Czy Renault Sandero to dobry samochód?

Renault Sandero

Renault/Dacia Sandero to subkompaktowy samochód produkowany wspólnie przez Renault i rumuńską markę zależną Renault, Dacia. Sandero ma być naprawdę przystępnym cenowo małym hatchbackiem, który będzie dostępny dla dużej części popularności, bez względu na poziom dochodów, ale czy Renault Sandero jest dobrym samochodem?

Renault/Dacia Sandero to naprawdę dobry samochód, biorąc pod uwagę fakt, że sprzedano ich mnóstwo na całym świecie. Sandero oferuje przyzwoity wybór silników zaprojektowanych tak, aby były ekonomiczne i łatwe w utrzymaniu, ale trudno nazwać je ekscytującymi lub czymś podobnym.

Projekt jest również dość prosty, ponieważ nikogo nie urazi. Wnętrze jest tak proste, jak to tylko możliwe, ale jest idealne dla tych, którzy nie chcą żadnych rozpraszaczy. Jazda Sandero sprawia, że czujesz się tak zwyczajnie, jak tylko może być jazda samochodem, ponieważ został on zaprojektowany przede wszystkim jako urządzenie transportowe z punktu A do punktu B, co oznacza, że nie jest dynamiczny ani zbyt wygodny.

Pod względem niezawodności Sandero wydaje się mieć pewne kwestie warte omówienia, ale ogólnie rzecz biorąc, udaje mu się być dość niezawodnym. Praktyczność jest również dobra, a cena jest doskonała, ponieważ można je dostać naprawdę tanio, zarówno nowe, jak i używane.

Układ napędowy

Renault/Dacia Sandero może być wyposażony w kilka silników, od mniejszych rzędowych 3-cylindrowych silników o mocy 65 KM i pojemności 999 cm3 po większe rzędowe 3-cylindrowe silniki benzynowe o mocy 100 KM. Druga generacja Sandero jest również dostępna z 4-cylindrowym silnikiem rzędowym 1.15 o mocy 72 KM i dwoma silnikami wysokoprężnymi, mniej wydajnym 1.5 l o mocy 75 KM i mocniejszym 1.5 l o mocy 90 KM.

  Najczęstsze problemy z Renault Twingo

Wszystkie z nich zostały zaprojektowane z myślą o wydajności, dlatego można oczekiwać do 50MPG z najbardziej wydajnymi silnikami benzynowymi, podczas gdy najbardziej wydajne silniki wysokoprężne mogą zwrócić do 65MPG. Wszystkie modele są fabrycznie wyposażone w manualną skrzynię biegów, ale można zapłacić więcej za automatyczną, która jest dołączana do niektórych większych silników w niektórych regionach.

Podsumowując, paleta układów napędowych Dacia/Renault Sander jest całkiem przyzwoita, z małymi, ale skutecznymi silnikami, które mogą wykonywać swoją pracę więcej niż wystarczająco dobrze.

Design i wrażenia z jazdy

Pod względem stylistyki Renault/Dacia Sandero jest dobrze wyglądającym samochodem, ponieważ Renault/Dacia starało się uczynić go bardziej atrakcyjnym dla trzeciej generacji Sandero. Można go kupić z reflektorami LED, które sprawiają, że wygląda bardziej premium, podczas gdy modele Sandero Stepway wykorzystują bardziej zorientowany na użyteczność język projektowania, który sprawia, że Sandero wygląda bardziej celowo.

Wnętrze jest raczej podstawowe, ale można uzyskać kilka kolorowych ekranów informacyjno-rozrywkowych, które nieco podnoszą wrażenia. Płócienne fotele i twarde w dotyku plastiki są oczywistością, ale naprawdę nie można prosić o nic więcej w tym przedziale cenowym. Wrażenia z jazdy są pewne, ale nie dynamiczne. Sandero jest przyzwoicie cichy, ale nie jest to luksusowy samochód.

Niezawodność i typowe usterki

Sandero ma swoje wzloty i upadki w segmencie niezawodności, co oznacza, że jest to przyzwoicie niezawodny samochód, ale cierpi również na pewne problemy, które będą musiały zostać rozwiązane w bardziej szczegółowy sposób. Obejmuje to problemy takie jak rdza/korozja, problemy z hamulcami, elektroniką, filtrem DPF i zawieszeniem.

  Czy Renault Duster to dobry samochód?

Jeśli odpowiednio dbasz o swoje Sandero, możesz oczekiwać, że będzie ono służyć przez długi czas. Jeśli jednak zamierzasz kupić używany egzemplarz, upewnij się, że wybrałeś taki ze spójną historią serwisową, ponieważ nie chcesz skąpić na słabszych modelach, które zazwyczaj nie były tak dobrze utrzymane.

Więcej informacji na temat Renault Sandero.

Ceny i praktyczność

We Francji, ojczyźnie Renault, Sandero kosztuje mniej niż 9 000 euro, co czyni go jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów w sprzedaży. Używane egzemplarze można kupić już za kilka tysięcy, co sprawia, że Sandero jest tak popularnym samochodem w krajach rozwijających się i niektórych krajach rozwiniętych. Wiele z nich jest wykorzystywanych jako samochody dostawcze i taksówki na całym świecie.

Praktyczność nie jest taka zła, biorąc pod uwagę wymiary samochodu, co oznacza, że z tyłu jest sporo miejsca, a Sandero może przewozić wiele osób jednocześnie bez większych problemów.

Sekcja FAQ

Ile kosztuje Sandero w Niemczech?

W Niemczech można oczekiwać, że zapłacisz około 10 000 euro za zupełnie nowe Sandero, co czyni go jednym z najtańszych samochodów użytkowych, jakie można kupić w Niemczech. Obejmuje to model ECO-G lub wersję TCe 90, które kosztują prawie tyle samo pieniędzy.

Wariant dwupaliwowy Dacia TCe 100 ECO G kosztuje nieco więcej, ale zapewnia prawie 100 KM, co i tak jest największą mocą, jaką można uzyskać z Sandero. Za taką cenę naprawdę nie można oczekiwać zbyt wiele, ale Sandero jest naprawdę użytecznym samochodem, który może wykonywać wszystkie codzienne dojazdy do pracy bez żadnych kłopotów.

  Najczęstsze problemy z Renault Duster

Czym jest Dacia?

Firma motoryzacyjna Dacia została założona w 1966 roku w Rumunii jako firma, której zadaniem było tworzenie tanich i dostępnych samochodów dla mas, co okazało się dobrym pomysłem w krajach przejściowych, w których siła nabywcza była nadal raczej niska dla ogółu społeczeństwa.

Renault wkroczyło w 1999 r. i kupiło Dacię z prawie tym samym pomysłem – stworzenia tanich samochodów dostępnych dla wszystkich w całej Europie i większej części Azji. Po przejęciu przez Renault, Dacia stała się znacznie bardziej znaną marką, zwłaszcza w późnych latach 2000, kiedy modele takie jak Sandero, Logan i Duster zaczęły sprzedawać się całkiem dobrze.

Czy Dacia korzysta z silników Renault?

Tak, samochody Dacia wykorzystują silniki Renault, co wielu właścicieli Dacii mówi przy zakupie Dacii jako sposób na ocenę jakości, jaką Dacia wnosi do stołu. Dzielenie się silnikami między markami nie jest niczym nowym, a większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z faktu, że Renault w pewnym momencie dzieliło silniki zarówno z Dacią, jak i Mercedesem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z