastosowań, w tym prac budowlanych, usług dostawczych i transportu lotniskowego.
Renault Master jest również konkurencyjny cenowo w porównaniu do innych samochodów dostawczych w swojej klasie, co czyni go przystępną cenowo opcją dla osób z ograniczonym budżetem, zwłaszcza na rynku wtórnym, gdzie Master dość szybko traci na wartości.
Sekcja FAQ
Które samochody dostawcze rywalizują z Renault Master?
Główni rywale Renault Master to Ford Transit, który jest jednym z bardziej popularnych vanów w segmencie dużych samochodów dostawczych, znanym ze swojej odporności i wszechstronności. Mercedes-Benz Sprinter to duży van klasy premium znany ze swojej trwałości, zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i komfortowej jazdy, co czyni go o krok wyżej od Renault.
VW Crafter plasuje się gdzieś pomiędzy Sprinterem a Masterem, zarówno pod względem ceny, jak i komfortu. Dwie równie przystępne cenowo opcje to Iveco Daily i Fiat Ducato, które są naprawdę podobne do Mastera w prawie wszystkich obszarach.
Czy Renault wychodzi z nowym Masterem?
Chociaż nie ma oficjalnych informacji na temat tego, kiedy to nastąpi, jest prawdopodobne, że firma będzie nadal wprowadzać aktualizacje i ulepszenia do furgonetki w przyszłości, aby utrzymać jej konkurencyjność na rynku dużych samochodów dostawczych. Ostatnia aktualizacja miała miejsce w 2019/2020 roku.
Niektóre z kluczowych zmian obejmowały nowy wygląd przodu, zaktualizowane opcje silnika o zwiększonej wydajności paliwowej oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i automatyczne hamowanie awaryjne. Renault zaprezentowało również większy model z akumulatorem 52 kWh, który jest naprawdę mile widzianym dodatkiem.
Czy elektryczny Renault Master jest dobry?
Elektryczne Renault Master 52 kWh to świetna opcja dla tych, którzy szukają dużego vana, który jest przyjazny dla środowiska i wydajny. Dzięki zasięgowi do 127 mil na jednym ładowaniu, idealnie nadaje się do lokalnych dostaw lub krótkich dojazdów do pracy. Silnik elektryczny zapewnia płynne i ciche przyspieszenie, dzięki czemu jazda jest przyjemnością.
Potencjalną wadą elektrycznego Renault Master jest jego wyższa cena w porównaniu z tradycyjnymi samochodami dostawczymi z silnikami wysokoprężnymi. Koszt ten można jednak zrekompensować niższymi kosztami eksploatacji i zmniejszoną emisją spalin, co czyni go mądrą długoterminową inwestycją dla firm dbających o środowisko.