Czy samochody BMW z napędem na tylne koła dobrze radzą sobie na śniegu?

Czy samochody BMW z napędem na tylne koła dobrze radzą sobie na śniegu?

Zazwyczaj w samochodach z napędem na tylne koła mniejsza część masy samochodu jest rozłożona na koła napędzane, co sprawia, że samochód jest mniej stabilny niż samochód z napędem AWD, 4WD lub FWD. Oznacza to, że BMW z napędem na tylne koła mają trudności z przyspieszaniem na oblodzonych drogach lub śliskich nawierzchniach.

Z drugiej strony, samochody BMW z napędem na tylne koła mogą dawać dużo radości z jazdy po śniegu w bezpiecznych warunkach do driftu.

Jak ulepszyć BMW z napędem na tylne koła na śniegu

Zazwyczaj BMW z napędem na przednie koła przenoszą całą swoją trakcję na tylne koła. Głównym problemem podczas śliskiej i zimnej pogody jest fakt, że większość masy samochodu znajduje się z przodu, ponieważ tam znajduje się silnik. Powoduje to dużą asymetrię masy, która powoduje, że samochód ma mniejszą przyczepność do drogi, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach, takich jak śnieg, deszcz czy lód.

Powoduje to obracanie się tylnych opon i w końcu może doprowadzić do utraty kontroli nad tylnonapędowym BMW. Czy jest coś, co możesz zrobić, aby tego uniknąć, jeśli jeździsz samochodem z napędem na tylną oś w warunkach zimowych?

W zimie zawsze jeździć na oponach zimowych

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest założenie opon zimowych na wszystkie cztery koła pojazdu. Opony zimowe są bardziej przyczepne i zapewniają znacznie lepszą trakcję, zwłaszcza w niskich temperaturach i na śliskich nawierzchniach. Dzieje się tak dzięki innemu składowi gumy oraz znacznie bardziej agresywnemu bieżnikowi i głębokości opony. Ważne jest również, aby upewnić się, że są one odpowiednio napompowane, co zapewnia lepszą przyczepność.

  Czy Tesla jest lepsza od BMW?

Rozważ łańcuchy na głęboki śnieg

Tak, zakładanie łańcuchów na opony jest męczące. Celowa gra słów. Ale może okazać się bardzo pomocne, zwłaszcza w głębszym śniegu lub lodzie. Jeśli wybierasz się na narty lub w góry i z jakiegoś powodu prowadzisz BMW z napędem na cztery koła, rozważ wyposażenie się w łańcuchy.

Pamiętaj jednak, aby używać łańcuchów tylko w bardzo głębokim śniegu, ponieważ na drodze całkowicie niszczą one prowadzenie samochodu i mogą go uszkodzić, jeśli któryś z łańcuchów się zerwie. W miastach, w których nie ma śniegu, łańcuchy muszą być zdjęte, ponieważ bardzo niszczą nawierzchnię drogi.

Ludzie wkładali worki z piaskiem do bagażników swoich samochodów.

Ludzie, którzy jeździli samochodami z napędem na tylne koła w przeszłości często umieszczali worki z piaskiem w bagażnikach swoich samochodów, aby rozłożyć ciężar samochodu bardziej na tył, gdzie znajdowały się napędzane koła. Jest to zarówno dobry, jak i niebezpieczny pomysł.

Jeśli jedziesz powoli, redystrybucja ciężaru jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ poprawia trakcję tylnych kół. Z drugiej strony, jeśli jedziesz szybciej, pozwala to na większe wychylenie końcówki samochodu i czasem prowadzi do nadsterowności.

Nie wszystkie BMW z napędem na cztery koła są takie same na śniegu

Każdy samochód jest inny, w zależności od tego, jak rozłożona jest masa. Oznacza to, że nie wszystkie samochody z napędem na cztery koła są super złe w jeździe po śniegu. Samochody o większej mocy są trudniejsze w prowadzeniu na śniegu, ponieważ moment obrotowy osiąga wyższy poziom. Kręcenie się na śniegu jest funkcją zarówno rozkładu masy, jak i mocy.

