Czy używane Porsche Cayenne jest niezawodne?

Używane Porsche Cayenne może być świetną okazją po kilku latach, ale jak wszystkie modele Porsche, Cayenne kosztuje sporo pieniędzy na utrzymanie. Jeśli chodzi o niezawodność, Cayenne oferuje wspaniałą długotrwałą niezawodność, ale tylko wtedy, gdy jest prawidłowo utrzymywane.

Pierwsza generacja Porsche Cayenne była dość wątpliwa pod względem designu, ale moc i luksusowe udogodnienia były więcej niż duże. Druga generacja Cayenne była wszechstronnie ulepszona i jest prawdopodobnie najlepszym samochodem do kupienia w tej chwili ze względu na cenę.

Pierwsza generacja Cayenne jest teraz warta orzeszków ziemnych. To może być wielki zakup, jeśli źródło dobrze utrzymany model z najbardziej znanych problemów posortowane. Znalezienie jednego z nich może być okazją stulecia, tak długo, jak to jest w przyzwoitym stanie.

Problemy mechaniczne

Kupno mechanicznie sprawnego Cayenne powinno być Twoim najwyższym priorytetem, więc kiedy znajdziesz możliwe Cayenne nadające się do zakupu, upewnij się, że przejdziesz pełną inspekcję przed zakupem. Mechaniczne problemy Cayenne są dobrze udokumentowane. Oto najistotniejsze z nich, na które należy zwrócić uwagę:

Problemy z wałem napędowym

Problemy z wałem napędowym są dość powszechne w modelach Cayenne, sposobem na wykrycie awarii łożyska podporowego jest słuchanie brzęku podczas przyspieszania. Specyficzne łożysko, które łączy wał napędowy z przekładnią znajduje się w środku samochodu, a jeśli zawiedzie, słychać głośne uderzenie.

Najprostszym i najbardziej opłacalnym sposobem na naprawę uszkodzonego łożyska wału napędowego jest zakup na rynku wtórnym. Te naprawy nie wymagają całkowitego demontażu wału napędowego, podczas gdy oryginalne naprawy Porsche wymagają.

Nieszczelności przewodów płynu chłodzącego

Wczesne modele Cayenne napędzane silnikiem V8 wykorzystują zestaw plastikowych rur chłodzących, które biegną od przodu do tyłu pod kolektorem dolotowym. Problem z nimi polega na tym, że z czasem ulegają one degradacji, ponieważ plastikowe węże nie są w stanie stale radzić sobie z podwyższonym ciepłem kolektora dolotowego.

  Najlepszy bagażnik rowerowy do Porsche 911

Należy upewnić się, że przewody płynu chłodzącego są w dobrym stanie lub wymienić je na zestaw bardziej wytrzymałych przewodów, ponieważ nieleczony wyciek płynu chłodzącego może prowadzić do przegrzania silnika. Jeśli silnik się przegrzewa, naprawa może być zbyt kosztowna, do tego stopnia, że samochód może nie być tego wart.

Problemy z przekładnią

Częstym problemem we wcześniejszych modelach Cayenne jest twardy downshift ze skrzyni biegów. Zadaniem zespołu zaworów skrzyni biegów jest wybór odpowiedniego biegu w zależności od danych wprowadzanych przez kierowcę. Czasami jednak system ten zawodzi, czego konsekwencją jest głośna, nieprzyjemna zmiana biegów.

Jeśli zidentyfikujesz takie problemy, wymiana zespołu zaworów zazwyczaj rozwiązuje problem, ale jeśli tak się nie stanie, możesz być zmuszony do poniesienia kosztów nowej skrzyni biegów.
Niektóre problemy z przekładnią transferową są również powszechne w modelach Cayenne z PDK. Jeśli doświadczasz nagłych wibracji na 2. i 3. biegu, powinieneś sprawdzić skrzynię transferową.

Kolumna kierownicy

Wiele modeli Cayenne jest wyposażonych w system Porsche KESSY lub Porsche keyless entry and driving. Systemy te mają niestety dość wysoki wskaźnik awaryjności. Problemy te zaczynają się powoli, ale jeśli nie zostaną w porę wyleczone, zapali się kontrolka błędu układu kierowniczego i kierownica się zablokuje.

