Czy samodoładowujące się samochody hybrydowe są dobre?

Samoładujące się samochody hybrydowe wykorzystują silnik elektryczny i zwykły silnik spalinowy. Różnią się one jednak od hybryd typu plug-in tym, że odzyskują utraconą energię podczas hamowania i mają tendencję do ładowania akumulatorów również za pomocą silnika spalinowego.

Zwykłe hybrydy plug-in również to robią, ale różnica polega na tym, że hybryda z funkcją samodoładowania zazwyczaj oferuje mniejszy akumulator, który nie wymaga dodatkowego podłączania do sieci, aby osiągnąć pełne naładowanie. Oznacza to, że samochody samodoładowujące się są dobre tylko na kilka lub kilkanaście kilometrów.

Termin samodoładowanie został wprowadzony przez Toyotę, Kia i Lexusa, ale opinia publiczna skrytykowała taką terminologię jako celowo mylącą, ponieważ nie oferowała ona żadnych realnych korzyści w porównaniu ze zwykłą hybrydą. Samoładujące się samochody wydają się być w pewnym sensie chwytem marketingowym.

Chociaż mogą one zaoszczędzić pieniądze na paliwie i obniżyć emisję Co2, są droższe w zakupie niż samochody niehybrydowe. Ponadto, nie ma potrzeby ręcznego ładowania, ale wydajność takich samochodów jest do odrzucenia, a opakowanie może poważnie zmniejszyć praktyczność wnętrza.

Koszty paliwa hybrydy z własnym ładowaniem

Niższe koszty paliwa są głównym powodem, dla którego warto zdecydować się na hybrydę, a samoładujące się hybrydy obniżają koszty paliwa na tyle, że warto o nich wspomnieć. Nie są one jednak tak wydajne jak zwykłe hybrydy typu plug-in.

Taka wydajność paliwowa jest korzystna głównie w jeździe miejskiej, ponieważ nie wymaga żadnego wkładu z silnika spalinowego przez kilka kilometrów. W związku z tym, samochody te są lepsze niż łagodne hybrydy, ale nie są tak wydajne, jak wszyscy się spodziewali.

  Czy Volvo produkuje samochody hybrydowe?

Ładowanie samodoładowującej się hybrydy

Prawdopodobnie główną zaletą hybrydy z własnym ładowaniem jest fakt, że nie trzeba ręcznie ładować samochodu, a nawet nie ma takiej możliwości. Samochody te oferują baterie o małej pojemności, które mogą być całkowicie naładowane bez potrzeby ręcznego uzupełniania.

Jako takie, samochody te są o wiele bardziej wygodne niż hybrydy plug-in, ponieważ hybrydy plug-in są bezcelowe, jeśli nie ładuje się ich regularnie. Możesz zostawić samochód na parkingu przy ulicy i nie martwić się o ładowanie, ponieważ samochód zrobi to za Ciebie.

Cena hybrydy z własnym ładowaniem

Jeśli porównasz ceny samodoładowującej się hybrydowej Toyoty Prius i zwykłego hybrydowego Priusa plug-in, wydaje się, że model samodoładowujący się jest okazją. W zależności od danego rynku, opcja samoładowania kosztuje o 4-7 tys. dolarów mniej w porównaniu z wariantem plug-in.

Ale są one znacznie droższe w porównaniu z niektórymi zwykłymi samochodami z podobnego segmentu napędzanymi olejem napędowym i gazem. Można też zadać sobie pytanie, czy hybryda z własnym ładowaniem jest warta tego w porównaniu do zwykłego samochodu spalinowego, ponieważ nie oferuje ona „prawdziwej” hybrydowej esencji.

Kwestie praktyczności

Inną bolączką niektórych samochodów z funkcją samoładowania jest to, że mają one tendencję do poświęcania przestrzeni wewnątrz lub w bagażniku na rzecz upakowania baterii. Jest to temat powracający w przypadku wielu hybryd typu plug-in, ale różnica polega na tym, że takie samochody oferują również wszystkie cechy hybrydy, a hybryda z własnym ładowaniem nie.

