Suzuki Boosterjet to wyjątkowy silnik, który jest w użyciu od 2015 roku. W przeciwieństwie do tradycyjnego silnika Suzuki Dualjet, silnik Boosterjet zapewnia większą moc. Ale czy Boosterjet jest dobrym silnikiem?
Tak, Boosterjet to wyjątkowy silnik. Dzieje się tak, ponieważ zapewnia większą moc, ale nadal jest ekonomiczny, podobnie jak silnik Dualjet. Ponadto zapewnia płynną jazdę, która jest prawdziwą przyjemnością. Jeśli jednak nie jesteś fanem mocy i prędkości, to nie jest to silnik dla Ciebie.
Historia Suzuki Boosterjet
Suzuki Boosterjet to jeden z silników oferowanych przez Suzuki Automobile Corporation. Rodzina silników Suzuki Boosterjet zadebiutowała podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku. Pierwszym silnikiem Boosterjet był silnik o pojemności 1,0 litra. Jednak Suzuki dodało również 1,4-litrowy silnik Boosterjet, który jest mocniejszy, ale zużywa więcej paliwa niż poprzedni.
Cechy Suzuki Boosterjet
Bezpośredni wtrysk paliwa
Ponieważ silniki Boosterjet mogą bezpośrednio wtryskiwać optymalną ilość paliwa do cylindrów, mogą zoptymalizować spalanie, a tym samym obniżyć zużycie paliwa. Co więcej, są one wyposażone w sześciootworowe dysze wtryskiwaczy i pompę wysokociśnieniową, które szybko tworzą odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną wewnątrz cylindra.
Poza tym, konstrukcja otworów wlotowych i tłoka została zaprojektowana tak, aby stworzyć silny przepływ strumieniowy, zapewniając czystsze i bardziej stabilne spalanie.
Króciec wylotowy
Jest to istotna część silnika, ponieważ czyni go bardziej wydajnym. Ten osobliwy zawór kontroluje ciśnienie doładowania, aby nadać priorytet dynamicznym osiągom lub oszczędności paliwa, w zależności od warunków jazdy. W mieście zawór wastegate otwiera się, aby zapewnić bardziej ekonomiczną jazdę, ale gdy wymagane jest przyspieszenie, zawór zamyka się, aby zwiększyć ciśnienie doładowania, zapewniając natychmiastowe osiągi i moc.
Turbodoładowanie
Silniki Boosterjet są wyposażone w turbosprężarkę, która wykorzystuje energię spalin do napędzania turbin i wtłaczania sprężonego powietrza do cylindrów. W rezultacie użytkownicy mogą natychmiast poczuć różnicę w postaci większego momentu obrotowego, nawet przy niższych obrotach.
Lekki i kompaktowy
Ten silnik ma mniejszą i lżejszą konstrukcję niż tradycyjny silnik. Dzięki temu samochód jest bardziej wydajny, a jednocześnie lepiej się prowadzi. A ponieważ silnik jest kompaktowy, robi miejsce na inne funkcje, takie jak większe bagażniki lub kufry, więcej miejsca na nogi i więcej schowków.
Jakie są różne silniki Boosterjet?
Silnik Boosterjet o pojemności 1,0 litra
Jest to podstawowy silnik w rodzinie Boosterjet. Jest to 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wytwarza maksymalną moc do 82 KW przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy do 160 NM przy 1500-4000 obr/min. Jego zużycie paliwa wynosi od 5,1 do 5,2 litra na 100 km. Co więcej, emisja C02 wynosi od 119 do 121 g/km.
1,4-litrowy silnik Boosterjet
Jest to 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik VVT z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zapewnia również maksymalną moc 103 KW przy 5500 obr / min i maksymalny moment obrotowy 220 NM przy 1500 do 4000 obr / min. Zużywa również od 5,9 do 6,2 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 wynosi od 138 do 145 g/km.
1,4-litrowy silnik hybrydowy Boosterjet
1,4-litrowy silnik Boosterjet Hybrid jest 4-cylindrowy, 16-zaworowy, VVT i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Zapewnia również maksymalną moc 95 KW przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 235 NM przy 2000 do 3000 obr/min. Zużywa również od 5,0 do 6,0 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Emisja CO2 wynosi od 112 do 136 g/km.
Co wyróżnia silnik Suzuki Boosterjet na tle innych silników z turbodoładowaniem?
