Czy turbosprężarki Volvo są niezawodne?

Silnik turbo Volvo zajmuje mniej miejsca i jest nieco lżejszy niż konwencjonalne silniki wolnossące. Silniki turbo Volvo są również paliwooszczędne i niezawodne.

Niezawodność silnika turbo Volvo zależy od tego, jak właściciele będą nim zarządzać. Dotyczy to między innymi rodzaju stosowanego płynu chłodzącego i częstotliwości jego uzupełniania lub wymiany. Ogromną rolę odgrywa także rodzaj używanego paliwa, nawyki jazdy i poziom doładowania.

Niezawodność silników Volvo turbo zależy od kierowców

Choć silniki turbo Volvo obiecują długą żywotność i osiągi, ich niezawodność zależy od użytkowników. Jeśli jesteś niedbałym kierowcą lub niechlujnie podchodzisz do konserwacji turbo, wydasz na naprawy więcej, niż możesz sobie wyobrazić. Co gorsza, Twój silnik może w końcu całkowicie się zepsuć, gdy będzie zbyt zmęczony zbyt wieloma naprawami.

Od tego, co będziesz z nim robił, zależy, jak będzie się sprawował i jak długo będziesz mógł go utrzymać. To jak dbasz o swój silnik turbo jest również związane z jego wydajnością. Przyjrzyjmy się kilku czynnikom, które decydują o niezawodności silników turbo Volvo.

Rodzaj benzyny

Turbiny Volvo mogą być zasilane zwykłą benzyną o liczbie oktanowej 87% i osiągać dobre wyniki. Silnik turbo nie będzie pukał ani nie będzie miał żadnych problemów związanych z benzyną. Jednak benzyna premium o liczbie oktanowej 91% lub wyższej zapewni lepsze osiągi i utrzyma silnik w dobrej kondycji.

Typ oleju

Często zaleca się stosowanie oleju syntetycznego w samochodach z silnikiem turbo. Dzieje się tak, ponieważ silniki turbo wytwarzają dużą ilość ciepła, a oleje syntetyczne są bardziej wytrzymałe na to ciepło i nie psują się szybko.

Jeśli jednak uruchomisz swoje turbo na oleju naftowym, olej szybko się zepsuje. Oleje naftowe nie są wystarczająco wytrzymałe, aby wytrzymać takie ciepło, jakie wytwarzają turbosprężarki i mogą prowadzić do powstawania szlamu w turbosprężarce. Jeśli olej naftowy szybko się psuje, konieczna będzie częstsza wymiana oleju.
Na przykład, jeśli olej naftowy trzeba wymieniać co 3 tys. mil, olej syntetyczny wystarczy wymieniać co 7 tys. mil. Olej syntetyczny może służyć Ci dłużej niż olej naftowy. Problem pojawia się, gdy używasz oleju naftowego i traktujesz swoje turbo tak, jakbyś używał oleju syntetycznego.

  Audi S8 Niezawodność

Jak często olej jest wymieniany i dolewany

Niezależnie od tego, czy używasz oleju syntetycznego czy naftowego, po pewnym czasie ulegają one zabrudzeniu i olej trzeba wymienić. Zanieczyszczony olej może zatkać przewody wlotowe i powrotne silnika turbo, powodując nieprawidłowy przepływ powietrza i gazu. To z kolei może spowodować uszkodzenie układu wydechowego. Należy również pamiętać, że zatkany przewód zasilający może zjeść wał.

Tak więc, zaleca się wymianę oleju raz na jakiś czas, w oparciu o rodzaj oleju, którego używasz i zalecenia producenta (sprawdź instrukcję obsługi). A gdy oleju zaczyna brakować, najlepiej jest go uzupełnić. Jeśli olej jest niewystarczający, może to spowodować wybicie turbo.

Poziom doładowania

Silniki turbo naturalnie funkcjonują przy określonym poziomie doładowania. Jeśli go przekroczysz, spowoduje to, że turbo będzie pracować więcej niż powinno i skróci się jego żywotność. Większość producentów samochodów zaleca, aby turbosprężarki pracowały przy ciśnieniu poniżej 12psi. Jazda pod zbyt wysokim ciśnieniem może uszkodzić turbo, a niższe ciśnienie może wydłużyć jego żywotność. To takie proste.

Konstrukcja turbiny i co się z nią robi

Zrozumienie, jaką konstrukcję ma turbo Volvo, może wydłużyć lub skrócić jego żywotność. Silniki turbo wytwarzają dużą ilość ciepła. To ciepło, jeśli nie jest odpowiednio kontrolowane, może prowadzić do nagromadzenia się w silniku, powodując jego „koksowanie”. Jak więc upewnić się, że to ciepło nie spowoduje zakoksowania oleju?

