Czy samochody z napędem na wszystkie koła są tego warte?

System napędu na wszystkie koła oferuje wiele korzyści w porównaniu do większości standardowych systemów FWD lub RWD, ale kosztuje średnio 2000 dolarów więcej, co stawia pytanie, czy korzyści płynące z napędu na wszystkie koła naprawdę sprawiają, że system jest warty zachodu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy ocenić kilka różnych czynników.

Istnieje wiele korzyści z napędem na wszystkie koła, począwszy od lepszego przyspieszenia, więcej trakcji, lepszą stabilność, zdolność do przejść szybciej na zakrętach, i ogólnie bezpieczniejsze i bardziej pewny jazdy doświadczenie bez względu na powierzchnię jesteś jazdy na.

Jednak, jak wcześniej stwierdzono, system napędu na wszystkie koła niesie ze sobą znaczną cenę w sobie. Ponadto, należy również wziąć pod uwagę, że czasami trzeba przejść w górę poziom wykończenia, aby nawet być w stanie zdecydować się na system napędu na wszystkie koła, które czasami mogą znacznie zwiększyć cenę.

Napęd na wszystkie koła dodaje również więcej wagi, która bierze swoje żniwo na oszczędność paliwa i ogólną reaktywność podwozia. Niektóre samochody z napędem na wszystkie koła sprawiają, że układ kierowniczy jest nieco „sztuczny”, co jest częstą wadą samochodów sportowych z napędem na wszystkie koła. Ponadto, samochody z napędem na wszystkie koła są często mniej praktyczne niż ich odpowiedniki z napędem FWD/RWD.

Korzyści z napędu na wszystkie koła – trakcja, bezpieczeństwo, przyspieszenie i stabilność

System napędu na wszystkie koła jest zaprojektowany tak, aby przekazywać moc na wszystkie cztery koła, co sprawia, że samochód jest szybszy w większości sytuacji. Oznacza to, że samochód z podobnym napędem RWD/FWD prawie zawsze wolniej przyspiesza, zwłaszcza jeśli oferuje dużą moc.

Doskonałym tego przykładem jest nowe BMW M3, które jest oferowane zarówno jako klasyczny sedan z napędem na cztery koła, jak i sedan z napędem na wszystkie koła. Wersja M3 z napędem na wszystkie koła jest w stanie osiągnąć 3 sekundy czasu 0-60mph, ale RWD M3 jest często o ponad sekundę wolniejszy, ponieważ nie jest w stanie umieścić moc w dół skutecznie.

  Który niemiecki samochód jest najbardziej niezawodny?

Wszystko to oznacza, że w platformach RWD o dużej mocy występuje znaczny brak trakcji, co czasami można postrzegać jako zaletę, jeśli preferujesz żwawy samochód sportowy. Jednak z punktu widzenia bezpieczeństwa i stabilności, samochód z napędem na wszystkie koła jest o wiele bezpieczniejszy, zwłaszcza jeśli warunki pogodowe nie są idealne.

Jeśli miejsce, w którym mieszkasz regularnie doświadcza śniegu i lodu, wybór napędu na wszystkie koła powinien być obowiązkowy, ponieważ jest to równie ważne, jak zestaw porządnych opon. W takim przypadku szanse na wywrócenie się samochodu z napędem na wszystkie koła są znacznie mniejsze w każdym możliwym scenariuszu.

Wady napędu na wszystkie koła – bezpieczeństwo(?), koszty, złożoność, wydajność, praktyczność i „zabawa

Dla niektórych, system napędu na wszystkie koła jest no-brainer, i to jest całkowicie zrozumiałe. Jednak trzeba mieć również świadomość, że system napędu na wszystkie koła niesie ze sobą również kilka minusów i trzeba zrównoważyć swoje priorytety tylko po poinformowaniu się o tych minusach.

Najbardziej oczywistym z nich jest zwiększony koszt, który może czasami przewyższyć logikę napędu na wszystkie koła przez siebie. samochody z napędem na wszystkie koła mają tendencję do być bardziej złożone, co oznacza, że są one często droższe do naprawy, jeśli coś pójdzie nie tak. Oszczędność paliwa jest zawsze gorsze, jak samochód pcha moc przez cztery koła znacznie cięższy samochód niż zwykle.