Turbodoładowany silnik Suzuki Boosterjet to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wykorzystujący wysokociśnieniowe wtryskiwacze wielodyszowe do wydajnego spalania paliwa. Ponadto zapewnia on wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach, co prowadzi do niższego zużycia paliwa i natychmiastowo dostępnej mocy.
Kolejną przewagą tego silnika nad rywalami jest to, że jest lekki, a jednocześnie ma kompaktowe wymiary, dzięki czemu mieści się w mniejszych przedziałach. Ponadto turbosprężarka wykorzystuje energię spalin do sprężania świeżego powietrza do cylindrów.
Wreszcie, ma minimalne opóźnienie turbo, które zapewnia szybszą reakcję silnika na żądanie przyspieszenia.
Krótko mówiąc, silnik Boosterjet jest nowoczesną alternatywą dla silnika wolnossącego. Silnik ten charakteryzuje się niewielkimi wymiarami, wyższym momentem obrotowym, niskim zużyciem paliwa i większą przyjemnością z jazdy.
FAQ
Czy Suzuki Boosterjet jest niezawodny?
Tak, Suzuki Boosterjet jest tak samo niezawodny jak inne silniki Suzuki. Jednak jeśli chodzi o konserwację, silnik ten może być nieco droższy w utrzymaniu ze względu na turbosprężarkę. Ogólnie rzecz biorąc, użytkownik nie będzie miał do czynienia z wieloma problemami, a koszt części zamiennych jest prawie taki sam jak w przypadku innych silników Suzuki.
Jak długo działa Suzuki Boosterjet?
Pomimo tego, że silnik Suzuki Boosterjet nie jest tak stary, nadal jest niezawodny. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji silnik Suzuki Boosterjet powinien wytrzymać co najmniej 200 000 kilometrów. A jeśli właściciel prowadzi samochód prawidłowo i przestrzega zalecanego przez producenta harmonogramu przeglądów, może on przejechać ponad 250 tys. kilometrów.
Jakie są najczęstsze problemy z Suzuki Boosterjet?
Pomimo tego, że Suzuki Boosterjet zapewnia doskonałą moc, wiąże się z kilkoma problemami, o których zainteresowani użytkownicy powinni wiedzieć. Niektóre z nich obejmują utratę mocy silnika, powolną pracę silnika na biegu jałowym, częste wymiany oleju, wadliwy zawór EGR, problemy z filtrem DPF, problemy z paskiem rozrządu i nieprawidłowy zapłon silnika.
Które modele Suzuki są wyposażone w turbodoładowany silnik Suzuki Boosterjet?
Turbodoładowany silnik Suzuki Boosterjet jest jednym z najmocniejszych silników Suzuki. Silnik ten jest montowany w kilku modelach, w tym Suzuki Swift, Suzuki Vitara i Suzuki Baleno. Jeśli więc ktoś jest zainteresowany silnikiem Suzuki Boosterjet, ma do wyboru różne modele.
Jaka jest różnica między silnikami Suzuki Boosterjet i Dualjet?
Silniki Suzuki Boosterjet i Dualjet są bardzo wyjątkowe. Różnią się one jednak także pod względem wydajności. Suzuki Boosterjet jest jednym z najmocniejszych silników na rynku, podczas gdy Suzuki Dualjet jest jednym z najmniej mocnych silników. Silnik Boosterjet jest mocny, ponieważ posiada turbodoładowanie zapewniające dodatkową moc.
Samochody z silnikiem Suzuki Boosterjet
- Suzuki Baleno Boosterjet
- Suzuki Swift Boosterjet
- Suzuki Vitara Boosterjet
- Suzuki S-Cross Boosterjet
Podsumowanie
Suzuki Boosterjet to dobry silnik o dużej mocy i wydajności. Ponadto jest niezawodny, tani w utrzymaniu i trwały. Jeśli jednak silnik ten ma wytrzymać ponad 200 000 kilometrów, konieczna jest odpowiednia pielęgnacja i konserwacja.
Silnik Suzuki Boosterjet jest montowany w najpopularniejszych modelach Suzuki, takich jak Suzuki Swift Sport, Suzuki Baleno i Suzuki Vitara. Ogólnie rzecz biorąc, Suzuki Boosterjet to niezły silnik o doskonałych osiągach i wydajności.