Czy Tesle wymagają dużo konserwacji?

Jak każdy inny samochód, Tesla również musi być konserwowana, aby utrzymać wydajność na bardzo wysokim poziomie. Jeśli nie będziesz dbał o swoją Teslę, może się to skończyć kosztownymi naprawami. Ale czy Tesle wymagają częstej konserwacji?

Nie, Tesla nie wymaga zbyt wielu zabiegów konserwacyjnych. W przeciwieństwie do samochodów z silnikiem spalinowym (ICE), Tesle mają mniej ruchomych części, co oznacza, że tylko kilka rzeczy może pójść nie tak. Tesle nie wymagają wymiany oleju, filtra paliwa, kontroli emisji spalin, a nawet wymiany świec zapłonowych. Dlatego są łatwiejsze w utrzymaniu.

Podobnie jak większość samochodów elektrycznych, Tesla ma mniej niż 20 ruchomych części, podczas gdy samochody z silnikiem spalinowym mają ponad 2000 ruchomych części. Poza tym, Tesla wykorzystuje hamowanie odzyskowe, które zwraca energię do akumulatora, co zmniejsza zużycie hamulców. W rezultacie nie będziesz musiał się martwić o wymianę hamulców po krótkim czasie.

Co obejmuje usługa serwisowa Tesli?

Niestety, Tesla nie ma określonego harmonogramu ani usługi serwisowej. Niemniej jednak Tesla zaleca swoim klientom, aby udali się do serwisu po przejechaniu 12 500 mil lub raz w roku. Usługa obejmuje zazwyczaj kontrolę stanu opon, kontrolę geometrii kół, wymianę filtra powietrza w kabinie, wymianę baterii w pilocie i wycieraczek.

Wszystkie wyżej wymienione części mają swoje zalecane, zaplanowane przeglądy. Na przykład, węglowy filtr powietrza w Tesli Model 3 i Y należy wymieniać co 2 lata. Z drugiej strony, ten sam węglowy filtr powietrza w Tesli Model S i X powinien być wymieniany co 3 lata.

Jeśli Twoja Tesla wyposażona jest w filtr HEPA, zaleca się jego wymianę co 3 lata. Inne usługi, takie jak test płynu hamulcowego powinny być wykonywane co 2 lata, rotacja opon i geometria kół powinny być wykonywane co 6,250 mil, a klimatyzacja powinna być wykonywana co 3 do 6 lat w zależności od modelu Tesli.

  Co robi Tesla Autopilot?

Który model Tesli ma najwięcej problemów?

Tesla Model 3 ma najwięcej problemów. Co zaskakujące, jest to również najbardziej niezawodny model Tesli. Według Consumer Reports, Tesla Model 3 jest jednym z najbardziej niezawodnych samochodów luksusowych na rynku. Zgłasza jednak więcej problemów niż Tesla Model S i Model X.

Tesla Model 3 boryka się z takimi problemami jak rdza, szczeliny w panelach, słaba powłoka lakiernicza, awaria ekranu dotykowego i niewyraźna kamera zapasowa. Jednak większość z tych problemów nie jest bardzo poważna i może być skorygowana w Tesli. Ale jeśli chodzi o ogólne utrzymanie, Tesla Model 3 jest najlepsza, ponieważ jest też tańsza w utrzymaniu niż inne modele Tesli.

Który model Tesli jest najdroższy w utrzymaniu?

Nie jest zaskoczeniem, że najdroższy model Tesli jest również najdroższy w utrzymaniu. Tesla Model S jest najdroższą Teslą w utrzymaniu. Wynika to z jej wysokiej klasy funkcji i technologii. Średnio na utrzymanie Tesli trzeba wydać około 290 dolarów rocznie.

Mimo, że Tesle są jednymi z najtańszych samochodów w utrzymaniu, koszt ten może szybko wzrosnąć, jeśli Twój samochód rozwinie poważny problem lub jeśli weźmiesz udział w wypadku. Jednym z głównych powodów, dla których Tesle są dość kosztowne w utrzymaniu, są zaawansowane technologicznie funkcje, w jakie są wyposażone.

FAQ

Czy otrzymam plan serwisowy Tesli, jeśli kupię używaną Teslę?

