Czy samochody Aiways dobrze radzą sobie na śniegu?

Jest kilka czynników, które muszą być spełnione, aby samochód oferował przyzwoite możliwości jazdy zimą. Najważniejszym czynnikiem są opony, ponieważ nawet samochód sportowy z napędem na tylną oś i szerokimi oponami może być bardzo przydatny w zimie, jeśli zostanie wyposażony w odpowiednie zimowe gumy.

Ponadto, większy prześwit, napęd na wszystkie koła i zaawansowany system kontroli trakcji również zwiększają możliwości samochodu w warunkach zimowych. Aiways U5 nie jest wyposażony w napęd AWD, ale oferuje zaawansowany system kontroli trakcji i stosunkowo duży prześwit.

Wszystkie modele Aiways U5 wyposażone są w pojedynczy silnik elektryczny o mocy do 150 kW (201 KM), który napędza tylko przednie koła. Tak czy inaczej, U5 może być dobrym samochodem do jazdy po śniegu, jeśli zostanie wyposażony w porządne opony zimowe.

Warto również wspomnieć, że U5 nie oferuje podgrzewanych foteli ani podgrzewanej kierownicy w wersji Standard, podczas gdy podgrzewane fotele są dostępne w modelu Premium. Podsumowując, U5 to w końcu SUV, więc jeśli zainwestujesz w zestaw porządnych opon zimowych, U5 powinien bez problemu poradzić sobie zarówno w zaśnieżonych, jak i oblodzonych warunkach.

Aiways U5 – Wrażenia z jazdy

Chiński crossover/SUV Aiways U5 waży około 4000 funtów, co czyni go dość ciężkim samochodem, ale nie tak bardzo jak niektóre inne konkurencyjne EV. Dodatkowa masa sprawia, że samochód ma mniejsze szanse na zatrzymanie się na krótkim dystansie, ale zwiększa też trakcję podczas jazdy.

Tak czy inaczej, moc 150 kW jest co najwyżej przyzwoita, ponieważ nie oferuje ona podobnych osiągów, co niektóre konkurencyjne modele. U5 został zaprojektowany jako komfortowy samochód do jazdy na co dzień, co oznacza, że nie należy się spodziewać, że będzie to samochód sportowy.

  Czy Aiways jest marką luksusową?

Jeśli chodzi o jazdę zimą, U5 korzysta z większego prześwitu. Większość SUV-ów posiada opcję systemu AWD, podczas gdy U5 jest dostępny wyłącznie jako samochód z napędem na przednią oś (FWD). FWD jest rzeczywiście lepszy niż RWD w śniegu, ale AWD jest najlepszym wyborem z grupy, jeśli trakcja jest twoim głównym problemem.

Podsumowując, U5 sprawia wrażenie przyzwoicie dopracowanego w prowadzeniu, nie będąc przy tym przesadnie wygodnym. Przy prędkościach autostradowych jest dość głośno od wiatru i szumów drogowych, ponieważ U5 oferuje izolację akustyczną poniżej standardu.

Aiways U5 – technologia jazdy zimą

Najlepsze samochody przyjazne zimie na rynku są wyposażone w niezliczoną ilość funkcji oprogramowania, które zwiększają stabilność i czynią je bezpieczniejszymi w trudnych sytuacjach. U5 posiada stosunkowo zaawansowany system kontroli trakcji, który powinien z łatwością wykryć każdą utratę przyczepności i zmniejszyć moc, aby samochód przestał się ślizgać.

U5 jest również wyposażony w ESP (elektroniczny program stabilizacji toru jazdy), który również zwiększa przyczepność i sprawia, że samochód jest bardziej stabilny podczas niekorzystnych warunków pogodowych. Układ aktywnego hamowania jest dostępny w wersji Premium, natomiast układ kontroli zjazdu ze wzniesienia i wspomagania ruszania na wzniesieniu stanowią wyposażenie standardowe wszystkich modeli U5.