Ostatnio produkowane modele Volvos są wyposażone w turbosprężarki chłodzone wodą. Turbina chłodzona wodą wykorzystuje wodę do chłodzenia turbo, gdy silnik jest wyłączony. Kiedy silnik jest wyłączony i olej krążący w turbinie przestaje pracować, olej w środku nie zostanie usmażony przez silnik, ponieważ jest on już chłodny.

  Buick LaCrosse Niezawodność

W starszych modelach Volvo, które nie są wyposażone w turbosprężarki chłodzone wodą. Możesz schłodzić turbo na biegu jałowym przed wyłączeniem silnika. Samochód na biegu jałowym nie ma żadnego obciążenia, więc silnik będzie się ochładzał. Następnie, gdy w końcu wyłączysz silnik, przepływający płyn chłodzący zatrzymuje się i spotyka się z chłodnym silnikiem. W ten sposób płyn chłodzący nie ulega spaleniu.

Nieużywanie metody biegu jałowego, gdy nie masz turbo chłodzonego wodą, nie jest odpowiednie dla twojego turbo. Ponieważ olej będzie się smażył, co spowoduje konieczność jego wymiany wcześniej niż jest to wymagane. Jeśli nie wymienisz oleju i uruchomisz swoje turbo na spalonym oleju, będzie ono wybijać. To spowoduje, że albo będziesz musiał wydać pieniądze na naprawę, albo na nowe turbo.

FAQs

Jak długo wytrzymują turbiny Volvo?

Turbiny Volvo mogą wytrzymać od 60 000 do 160 000 mil lub więcej zanim zostaną wymienione. Silnik może nawet wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu. Zależy to jednak od użytkownika. Właściwa konserwacja i odpowiednie ciśnienie robocze wydłużą żywotność turbiny. Zaniedbanie tego, spowoduje odwrotną sytuację.

Kiedy należy wymienić płyn chłodzący w turbo Volvo?

Kiedy należy wymienić płyn chłodzący Volvo turbo zależy od tego, jak często jeździsz i jakiego płynu chłodzącego używasz. Olej syntetyczny nie psuje się szybko, więc trzeba go wymieniać raz na jakiś czas. Ale olej naftowy będzie musiał być wymieniany w krótkich odstępach czasu, ponieważ nie jest w stanie wytrzymać ciepła turbo i szybko się psuje.

Im więcej jeździsz, tym bardziej olej się brudzi, więc będziesz musiał wymieniać go częściej. Płyn chłodzący turbo można wymieniać co 5000 lub 7000 mil. Jeszcze lepiej jest zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu, aby uzyskać zalecenia producenta dotyczące terminu wymiany oleju.

  Volvo vs. Mercedes: Niezawodność

Jakie paliwo i olej powinny być stosowane w turbosprężarkach Volvo?

Turbiny Volvo mogą być napędzane zwykłym paliwem bez żadnych problemów. Jednak dla uzyskania optymalnych osiągów zaleca się stosowanie benzyny premium. Olej syntetyczny jest najlepszy dla turbosprężarek Volvo, ponieważ jest w stanie wytrzymać ciepło, jakie wytwarza silnik turbo. Ponieważ nie psuje się łatwo, nie trzeba go wymieniać w krótkich odstępach czasu.

Jak rozpoznać, że turbo Volvo jest uszkodzone?

Połóż ręce na wlocie sprężarki. Nadmiar oleju w pobliżu tego wlotu może oznaczać, że coś jest nie tak z turbo. Jeśli turbo pracuje na połowie mocy, na której zwykle pracuje, oznacza to, że jest uszkodzone, sprężyna siłownika wydechowego jest słaba lub występuje duży wyciek doładowania.

Czy można jeździć z uszkodzonym turbo w Volvo?

Można jeździć z uszkodzonym turbo, ale nie tylko będzie ono źle jeździć, ale także uszkodzi inne elementy z nim połączone. Jeśli turbo się zatrze, ale uszczelki nie wybuchną, można jeździć z lekkim pedałem gazu.

Jeśli jednak uszczelki zostaną przepalone, spalone lub częściowo spalone, olej dostanie się do katalizatora i układu wydechowego. Takie działanie doprowadzi do awarii katalizatora i wszystkiego, co jest związane z układem wydechowym. Dodatkowo, szybko stracisz olej. Tak więc, najlepszą radą jest nie jeździć z uszkodzonym turbo.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z