  Najlepsze BMW na pierwszy samochód

Mocniejsze BMW wymagają od kierowcy delikatnego wciskania pedału gazu, ponieważ wysoki moment obrotowy powoduje, że tylne koła wpadają w nadmierne obroty i tracą przyczepność z nawierzchnią z powodu niewielkiej masy z tyłu pojazdu.

Jak bezpieczniej prowadzić BMW RWD na śniegu

Ruszaj na drugim biegu

Jeśli prowadzisz samochód o większej mocy i jest on wyposażony w manualną skrzynię biegów, możesz rozpocząć jazdę na wyższym biegu i niższych obrotach, ponieważ pozwoli Ci to uniknąć buksowania kół. Z martwego punktu, może być konieczne przejście bezpośrednio na drugi bieg, zamiast zaczynać od pierwszego, co znacznie zmniejszy kręcenie się kół.

Nie panikuj i nie nadużywaj hamulców

Upewnij się, że nie „trzymasz się kurczowo” kierownicy i nie panikujesz, jeśli samochód wpadnie w poślizg.
Miej dobre wyczucie, jak dobrze samochód jest osadzony na drodze, jeśli czujesz, że ogon się ześlizguje, zwolnij nogę z pedału gazu i delikatnie skoryguj tor jazdy. Nie nadużywaj hamulców i używaj biegów, aby zwolnić. Bądź delikatny we wszystkich swoich działaniach. Unikaj hamowania i pokonywania zakrętów, staraj się używać hamulców tylko na prostych odcinkach.

Jechać powoli i ostrożnie

Należy oddalić się od innych pojazdów, jechać powoli i zawsze upewnić się, że światła samochodu są włączone, nawet w ciągu dnia, gdy nie ma mgły. Nie należy przyspieszać zbyt szybko, gdyż można stracić panowanie nad pojazdem. Należy również pamiętać, aby nigdy nie przyspieszać na zakrętach.

Praktyka, praktyka, praktyka

Jeśli jesteś nowym kierowcą lub po raz pierwszy prowadzisz swoje BMW z napędem na cztery koła po śniegu, znajdź pusty parking i przećwicz hamowanie, przyspieszanie i skręcanie, abyś mógł dobrze wyczuć możliwości swojego samochodu i swoje własne.

  Skąd mam wiedzieć, czy moje BMW jest jeszcze na gwarancji?

Dlaczego warto jeździć BMW z napędem na przednią oś?

Jakie są korzyści z jazdy samochodem z napędem na tylne koła?

Samochody z napędem na tylne koła, w tym BMW, zapewniają większą moc i kontrolę w dobrych warunkach klimatycznych. Przyspieszają znacznie szybciej na pierwszych obrotach i pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów bez utraty przyczepności. Są one najsłabsze w złych warunkach pogodowych, takich jak śnieg i deszcz, ponieważ są podatne na utratę kontroli.

Czy BMW z napędem RWD dają więcej radości z jazdy niż BMW z napędem xDrive lub przednim?

BMW z napędem na tylne koła są znane z tego, że dają radość z jazdy jak mało który pojazd. Zdecydowanie dają więcej satysfakcji i radości z jazdy, ponieważ wychwycenie i skorygowanie odpowiedniego momentu nadsterowności podczas uślizgu tylnych kół sprawi, że poczujesz się jak profesjonalny kierowca.

Czy samochody BMW z napędem na tylne koła są złe w deszczu?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz swoje BMW z napędem na tylne koła w śniegu czy w deszczu, jest to złe, ponieważ trakcja opon nie jest tak dobra, jak byś tego chciał. Upewnij się, że nie hamujesz na zakrętach, zachowaj odległość od innych pojazdów i przestrzegaj ograniczeń prędkości.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z