Hamulce są sterowane elektronicznie, co oznacza, że korzystają z elektronicznego rozdziału siły hamowania, który może dostosować siłę hamowania w zależności od konkretnej sytuacji. Ponadto, U5 jest wyposażony we wszystkie niezbędne zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, które powinny zapewnić Ci bezpieczeństwo przez cały czas.

  Jak bardzo Aiways podnosi Twój rachunek za prąd

Opony zimowe – niezbędny aspekt jazdy zimą

Bez względu na to, czy posiadasz SUV-a, sedana, samochód sportowy czy hatchbacka, zestaw opon zimowych jest najważniejszym czynnikiem, jeśli chodzi o jazdę zimą. Nawet jeśli posiadasz SUV-a z dużym prześwitem, napędem AWD i wieloma programami bezpieczeństwa, będziesz potrzebował porządnego kompletu opon zimowych, aby skorzystać z takiego systemu.

Większość rządów na całym świecie zaleca lub nawet nakazuje wyposażenie samochodu w komplet opon zimowych, ponieważ są one rzeczywiście niezbędne. Opony całoroczne również sprawdzą się w zimie, ale tylko wtedy, gdy rzadko jeździsz samochodem po zaśnieżonych lub oblodzonych drogach.

Opony całoroczne są w stanie wytrzymać łagodną zimową pogodę, natomiast opony zimowe zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o wszystkim, co może zaoferować zima. Komplet opon letnich zdecydowanie nie nadaje się do jazdy w zimie, ponieważ te opony są inaczej skonstruowane i nie powinny być używane na śniegu.

Nie oznacza to jednak, że należy używać kompletu opon zimowych przez cały rok, ponieważ ciepła pogoda może spowodować szybsze zużycie opon zimowych.

Sekcja FAQ

Który samochód elektryczny jest najlepszy do jazdy zimą?

Jeśli chcesz mieć najlepszy samochód elektryczny do jazdy zimą, powinieneś przyjrzeć się Audi e-Tron SUV, nowemu Rivianowi SUV, Jaguarowi I-Pace i Tesli Model X. Wszystkie te samochody mają duży prześwit, napęd AWD i wiele inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, które pomogą Ci utrzymać się na drodze.

  Aiways vs Mercedes - co jest lepsze?

Jednak jeśli często jeździsz po śniegu, zestaw opon zimowych jest niezbędny, a nawet najlepsze samochody elektryczne przyjazne zimie potrzebują kompletu opon zimowych, aby działać optymalnie.

Jak zimno wpływa na samochody elektryczne?

Jeśli temperatura na zewnątrz jest niska, ale nie ujemna, Twój samochód elektryczny nie powinien zachowywać się inaczej niż zwykły samochód spalinowy. Jeśli jednak temperatura na zewnątrz jest niższa od zera, akumulatory samochodów elektrycznych mogą bardzo ucierpieć, ponieważ zimna pogoda spowalnia reakcje chemiczne zachodzące w poszczególnych ogniwach akumulatora, przez co stają się one mniej wydajne.

Niektóre badania wykazały, że ekstremalne zimno może zmniejszyć maksymalny zasięg nawet o 40%. Co więcej, pojazdy elektryczne nie mają silników, co oznacza, że muszą wykorzystywać energię elektryczną z akumulatorów do ogrzewania kabiny.

Jak ciepła pogoda wpływa na samochody elektryczne?

Jeśli temperatura na zewnątrz wzrośnie powyżej 90-100 stopni Celsjusza, ucierpi na tym również Twój samochód elektryczny, ponieważ ciągłe korzystanie z klimatyzacji może zmniejszyć Twój zasięg nawet o 15-20%. Tak samo jest w przypadku samochodów z silnikiem spalinowym, ale te zużywają mniej energii pochodzącej z paliwa do zasilania klimatyzacji.

Ekstremalne temperatury mogą również powodować przegrzewanie się Twojego samochodu elektrycznego o wiele łatwiej niż w przypadku samochodów spalinowych, dlatego pamiętaj o odpowiednim dostosowaniu stylu jazdy.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z