Czy samochód Tesli z napędem na wszystkie koła jest zawsze włączony?

Tesla nie tylko zmieniła wygląd samochodów elektrycznych, ale także zmieniła sposób, w jaki samochody elektryczne są postrzegane. Poza tym, Tesla stale udoskonala swoją technologię i system. Niemniej jednak, czy system napędu na wszystkie koła Tesli jest zawsze włączony?

Nie, napęd na wszystkie koła Tesli zwykle włącza się przy starcie, ale kiedy samochód nabiera stałej prędkości, automatycznie powraca do dwóch kół, aby oszczędzać baterię. Niezależnie od tego, system z dwoma silnikami wysyła trakcję do wszystkich kół. Ponadto, system ten może selektywnie wysyłać moc do przednich, tylnych lub wszystkich kół w danym momencie.

Poza tym, system napędu na wszystkie koła Tesli jest bardziej wydajny niż tradycyjne systemy napędu na wszystkie koła, które zmniejszają wydajność. Dzieje się tak głównie dlatego, że inżynierowie Tesli zaprojektowali oprogramowanie sterujące silnikiem, które wybiera, którego silnika użyć w danym momencie. Zazwyczaj silnik wybiera najbardziej wydajne koła.

Co więcej, dwusilnikowy system napędu na wszystkie koła Tesli jest obecnie standardem we wszystkich najnowszych modelach Tesli Model X i Model S. Nie oznacza to jednak, że Tesla Model Y i Model 3 nie posiadają opcji pojazdów z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła. Możesz sprawdzić ich warianty Performance, jeśli chcesz mieć pojazd z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła.

Jak działa pojazd Tesla z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła?

Dwusilnikowy system napędu na wszystkie koła Tesli posiada parę silników, które są umieszczone z przodu i z tyłu samochodu. Dodatkowo, samochód wyposażony jest w dwa różne sprzęgła i trzy zestawy przekładni, które pozwalają użytkownikowi na zastosowanie napędu na przednie, tylne lub wszystkie koła jednocześnie.

Co więcej, system dwóch silników pozwala na szybsze przyspieszenie i niemalże nagłe zatrzymanie samochodu. Co więcej, jeden z silników może być wykorzystany do zasilania samochodu, podczas gdy drugi może być użyty do ładowania akumulatora. W rezultacie kierowca może jeździć dłużej bez konieczności martwienia się o ładowanie.

  Czym jest tryb przywoławczy Tesli?

Jakie są wady posiadania Tesli z dwusilnikowym systemem ALL-WHEEL DRIVE VEHICLE?

Mimo wielu zalet, dwusilnikowy system napędu na wszystkie koła ma też różne wady. Na przykład, Tesla z dwusilnikowym systemem napędu na wszystkie koła jest droższa od tej z pojedynczym silnikiem napędu na wszystkie koła. Inną wadą jest to, że kontrolowanie tego oprogramowania jest dość trudne, ponieważ jest ono dość skomplikowane.

Gdzie jest kierowana moc w normalnych warunkach jazdy w Tesli z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła?

W normalnych warunkach jazdy w Tesli z dwusilnikowym systemem napędu na wszystkie koła, równomierna moc jest wysyłana zarówno do przednich, jak i tylnych kół. Jest to więc proporcja 50/50. A gdy próbujesz ruszyć szybciej, wtedy więcej mocy będzie wysyłane na tylne koła, które są krócej zazębione niż przednie.

Po uzyskaniu odpowiedniej prędkości lub jeśli chcesz jechać w zasięgu samochodu, będziesz musiał przełączyć się na przedni silnik, który jest spokojniejszy i bardziej wydajny. Niemniej jednak ważne jest, aby zastosować odpowiednie koła, ponieważ pomaga to zmniejszyć zużycie opon i poprawić zasięg samochodu.

Poza tym, silnik tylny jest zazwyczaj mniej wydajny, ale mocniejszy niż przedni. Dlatego też jest on zazwyczaj stosowany w ekstremalnych lub trudnych warunkach, takich jak śnieg lub śliska nawierzchnia. Wiedza o tym, gdzie i kiedy włączyć przednie, tylne lub wszystkie koła w systemie napędu na wszystkie koła z dwoma silnikami sprawi, że jazda będzie płynna i przyjemna.

Dlaczego warto wybrać samochód z pojedynczym silnikiem w systemie napędu na wszystkie koła?