Ale gdzie samochody samodoładowujące się „błyszczą”, to zwykłe środowisko miejskie. W takich warunkach nie musisz używać silnika spalinowego przez jakiś czas, co pomaga w wydajności, ale kiedy wyjeżdżasz na autostradę, silnik spalinowy jest stale włączony.

  Czy samochody hybrydowe są dobre do jazdy po górach?

Prędkości autostradowe

Jeśli jesteś głównie za pomocą samochodu na dłuższe podróże autostradą, samodoładowanie hybrydowe nie powinny Cię interesować, ponieważ te samochody są dość bezużyteczne na autostradzie, jak soki elektryczne mogą dać tylko do 30-60mph tops.

Oprócz prędkości, samochody samodoładowujące mają tylko kilka mil zasięgu elektrycznego. A biorąc pod uwagę fakt, że nie łamiesz się tak często podczas jazdy po autostradzie, baterie również nie ładują się tak często.

Wniosek

Dla pewnego rodzaju scenariusza, samochód z własnym ładowaniem może być korzystne. Takie scenariusze to brak możliwości samodzielnego naładowania samochodu oraz fakt, że przeważnie jeździsz wolniej w środowisku miejskim.

Poza takim scenariuszem, naprawdę nie ma logiki za samo-ładowania samochodów hybrydowych, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę poziom fałszywego marketingu te modele są związane z. W 95% sytuacji, hybryda plug-in jest lepszą opcją, a można by argumentować, że zwykły silnik spalinowy zajmuje pozostałe 5% sytuacji.

Sekcja FAQ

### Czy hybryda plug-in ładuje się sama?

Tak, hybryda plug-in może również ładować się sama, ale różnica polega na tym, że zwykła hybryda plug-in oferuje większy akumulator w porównaniu z hybrydą samodoładowującą się. Oznacza to, że aby w pełni naładować akumulator, nie można polegać wyłącznie na samodoładowaniu.

Hybrydy plug-in powinny być, jak sama nazwa wskazuje, podłączone do prądu. W przeciwnym razie cały sens hybrydy plug-in odpada. Pakiety akumulatorów, które są zwykle kojarzone z hybrydami plug-in, są o wiele za duże do samodzielnego ładowania i szybciej wyczerpują ładunek akumulatora.

  Czy należy umyć samochód przed odrdzewianiem?

### Jakie są różne typy samochodów hybrydowych?

Obecnie w sprzedaży znajdują się trzy typy samochodów hybrydowych, o których można wspomnieć. Najbardziej zbliżony do zwykłego samochodu z silnikiem spalinowym jest tzw. mild-hybrid (MHEV). Mild hybrids zazwyczaj oferują silnik spalinowy i mały silnik elektryczny używany do wypełnienia luk w mocy i sprawić, że samochód będzie nadążał podczas jazdy ze stałą prędkością na autostradzie.

Oprócz łagodnej hybrydy, patrzysz na plug-ins (PHEV) i samodoładowujące się hybrydy. Oba są w stanie podróżować na samej energii elektrycznej, ale hybryda plug-in oferuje znacznie większy zasięg elektryczny w procesie.

### Co się stanie, jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie do zera?

Wielką zaletą samochodu hybrydowego każdego rodzaju jest fakt, że można po prostu użyć silnika spalinowego, jeśli bateria się wyczerpie. Ale jeśli bateria spadnie do 0%, a jeździsz samochodem hybrydowym MHEV lub hybrydą samoładującą, są szanse, że coś poszło nie tak, ponieważ te samochody powinny używać silnika spalinowego, aby utrzymać baterię w przyzwoitym stanie naładowania.

To powiedziawszy, hybryda plug-in nie ma możliwości całkowitego naładowania akumulatorów tylko za pomocą samego silnika spalinowego. Ale nawet w takich przypadkach, twój akumulator nigdy nie powinien naprawdę spaść do 0%, a także jest bardzo prawdopodobne, że coś poszło nie tak, jeśli jeździć samochodem regularnie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z