Czy Volkswagen ID.4 to dobry samochód?

Volkswagen ID.4

VW ID.4 to podstawowy samochód elektryczny Volkswagena z gamy pojazdów ID. Obecnie Volkswagen ma 5 różnych modeli ID w różnych stadiach rozwoju, takich jak ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 i najlepszy z nich wszystkich, ID. BUZZ campervan.

Najpopularniejszym z nich jest ID.4, ale zaraz za nim plasuje się ID.3. Wszystkie samochody VW ID są wyposażone w ten sam układ napędowy, co oznacza, że pod względem konstrukcyjnym są mniej więcej identyczne. Zakres mocy wynosi od 150 KM aż do 300 KM w przypadku najmocniejszych modeli.

Pod względem stylistycznym ID.4 wykorzystuje futurystyczny język projektowania, który ma nadzieję wypełnić lukę między samochodami koncepcyjnymi VW a uznanymi modelami VW, takimi jak VW Golf. Wnętrze ID.4 jest wyposażone w różnego rodzaju funkcje i gadżety, które sprawiają, że samochód sprawia wrażenie futurystycznego i wyjątkowego.

Pod względem niezawodności, ID.4 jest przyzwoicie niezawodny, ale zdarzają mu się problemy związane z układem elektrycznym, hamulcami, zawieszeniem, pewne problemy z jakością wykonania oraz elementy wykończenia i wyposażenia. Pod względem wartości, ID.4 jest drogi, ale podobnie jak wszystkie pojazdy elektryczne z tego segmentu. ID.4 jest również praktyczny i powinien z łatwością zaspokoić potrzeby Twojej rodziny.

VW ID.4 – Układ napędowy

VW ID.4 dostępny jest z dwoma różnymi rozmiarami baterii: 52kWh i 77kWh. Model ID.4 z baterią 52 kWh oferuje moc 149 KM lub 170 KM. Modele z baterią 77 kWh oferują moc 204 KM lub 299 KM. Model 52 kWh o mocy 149 KM może przejechać maksymalnie 214 mil na pełnym naładowaniu.

  Niezawodność BMW VS Volkswagen - co jest lepsze?

Model ID.4 o mocy 52 kWh i mocy 170 KM również jest w stanie przejechać maksymalnie 214 mil. Model ID.4 z akumulatorem 77 kWh o mocy 204 KM może przejechać maksymalnie 323 mile po pełnym naładowaniu, a najmocniejszy model 77 kWh o mocy 299 KM jest w stanie przejechać 300 mil.

Wszystkie modele ID.4 są wyposażone w układ napędowy FWD i nie ma obecnie modeli z napędem AWD. VW prawdopodobnie w końcu zaoferuje model o wyższych osiągach, aby w pełni rywalizować z Teslą Model Y Performance. Tak czy inaczej, wszystkie te modele są również wyposażone w system hamowania z odzyskiem energii, którego zadaniem jest odzyskiwanie energii utraconej podczas hamowania.

Model ID.4 jest w stanie szybko się naładować w ciągu około 30-60 minut, w zależności od modelu. Wolne ładowanie zajmie odpowiednio 7-9 godzin.

VW ID.4 – Konstrukcja i podwozie

VW ID.4 wygląda podobnie jak wszystkie inne modele VW ID, ale ID.4 wydaje się mieć najlepsze proporcje. Sylwetka nadwozia jest opływowa i aerodynamiczna, co w dzisiejszych czasach dotyczy w mniejszym lub większym stopniu wszystkich pojazdów elektrycznych.

Wnętrze jest futurystyczne i minimalistyczne, co oznacza, że nie ma w nim prawie żadnych przycisków. Stanowi to pewien problem, ponieważ wiele systemów musi być sterowanych za pomocą paneli dotykowych, co jest nieco kłopotliwe podczas jazdy.

Zawieszenie i układ jezdny ID.4 są skoncentrowane wyłącznie na komforcie i maksymalizacji zasięgu. W związku z tym ID.4 jest raczej płaski na zakrętach, ponieważ baterie są umieszczone tak nisko.