Tesle z jednosilnikowym systemem napędu na wszystkie koła są tańsze niż te z dwusilnikowym systemem napędu na wszystkie koła. Dodatkowo, takie samochody są najlepsze dla osób, które po raz pierwszy kupują EV, ponieważ są znacznie łatwiejsze do opanowania niż samochody z napędem na wszystkie koła z dwoma silnikami.

  Czy powinienem ładować Teslę każdej nocy?

FAQ

Czy dwusilnikowy pojazd Tesli z napędem na wszystkie koła jest tego wart?

To zależy od tego, jak mieszkasz i jakie są Twoje nawyki jazdy. Jeśli uwielbiasz prędkość i osiągi, to dwusilnikowa Tesla jest tego warta. Dodatkowo, jeśli mieszkasz w obszarze o horrendalnych warunkach, takich jak śliskie powierzchnie lub zaśnieżone drogi, to ten system jest tego wart.

Jednakże, jeśli mieszkasz w obszarze o dobrych warunkach i nie kochasz przyspieszać bardzo szybko, a następnie płacąc ponad 6000 dolarów nie ma sensu. Po prostu przejdź na pojedynczy silnik lub normalny system Tesla FWD.

Dlaczego holowanie Tesli z systemem ALL-WHEEL DRIVE VEHICLE jest dość wymagające?

Głównym powodem, dla którego holowanie Tesli z systemem pojazdu z napędem na wszystkie koła jest dość trudne, jest to, że silniki elektryczne pozostają połączone z oponami przez cały czas. W rezultacie samochód może być jedynie transportowany, a nie holowany, ponieważ oba koła powinny znajdować się poza podłożem. Tesla posiada jednak zarówno „Tryb transportowy”, jak i „Neutralny” do holowania.

Jak rozmiar koła wpływa na zasięg Tesli?

Rozmiar kół jest bardzo ważny, ponieważ może zmniejszyć lub zwiększyć zasięg Twojego samochodu. Zazwyczaj większe koła mają mniejszy zasięg niż mniejsze. Na przykład, Tesla Model 3 Performance w wariancie z 18-calowymi kołami pokona 301 mil, podczas gdy ten sam samochód z 20-calowymi kołami pokona tylko 262 mile.

Oznacza to, że zwiększenie rozmiaru kół Tesli Model 3 Performance o zaledwie 2 cale spowoduje utratę około 40 mil. Dzieje się tak dlatego, że gdy ściana boczna staje się gruba, rozprasza się niewiele powietrza. W rezultacie koło staje się cięższe, a prędkość podczas przyspieszania nieco spada.

  Która Tesla jest najlepsza dla właścicieli psów?

Czy można używać nie-Teslowych kół w Tesli?

Tak, można używać nie-Teslowych kół w Tesli. Jedynym problemem jest to, że jeśli coś pójdzie nie tak z samochodem, Tesla będzie musiała udowodnić, że to nie koła z rynku wtórnego spowodowały problem, zanim będzie mogła się nim zająć. Jeśli to koła są odpowiedzialne za problem, to nie będziesz objęty gwarancją Tesli.

Tesla używa opon Goodyear Eagle Touring jako opon fabrycznych OEM. Jeśli więc chcesz wymienić przebitą oponę, będziesz musiał kupić właśnie tę oponę, aby uniknąć utraty gwarancji. Poza tym, opony te są jednymi z najlepszych na rynku i są bardzo wytrzymałe.

Dlaczego ważne jest, aby w samochodach elektrycznych stosować opony z technologią redukcji hałasu?

Dzieje się tak dlatego, że samochody elektryczne są ciche, ale problem hałasu opon jest poważnym problemem. W związku z tym Tesla i inne pojazdy BEV są wyposażone w piankę wygłuszającą wewnątrz opon. Pianka ta jest zwykle umieszczana wewnątrz bieżnika opony. Sprawia to jednak, że stosowanie łatek do naprawy przebitych opon to prawdziwy ból głowy.

Podsumowanie

Nie, Tesla napęd na wszystkie koła nie jest zawsze włączony. Dzieje się tak dlatego, że włącza się, gdy samochód rusza, zmienia prędkość lub gdy zmieniają się warunki. Ale kiedy wszystko wraca do normy, system ten powraca do napędu na dwa koła, aby oszczędzać energię.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z