Często pomijaną wadą napędu na wszystkie koła jest potencjalnie fałszywe poczucie bezpieczeństwa, ponieważ wielu kierowców nie jest tak chętnych do modernizacji opon, jeśli prowadzą samochód z napędem na wszystkie koła. Jest to jednak obowiązkowe bez względu na to, czy jeździsz samochodem z napędem na cztery koła, czy z napędem na cztery koła.

  Czy na emeryturze lepiej kupić czy wziąć samochód w leasing?

Wreszcie, samochody z napędem na wszystkie koła mają więcej elementów mechanicznych, które często mogą pozbawić pasażerów z tyłu przestrzeni na nogi. Jeśli dodasz do tego mniejszy bagażnik i czasami pozbawione życia wrażenia z jazdy, wybór samochodu z napędem na wszystkie koła to wyważenie priorytetów.

Sposób, w jaki korzystasz z samochodu i samochód, o którym mowa

Sposób, w jaki korzystasz z samochodu jest również dość ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji, czy potrzebujesz samochodu z napędem na wszystkie koła, czy nie. Jeśli posiadasz tylko jeden samochód, to oczywiście rozsądniej jest zdecydować się na samochód z napędem na wszystkie koła, zwłaszcza jeśli mieszkasz w regionie, w którym często występują śnieg i lód.

Oprócz Twojego scenariusza użytkowania, ważnym czynnikiem decydującym jest również sam samochód. Jeśli chcesz kupić mały hatchback, FWD powinno wystarczyć, ponieważ samochód, o którym mowa, jest prawdopodobnie dość lekki, nie wszystko, że szybko, i łatwe do kontroli.

Jednakże, jeśli planujesz kupić duży i ciężki SUV / sedan, to lepiej zdecydować się na napęd na wszystkie koła, ponieważ sprawia, że samochód jest bezpieczniejszy, jeśli nie utrzymać opony i inne elementy krytyczne. Ponadto, FWD/RWD SUV nie jest popularną opcją na rynku 2nd hand.

Sekcja FAQ

Które samochody potrzebują napędu na wszystkie koła?

Niektóre samochody są lepiej przystosowane do systemu napędu na wszystkie koła niż inne, a to może być spowodowane zapotrzebowaniem rynku lub wydajnością i bezpieczeństwem. Na przykład Volvo XC90 jest dużym SUV-em, który jest oferowany albo jako samochód z napędem na wszystkie koła, albo FWD, co jest dość dziwne, ponieważ nie jest to coś, czego większość potencjalnych klientów chce od dużego SUV-a.

  Jaki jest najtańszy sposób na wysyłkę mojego samochodu?

Więc jeśli zdecydujesz się zdecydować się na FWD, należy wiedzieć, że sprzedaż tego SUV będzie trudne. Ponadto, samochód o dużej mocy jest o wiele łatwiejszy do kontrolowania i obsługi na co dzień, jeśli jest wyposażony w system napędu na wszystkie koła.

Czy dobre opony są ważniejsze niż napęd na wszystkie koła?

Tak, są. Wszystkie zalety systemu napędu na wszystkie koła są nieistotne, jeśli Państwa opony nie są w stanie sprostać temu zadaniu. Jest to częsty problem, ponieważ wiele osób uważa, że system napędu na wszystkie koła jest wystarczający i nie ma potrzeby, aby zawsze mieć porządny zestaw opon.

Mimo że dobry zestaw opon jest ważniejszy w samochodach z napędem na cztery koła niż w samochodach z napędem na cztery koła, nadal jest ważny w samochodach z napędem na wszystkie koła. Jeśli stracą Państwo przyczepność w samochodzie z napędem na wszystkie koła, to czasami trudniej jest go pokonać.

Czy samochody elektryczne są wyposażone w napęd na wszystkie koła?

Samochody elektryczne różnią się, jeśli chodzi o scenariusz napędu na wszystkie koła/FWD/RWD, ponieważ często oferują technologię zwaną wektorowaniem momentu obrotowego, która umożliwia im wysyłanie mocy do koła, które najbardziej jej potrzebuje.

Wszystko to oznacza, że niektóre EV teoretycznie mogą mieć napęd na wszystkie koła, RWD i FWD w zależności od sytuacji. Chociaż istnieje kilka samochodów z silnikiem spalinowym, które oferują zmienny napęd na wszystkie koła, jest to głównie zarezerwowane dla wysokiej klasy samochodów z najwyższej półki.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z