Czy samochody hybrydowe są dobre do jazdy po autostradzie?

Samochody hybrydowe niekoniecznie są złe do jazdy po autostradach, ale są one zbudowane głównie dla środowiska miejskiego. Oznacza to, że hybrydy nadal oferują niższe emisje na autostradach, ale wydajność paliwa nie jest daleka od zwykłego samochodu spalinowego.

Jeśli planujesz kupić hybrydę wyłącznie do jazdy na długich dystansach, to może nie być warte dodatkowych kosztów. Jeśli jednak zamierzasz używać go tylko do okazjonalnej jazdy po autostradzie, co oznacza, że większość czasu jazdy odbywa się w mieście, hybryda może być dobrym pomysłem.

Pomimo braku możliwości skorzystania z lepszych wyników MPG na autostradzie, hybrydy są nadal przyzwoite dla prawie każdego scenariusza jazdy. Jeśli chcesz mieć idealnego długodystansowca, powinieneś zdecydować się na diesla, ponieważ mają one najlepsze właściwości jezdne na autostradzie.

Hybrydy są stworzone do jazdy po mieście

Jak stwierdzono wcześniej, hybrydy działają najlepiej poniżej 50-60mph, ponieważ silnik spalinowy nie musi pracować tak ciężko. Powyżej 60mph większość hybryd ma tendencję do osiągania słabych wyników ekonomicznych, ponieważ nie do tego zostały stworzone. Mimo to, powinieneś doświadczyć MPG podobne do zwykłego samochodu spalinowego podczas rejsu po autostradzie.

Początkowym powodem, dla którego hybrydy się pojawiły, jest bardziej ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji, które stworzyły rynek dla bardziej wydajnych pojazdów. Dopiero później Honda i Toyota zdały sobie sprawę, że wydajność paliwowa powinna być głównym atutem hybryd.

Podczas wolnej jazdy można również skorzystać z hamowania odzyskowego, które jest funkcją zaprojektowaną w celu wykorzystania energii utraconej w procesach takich jak hamowanie lub zmiana biegów. Do kół przymocowane są specjalne silniki trakcyjne, które generują energię podczas spowalniania samochodu.

  Czy samodoładowujące się samochody hybrydowe są dobre?

Przekłada się to również na to, że hybrydy i EV są inne w codziennej jeździe, ponieważ zwykły samochód spalinowy nie posiada takiej funkcji. Najbliższe hamowaniu odzyskowemu w zwykłym samochodzie byłoby prawdopodobnie hamowanie silnikiem, ale różnice w intensywności pomiędzy nimi są dość duże.

Samochody elektryczne i jazda po autostradzie

Samochody elektryczne są nowością w mieście i w związku z tym pojawia się wiele pytań na temat tego, co samochody elektryczne mogą, a czego nie mogą robić. Na początek, mogą być świetnymi krążownikami, ponieważ nie mają droning silnika w tle, ponadto, oferują one również kilka futurystycznych systemów wspomagania jazdy, które pomagają podjąć obciążenie długodystansowej jazdy.

Są one jednak ograniczone przez słabszy zasięg, do tego stopnia, że samochód z silnikiem diesla i dużym zbiornikiem paliwa może czasami zaoferować dwa razy większy zasięg niż EV. Oprócz problemów z zasięgiem, EV wymagają również długiego czasu ładowania, podczas gdy zwykłe samochody z silnikiem diesla i zasilane gazem potrzebują kilku minut na naładowanie.

Zawsze można mieć pewność, że stacja benzynowa nie jest przepełniona i że prawie zawsze jest na niej ruch. Z drugiej strony, stacje ładowania są mieszane torba, czasami działają, czasami nie. Można też dojechać do miejsca ładowania i zobaczyć mały korek samochodów elektrycznych czekających na naładowanie.

Samochody z silnikiem diesla i jazda po autostradzie

Samochody z silnikami wysokoprężnymi są często pomijane, ponieważ są one czczone za ich rolnicze brzmiące silniki, które zwykle można znaleźć w pojazdach użytkowych. Jednak w Unii Europejskiej samochody z silnikiem diesla zawsze były popularne, ponieważ oferują najlepszą wydajność paliwa na autostradach.

  Czy akumulatory samochodów hybrydowych mogą eksplodować?

Wiele źródeł podaje, że silniki diesla są o 20-30% bardziej oszczędne na autostradach w porównaniu do samochodów hybrydowych. Jak wspomniano wcześniej, hybrydy działają najlepiej w środowisku miejskim, które składa się głównie z powolnego ruchu stop-and-go.

Chociaż ceny oleju napędowego są wysokie, jeśli często robisz długodystansowe jazdy, to nadal ma sens, aby zdecydować się na olej napędowy. Olej napędowy ma większą gęstość mocy, co sprawia, że jest lepszy do jazdy na długich dystansach. Samochody napędzane wyłącznie benzyną mogą być również świetne do jazdy po autostradzie w niektórych przypadkach.

Tak czy inaczej, Ford Fusion oferuje do 700 mil na pełnym ładowaniu i pełnym zbiorniku. Oznacza to, że należy traktować te informacje jako ogólny przegląd, a nie jako 100% pewnik. Wszystko zależy od konkretnego samochodu i konkretnego układu napędowego, o którym mowa.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić hybrydę?

To zależy od Twojego indywidualnego scenariusza użytkowania. Jeśli jeździsz głównie po mieście, hybryda może być dobrym pomysłem, ponieważ pozwala wykorzystać zalety platformy hybrydowej. Z drugiej strony, jeśli jeździsz głównie na długich dystansach, powinieneś pominąć zakup hybrydy i zdecydować się na olej napędowy.

Innym problemem z hybrydami jest to, że po prostu nie ma wszystkich, że wiele z nich wokół i fakt, że również mają tendencję do nudne i raczej bez życia. Oczywiście, istnieje kilka hybrydowych supersamochodów w dzisiejszych czasach, ale takie samochody są zarezerwowane tylko dla tych najbardziej szczęśliwych.

  Czy pojazdy hybrydowe są bezpieczne?

Jak jeździć po autostradzie?

Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że jazda po autostradzie jest jak każdy inny rodzaj jazdy, ale istnieje kilka specyficznych dla autostrady wskazówek, które powinieneś włączyć do swojej jazdy. Najlepiej jest zawsze jechać ze stałą prędkością, ponieważ czyni to podróż najbardziej relaksującą, a także działa najlepiej dla lepszej wydajności paliwa.

Poza tym zawsze należy zachować bezpieczną odległość za samochodem jadącym z przodu i zawsze używać kierunkowskazów przy zmianie pasa ruchu. Jeśli Państwa samochód nie jest wyposażony w system monitorowania martwego pola, zawsze należy sprawdzić martwe pole przed zmianą pasa ruchu.

Czy jazda po autostradzie jest lepsza dla Państwa samochodu niż jazda po mieście?

Tak, ponieważ zazwyczaj trwa ona dłużej, co oznacza, że silnik ma tendencję do utrzymywania optymalnej temperatury. Ponadto, jazda po autostradzie jest również korzystna dla oczyszczania filtrów cząstek stałych, ponieważ pozwala samochodowi więcej oddychać.

Jazda w mieście nie jest złe dla samochodu per se, ale samochody nie są zbudowane do jazdy na krótkich dystansach, ponieważ silnik wymaga optymalnej temperatury. To samo jest z EV i hybryd, optymalna temperatura i konsekwentna jazda są najlepsze dla długoterminowej niezawodności samochodu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z