Czy Volvo produkuje kabriolet?

Volvo produkowało kiedyś samochody z kabrioletem, ale zaprzestało ich produkcji w 2013 roku.

Volvo C70 zostało wycofane z produkcji w 2013 roku z powodu słabej sprzedaży. Ówczesny szef Volvo, Hakan Samuelsson, powiedział również, że firma miała dużo na głowie. Zaprzestanie produkcji nie było zaskoczeniem, ponieważ jedyna szwedzka fabryka, która produkowała C70 również została zamknięta w 2013 roku.

Volvo’s Convertible: C70

Volvo wprowadziło swój pierwszy kabriolet w 1998 roku. Wprowadzili na rynek Volvo C70 w dwóch wariantach. Jednym z nich było coupe, a drugim kabriolet. To był naprawdę ekscytujący projekt dla Volvo, ponieważ nigdy wcześniej nie zbudowano czegoś podobnego. Aby było to możliwe, nawiązali współpracę z firmą Tom Walkinshaw Racing (TWR).

Samochód został zaprezentowany w 1996 r. na targach motoryzacyjnych w Paryżu i został bardzo dobrze przyjęty. Został zaprojektowany w Oxfordzie w TWR. Volvo zdecydowało o charakterystyce i podstawowej strukturze samochodu, natomiast TWR odpowiadało za projekt i produkcję.

Druga generacja

Samochód otrzymał aktualizację drugiej generacji w 2006 roku. Poprawiono zarządzanie masą i układ hamulcowy. Prowadzenie również zostało poprawione w tej generacji. Dach wersji cabrio został zaktualizowany o składany hardtop. Wnętrze również otrzymało kilka ulepszeń.

Dlaczego Volvo zaprzestało produkcji kabrioletów?

Zaprzestanie produkcji nie było zaskoczeniem. W 2011 roku Volvo ujawniło, że zamierzają zaprzestać jego produkcji z powodu słabej sprzedaży. Zakład, który budował C70 w Szwecji został również zamknięty w 2013 roku. W 2013 roku ówczesny szef Hakan Samuelsson zapowiedział, że następca samochodu pojawi się tak szybko, jak to możliwe. Jednak wersja kabriolet nigdy nie została zapowiedziana.

Volvo C70 zostało zastąpione przez Polestar 1. Został on zaprezentowany w 2015 roku. Polestar 1 to hybrydowy samochód sportowy typu plug-in, ale nie ma wersji cabrio tego samochodu.

  Który SUV Volvo jest największy?

Czy Volvo kiedykolwiek jeszcze wyprodukuje kabriolet?

Patrząc w przeszłość, Volvo zaprzestało produkcji kabrioletu ze względu na słabą sprzedaż. To wskazuje, że wyprodukowanie nowego byłoby prawdopodobnie zbyt kosztowne dla Volvo, a w zamian za to miałoby niską rentowność. Kabriolety wymagają dodatkowej inżynierii ze sztywnością strukturalną, co czyni je znacznie bardziej kosztownymi w produkcji.

Również w 2017 roku, w dużym ruchu przez firmę, Volvo ogłosiło, że będą produkować tylko samochody elektryczne i hybrydowe. To przeniosło całą uwagę Volvo w kierunku elektryfikacji, dzięki czemu produkcja krzykliwego kabrioletu jest jeszcze bardziej nieprawdopodobna.

Volvo nie prowadzi również produkcji na tak dużą skalę jak inne marki samochodowe. Produkuje o wiele mniej samochodów niż konkurencja. Dlatego też, biorąc pod uwagę plany elektryfikacji w połączeniu z mniejszą skalą produkcji Volvo, trudno sobie wyobrazić, aby kiedykolwiek ponownie wyprodukowali kabriolet.

Plany Volvo na przyszłość

W planach Volvo na przyszłość również nie ma mowy o kabriolecie. Wraz z ogłoszeniem elektryfikacji, spełniają swoją obietnicę przejścia na napęd elektryczny. Kolejnym celem Volvo jest sprzedaż 50% swoich samochodów jako w pełni elektrycznych. Zaplanowali nawet zaprzestanie produkcji samochodów hybrydowych do 2030 roku. Oznaczałoby to, że do 2030 roku przejdą na pojazdy w pełni elektryczne.