  Czy Porsche Cayenne jest takie samo jak VW Touareg?

VW ID.4 – Niezawodność i typowe problemy

VW ID.4 jest stosunkowo niezawodnym samochodem z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jest to samochód elektryczny, a samochody elektryczne są zazwyczaj bardziej niezawodne niż spalinowe, ponieważ mają prostszą konstrukcję. Tak czy inaczej, najczęstsze problemy z modelem ID.4 dotyczą hamulców, układów elektrycznych, elementów wykończenia i wyposażenia oraz jakości wykonania w niektórych obszarach.

W niektórych przypadkach wątpliwości budzi również zawieszenie, ale nie jest to problem tak powszechny jak pozostałe wymienione tutaj. Podsumowując, długoterminowa niezawodność modelu ID.4 pozostaje zagadką, ponieważ większość tych samochodów jest wciąż zbyt nowa.

VW ID.4 – Wartość i praktyczność

VW ID.4 można kupić w cenie od 35 000 do 45 000 USD, co czyni go drogim, ale konkurencyjnym w segmencie pojazdów elektrycznych. Modele używane dopiero zaczynają być dostępne, więc ich wartość jest bardzo zróżnicowana. Jeśli chodzi o praktyczność, ID.4 jest bardzo przestronny dla pasażerów z tyłu, co czyni go jeszcze bardziej pożądanym.

Przestrzeń ładunkowa nie ma się czym chwalić, ale jest naprawdę dobra. ID.4 doskonale nadaje się do użytku rodzinnego, ponieważ jest bezpieczny, przestronny, cichy i w miarę praktyczny.

Sekcja FAQ

Czy warto kupić VW ID.4?

VW ID.4 jest wart rozważenia dla wszystkich tych, którzy chcą wskoczyć do klasy semi-premium EV. ID.4 jest konkurencyjną i pożądaną alternatywą dla Tesli Model Y. Audi Q4 jest dość podobne do ID.4, ale Q4 jest nieco droższe i bardziej luksusowe.

  Czy felgi Mercedes będą pasować do VW?

Jeśli chcesz mieć samochód elektryczny i jesteś gotowy na wszystkie kompromisy, które się z tym wiążą, ID.4 jest przyzwoitą opcją. Biorąc pod uwagę fakt, że segment pojazdów elektrycznych stale się powiększa, logiczne jest, aby po prostu poczekać i zobaczyć, jak ID.4 wypadnie na tle wszystkich nadchodzących w tym roku pojazdów elektrycznych.

Czy VW ID.4 jest bezpieczny?

Jak każdy poważny współczesny samochód elektryczny, ID.4 ma 5 gwiazdek we wszystkich kategoriach. Oznacza to, że ID.4 jest wyposażony we wszystkie niezbędne funkcje bezpieczeństwa, takie jak asystent martwego pola, kamery cofania, czujniki zbliżeniowe, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, system antykolizyjny i tempomat adaptacyjny.

Jednak, jak w przypadku wszystkich niemieckich samochodów, są one dostępne tylko w ramach drogich pakietów opcjonalnych. Bez względu na to, czy są one dostępne, czy nie, systemy bezpieczeństwa biernego ID.4 są dostępne bez względu na poziom wykończenia i listę opcji.

Czy VW ID.4 posiada bagażnik?

VW ID.4 jest zbudowany na niezależnym podwoziu EV, co oznacza, że powinien mieć przedni bagażnik, ale niestety tak nie jest. VW ID.4 nie posiada bagażnika i dlatego nie jest w stanie konkurować z takimi modelami jak Tesla Model Y.

Mimo to, tylna przestrzeń bagażowa ID.4 jest w stanie pomieścić aż 30 stóp sześciennych za tylnymi siedzeniami i maksymalnie 64 stopy sześcienne po złożeniu tylnych siedzeń.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z