Czy Renault Talisman to dobry samochód?

Renault Talisman

Renault Talisman to duży rodzinny sedan, który został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2015. Został wprowadzony jako następca ukochanego Renault Laguna, który był jednym z najbardziej udanych modeli sedanów Renault wszech czasów. Więc, czy Renault Talisman jest dobrym samochodem?

Renault Talisman jest naprawdę dobrym samochodem, ale pojawił się w czasach, gdy główny nurt społeczeństwa zaczął znacząco lubić crossovery i SUV-y. Oznacza to, że choć Talisman ma wiele do zaoferowania, to po prostu pojawił się w czasach, gdy sedany nie były tak popularne. To ostatecznie doprowadziło do wycofania Talismana z produkcji po zaledwie kilku latach obecności na rynku.

Talisman oferuje przyzwoitą gamę silników diesla i benzynowych, z których wszystkie są dość zaawansowane i wydajne. Design jest jedną z jego mocnych stron, ponieważ Talisman wygląda futurystycznie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wrażenia z jazdy są chłodne, wygodne i naprawdę łatwe.

Jeśli chodzi o niezawodność, Talisman również wydaje się być w porządku, ale ma kilka problemów, o których warto wspomnieć. Praktyczność jest na poziomie niektórych z jego najsilniejszych rywali, natomiast ceny i amortyzacja uczyniły Talismana naprawdę popularnym samochodem na rynku samochodów używanych.

Układ napędowy

W 2015 roku Talisman pojawił się z trzema różnymi opcjami silnika benzynowego. Najmniejszy 1.4L 4-cylindrowy jest dobry dla około 160 KM, 1.7L 4-cylindrowy wypycha 150 KM do 200 KM, podczas gdy top-spec 1.8L jest dobry dla około 225 KM. W 2020 roku, Renault pozbył się wszystkich tych silników, z wyjątkiem 1,4L, który wypycha 140 KM do 160 KM dla modeli po 2020 roku.

  Najczęstsze problemy z Renault Scenic

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, cztery jednostki napędowe są dostępne z Talisman. Najmniejszy jest 1,5L 4-cylindrowy z 110 KM, a następnie 1,6L 4-cylindrowy z 131 KM. Następny w kolejce jest diesel 1.6L o mocy 130 KM lub 160 KM oraz topowy 4-cylindrowy diesel 2.0L o mocy 200 KM. Modele Talisman po 2020 roku występują tylko z jednostką 2.0L, ale w konfiguracji od 160 KM do 190 KM.

Wszystkie te modele wysyłają moc tylko na przednie koła i są dostępne z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Najbardziej wydajny model benzynowy to 1.4L z wynikiem 42MPG łącznie, podczas gdy wariant 2.0L diesel o mocy 160 KM jest dobry dla 45MPG.

Design i wrażenia z jazdy

Renault Talisman to naprawdę przystojny samochód, dlatego większość osób jest zainteresowana jego kupnem. Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się dużymi przednimi i tylnymi diodami LED, natomiast wnętrze jest eleganckie, inteligentne i naprawdę dobrze wyglądające. Możesz cieszyć się takimi rzeczami jak system audio klasy premium, oświetlenie otoczenia, cyfrowy kokpit i wybór spośród wielu elementów wykończenia wykonanych z drewna, czarnego plastiku fortepianowego lub aluminium.

Wrażenia z jazdy są zgodne z tym, czego można oczekiwać od rodzinnego sedana średniej wielkości, ponieważ Talisman jest naprawdę dobrze zestrojony i wygodny. Nie stara się być dynamiczny ani sztywny, co czyni go idealnym dla codziennego kierowcy sedana.

Niezawodność i typowe problemy

Renault Talisman jest dość niezawodnym samochodem, co nie jest tak częste w przypadku nowych samochodów na rynku. Mimo to, Talisman jest daleki od doskonałości, co oznacza, że są rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego.

  Czy Renault Twingo to dobry samochód?

Turbosprężarka w dieslu 1.6L może cierpieć z powodu problemów z ciśnieniem. System AdBlue jest również uciążliwy dla wielu, podczas gdy akumulator jest znany z tego, że czasami umiera przedwcześnie. Wycieki paliwa w modelach 2018 i 2019 są również problemem, podczas gdy problemy z klimatyzacją powinny być również odnotowane.

Praktyczność i cena

Cena wywoławcza Renault Talisman jest około 30.000 euro w Europie, z najwyższych modeli-spec iść tak wysokie, jak 50.000 euro +. Na szczęście ostatnie lata nie były zbyt łaskawe dla Talismana, co oznacza, że można kupić stosunkowo dobrze wyposażone modele za około połowę tej ceny.

Praktyczność jest zgodna z niektórymi z jego głównych rywali, takich jak Skoda Superb i Peugeot 508, co oznacza, że Talisman jest więcej niż wystarczająco dla czteroosobowej rodziny z przyzwoitą ilością miejsca w bagażniku. Widoczność jest również bardzo dobra, a miejsca w schowkach i pojemnikach są więcej niż wystarczające.

Sekcja FAQ

Jak bezpieczny jest Renault Talisman?

Renault Talisman posiada 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa, co oznacza, że nie powinieneś się o nie martwić. Z oceną bezpieczeństwa ochrony dorosłych na poziomie 86%, Talisman zdołał znaleźć się w ścisłej czołówce segmentu. Ochrona dzieci na poziomie 84% jest również bardzo dobra, podczas gdy wynik aktywnego wspomagania bezpieczeństwa na poziomie 76% jest w porządku, ale daleko od najlepszych.

Można uzyskać wszystkie zwykłe rzeczy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjny cruise, lane keep assist, alert ruchu i automatyczne hamowanie, ale nie można uzyskać zaawansowane adaptacyjny tempomat i niektóre z najnowszych technologii bezpieczeństwa znaleźć w 2023 model-year samochody.

  Czy Renault Espace to dobry samochód?

Dlaczego Renault zaprzestało produkcji Talismana?

Wraz z zaprzestaniem produkcji Renault Talisman, Renault całkowicie pozbyło się sedanów z całej swojej linii. Renault Megane sedan był również jednym z ostatnich sedanów Renault w sprzedaży i został wycofany z tego samego powodu, co Talisman.

Ma to związek z popularnością, wydajnością silnika, konkurencją i tym, w jakim kierunku zmierza świat motoryzacji w najbliższych latach. SUV-y i crossovery są teraz w modzie, podczas gdy opracowywanie nowych silników dla sedanów jest kosztowne i niezbyt opłacalne, ponieważ coraz więcej osób kieruje się w stronę pojazdów elektrycznych. Wreszcie, konkurencja w tym segmencie jest naprawdę sztywna, nawet jeśli liczby sprzedaży nie są tam.

Czy Renault Talisman jest samochodem luksusowym?

Z ceną wywoławczą 30 000 euro, Talisman jest daleki od prawdziwego segmentu luksusowych sedanów średniej wielkości, które są zwykle charakteryzowane przez BMW serii 5, Mercedes Benz E-Class, Audi A6, Volvo S90 i Jaguar XF.

Talisman znajduje się na moście pomiędzy ekonomicznymi sedanami średniej wielkości a luksusowymi sedanami, który jest również segmentem rynku późnego VW Passata, obecnego Peugeot 508 i Skody Superb, z których wszystkie mogą zostać wycofane w najbliższej przyszłości.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z