Czym są samochody konwertowalne?

Samochód, który może być prowadzony bez dachu jest znany jako samochód cabrio. Idea kabrioletów jest prosta. Podczas podróży pasażerowie siedzą pod otwartym dachem. Dach jest zazwyczaj przechowywany z tyłu, a sposób jego składania różni się w zależności od samochodu. Większość dachów jest składana i wykonana z tkaniny. Niektóre z nich mają jednak twarde dachy.

  Jakie jest najlepsze używane Volvo do kupienia?

Samochody konwertowalne istnieją od wieków. Większość samochodów, które zostały wprowadzone w XIX wieku miały otwarte dachy. To było pod koniec 19 wieku, kiedy silniki stały się mocniejsze. Mocniejsze silniki dały początek składanym dachom. Dachy były wykonane z tkaniny lub skóry.

W latach dwudziestych XX wieku zaczęto masowo produkować stalowe nadwozia. Były one tańsze, a zatem bardziej przystępne dla nabywców. Dało to początek samochodom z zamkniętym dachem. To właśnie wtedy kabriolety zaczęły znikać. W połowie lat 30. kabriolety były sprzedawane jako drogie, luksusowe samochody.

Problemy z samochodami kabrioletami

Po pierwsze, kabriolety mają problem ze sztywnością konstrukcji. Samochód jest modyfikowany, aby zachować sztywność, co wymaga intensywnej inżynierii, aby był stabilny. Do tego dochodzi kilka innych problemów, takich jak:

  • Nie można słuchać radia
  • Dachy kabrioletów mogą przeciekać
  • Prędkość niektórych kabrioletów jest ograniczona.
  • Oparzenia słoneczne

FAQ

Czy kabriolety są bezpieczne?

Wiele osób ma obawy przed przewróceniem się w kabriolecie. Ponieważ większość kabrioletów to samochody sportowe, ich środek ciężkości znajduje się bardzo nisko. Są one zaprojektowane w taki sposób, aby tak właśnie było. Jednak według IIHS, nowoczesne kabriolety są tak samo bezpieczne jak inne samochody.

Czy istnieją kabriolety EV?

W tej chwili nie ma kabrioletów EV, ale widać postęp. Volkswagen pracuje nad elektrycznym samochodem kabrioletem, a Tesla również czyni postępy w pracach nad czteromiejscowym kabrioletem EV. Oprócz nich, kilku innych gigantów motoryzacyjnych również pracuje nad kabrioletem, jak Bentley, Fiat i Nissan.

  Które Volvo ma napęd na cztery koła?

Jaka jest różnica między kabrioletem a kabrioletem?

To w zasadzie te same rzeczy. Oba są samochodami z otwartym dachem i składaną górą. Cabriolet to słowo francuskie. Dlatego niemieccy i inni europejscy producenci samochodów lubią nazywać je kabrioletami, podczas gdy Amerykanie nazywają je kabrioletami. Obecnie jednak termin kabriolet jest znacznie bardziej znany niż kabriolet.

Czy kabriolety umierają?

Według większości producentów samochodów, kabriolety słabo się sprzedają i trzeba włożyć dużo więcej wysiłku w ich konstruowanie. To jest powód, dla którego umierają. Kosztowna produkcja i mniejszy popyt sprawiają, że znacznie trudniej jest utrzymać je w regularnej linii samochodów. Jeśli jednak kogoś na nie stać, to wciąż kwitną w segmencie luksusowym.

Czy istnieją tanie kabriolety?

Jak wszyscy wiemy, kabriolety są zazwyczaj droższe niż normalna wersja większości modeli samochodów. Wysokie koszty produkcji i niski popyt sprawiają, że ich produkcja jest znacznie droższa. Jednak na rynku dostępnych jest kilka stosunkowo tańszych kabrioletów, takich jak:

  • Fiat 500c: Ceny zaczynają się od 29,300 dolarów.
  • Mazda MX-5 Miata: Ceny zaczynają się od 23,970 dolarów.
  • Ford Mustang Convertible: Ceny zaczynają się od 29 300 dolarów.
  • Chevrolet Camaro Convertible: Ceny zaczynają się od 32 200 dolarów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z