Powinieneś sprawdzić historię serwisową samochodu, aby dowiedzieć się, czy jakiekolwiek problemy z KESSY zostały rozwiązane, ponieważ zazwyczaj oznacza to, że będziesz musiał holować swoje Cayenne, a czasami nawet wymienić kolumnę kierownicy, co może kosztować nawet 2000 dolarów.

  Najlepszy bagażnik rowerowy do Porsche Boxster

Problemy z elektryką

Większość modeli Porsche Cayenne nie jest tak podatna na awarie elektryczne. Jednak w miarę upływu czasu elektronika zaczyna się psuć i istnieje kilka potencjalnych problemów, które mogą się pojawić w przyszłości. Prawdopodobnie najczęstszym problemem elektrycznym jest uszkodzony lub poluzowany przewód.

Jeśli nagle stracisz zasilanie do któregokolwiek z systemów samochodu, to najprawdopodobniej z powodu luźnego lub uszkodzonego przewodu. Naprawa tych kosztuje 50-150 dolarów, i to jest dość łatwe do naprawienia. Mniej powszechne, ale bardziej przerażające potencjalny problem Cayenne jest zły rozrusznik, który kosztuje do 300 dolarów, aby naprawić.

Kody silnika

Jest możliwe, aby wyczyścić system kodów silnika w Cayenne tuż przed podjęciem go na jazdę próbną. A wiele systemów włączy się ponownie dopiero po kilku sesjach jazdy, nawet jeśli występują problemy. Tak więc, upewnij się, aby sprawdzić, kiedy kody silnika zostały ostatnio oczyszczone, kiedy zrobić jazdę próbną, aby upewnić się, że sprzedawca nie próbuje ukryć żadnych problemów.

Poza tym, Cayenne jest dość wiarygodne SUV, który jest prawdopodobnie będzie trwać długo, jeśli utrzymywane prawidłowo. Wszystkie te problemy mogą nie nękać samochodu, którym jesteś zainteresowany, jednak Twój potencjalny nowy używany Cayenne może mieć różne problemy, więc zawsze upewnij się, że skonsultujesz się z profesjonalistą przed podjęciem jakichkolwiek decyzji.

FAQ

Ile kosztuje utrzymanie Cayenne?

Porsche Cayenne kosztuje więcej w porównaniu z innymi niemieckimi SUV-ami klasy premium, ale Cayenne jest znacznie bardziej niezawodne niż większość niemieckich SUV-ów.
Średni roczny koszt utrzymania modelu Cayenne wynosi około 1200 dolarów. Ale to może kołysać się w jednym lub drugim kierunku w zależności od danego modelu i stanu pojazdu.

  Czy warto kupić Porsche Macan?

Czy warto kupić używane Porsche Cayenne?

Pierwszej generacji, dobrze utrzymane Cayenne jest zdecydowanie tego warte, jeśli jest odpowiednio wycenione. Jeśli natrafisz na tanie Cayenne z wątpliwą historią serwisową, uciekaj jak najszybciej, ponieważ niektóre potencjalne naprawy mogą kosztować więcej niż sam samochód.

Kontrola przed zakupem jest koniecznością. Nigdy nie próbuj kupować używanego Porsche bez dokładnej i dobrze udokumentowanej inspekcji przed zakupem. Jeśli PPI wykaże przyzwoite wyniki, to Cayenne na pewno jest tego warte.

Czy powinienem kupić nowego Macana czy używanego Cayenne?

Całkowicie nowy kompaktowy SUV Porsche Macan może kosztować tyle samo, co używane, 1-3-letnie Cayenne w dobrym stanie. Zakup fabrycznie nowego samochodu z pewnością wydaje się świetny, ale Cayenne jest lepszym samochodem pod niemal każdym względem.
Wszystko zależy od konkretnego modelu, o którym mowa, ale cokolwiek zrobisz w końcu z jest prawdopodobnie będzie oferować niesamowite doświadczenie luksusu i komfortu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z