Upewnij się, że sprzedawca używanej Tesli wyrazi zgodę na przeniesienie niewykorzystanej części Planu Serwisowego Tesli w ramach sprzedaży. Pamiętaj, że plan serwisowy Tesli może zostać przeniesiony na nowego właściciela tylko wtedy, gdy przeniesienie własności samochodu odbywa się za pośrednictwem Tesli.

  Mercedes EQC VS Tesla

Czy Tesle są drogie w naprawie?

Koszt naprawy Tesli jest o wiele tańszy niż innych luksusowych samochodów. Wynika to z faktu, że Tesla jest samochodem w pełni elektrycznym, w którym jest mniej rzeczy, o które trzeba się martwić. Niemniej jednak, w miarę starzenia się samochodu, Tesla staje się coraz droższa, ponieważ niektóre główne części muszą zostać wymienione.

Części takie jak czujniki tlenu będzie Cię kosztować ponad 400 dolarów, łożyska kół będzie Cię kosztować około 390 dolarów, a zaciski hamulcowe będzie Cię kosztować około 500 dolarów. Ważne jest, aby wiedzieć, że koszty te różnią się w zależności od modelu Tesli, który posiadasz.

Czy mogę zrezygnować z planu serwisowego Tesli w dowolnym momencie?

Tak, można. Wystarczy, że złożysz wniosek o rezygnację z usługi w dowolnym momencie, a otrzymasz zwrot pieniędzy za pozostałe okresy rocznych przeglądów serwisowych. Aby uzyskać dodatkowe informacje, zapoznaj się z instrukcjami zawartymi w regulaminie Twojego Planu Serwisowego.

Procedura rezygnacji z planu serwisowego Tesla jest prosta. Możesz to zrobić kontaktując się z lokalnym Centrum Serwisowym Tesla lub skontaktować się z firmą Tesla za pomocą formularza anulowania planu serwisowego. Przed wysłaniem formularza upewnij się, że jest on opatrzony mokrym podpisem, a nie podpisem elektronicznym.

Dlaczego Tesle nie są efektywne w ekstremalnie zimnej i gorącej pogodzie?

Tesle nie są efektywne w niskich i wysokich temperaturach z powodu temperatur, w jakich pracują. Aby Tesla działała poprawnie, wymaga ona optymalnej temperatury. Tak więc, gdy na zewnątrz jest zimno, samochód zużywa dużo energii na ogrzanie akumulatora i ogrzanie kabiny.

  Czym jest tryb przywoławczy Tesli?

Przeciwnie, jeśli pogoda na zewnątrz jest bardzo gorąca, samochód zużywa trochę energii, aby utrzymać kabinę w chłodzie, jak również. Jednak wpływ zimnej pogody na baterię Tesli jest większy niż w przypadku ciepłej pogody. Aby uzyskać doskonałą wydajność, zawsze upewnij się, że samochód działa w odpowiedniej temperaturze.

Czy muszę oddać swój pojazd do serwisu Tesli?

Nie, nie ma takiej potrzeby. Ale jeśli zdecydujesz się zabrać swoją Teslę do warsztatu innego niż Tesla w celu naprawy lub konserwacji, możesz narazić swoją gwarancję, jeśli coś pójdzie nie tak. Poza tym, zaplanowanie wizyty serwisowej jest bardzo proste, ponieważ możesz to zrobić za pośrednictwem aplikacji Tesla App. Ale jeśli chodzi o aktualizację oprogramowania, nie musisz odwiedzać Centrum Serwisowego Tesli.

Podsumowanie

Tesla nie wymaga wielu zabiegów konserwacyjnych, jak pojazdy napędzane paliwem. To zasługa mniejszej liczby ruchomych części, w które jest wyposażona. Mimo to, Tesle mogą być drogie w utrzymaniu, gdy pojawią się poważne problemy lub samochód ulegnie uszkodzeniu. Części do Tesli są drogie i będą Cię sporo kosztować.

Ogólnie rzecz biorąc, utrzymanie Tesli jest tanie i nie napotkasz wielu problemów, jak w przypadku luksusowych samochodów marki Mercedes, BMW czy Audi. Jednak, jak w przypadku wszystkich samochodów, będziesz musiał odpowiednio dbać o swój samochód i serwisować go zgodnie z zaleceniami producenta.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z