Czy warto nakładać powłokę antykorozyjną na BMW?

Nakładanie warstwy podkładowej na samochód ma sens, jeśli Twój samochód ma niewielką ochronę przed rdzą lub nie ma jej wcale. Ponadto, ma to sens, jeśli samochód jest nieco starszy i cenny, ponieważ niektóre starsze samochody są bardziej narażone na korozję.

Po drugie, powlekanie samochodu ma sens, jeśli mieszkasz w klimacie z dużą ilością wilgoci, soli i nieutwardzonych dróg. Jeśli chodzi o BMW, warto pokryć BMW warstwą podkładową, jeśli gwarancja fabryczna na ochronę przed rdzą wygasła lub została unieważniona.

BMW dokłada wszelkich starań, aby ochrona przed rdzą była jak najlepsza, dlatego też BMW oferuje 12-letnią gwarancję na ochronę przed rdzą dla samochodów wyprodukowanych po 2004 roku. Poza tym, BMW nie różni się od każdego innego samochodu, a prawidłowe nałożenie podkładu na każdy samochód jest dobrym pomysłem.

Istnieje kilka różnych sposobów na zabezpieczenie samochodu przed rdzą, a poznanie każdego z nich jest najważniejsze. Krople oleju w sprayu wydają się być pierwszą opcją, ale podkłady smołowe i rozwiązania z modułami elektronicznymi są również dość powszechne.

Powłoka podkładowa w nowym BMW

Jeżeli kupiłeś sobie całkiem nowe BMW, po pierwsze, gratulacje! Po drugie, nie, nie ma potrzeby stosowania dodatkowego podkładu w nowym BMW. Jak wspomniano wcześniej, BMW oferuje dedykowaną 12-letnią gwarancję antykorozyjną dla każdego samochodu, który opuścił fabrykę po 2004 roku.

BMW bardzo dokładnie zabezpiecza swoje samochody przed rdzą. Proces ten rozpoczyna się od zanurzenia całego podwozia i paneli karoserii w specjalnej kąpieli chemicznej, która składa się z manganu, fosforanu cynku i niklu. Następnie BMW ładuje cały samochód elektrycznie, co teoretycznie powinno uniemożliwić pojawienie się rdzy.

  Które BMW ma silnik V12?

Po całkowitym wyschnięciu tzw. e-coat, zestaw wyrafinowanych robotów nakłada we wszystkie zakamarki i szczeliny szereg roztworów uszczelniających. BMW nakłada również grubą warstwę ochronną na spód samochodu, aby nie dopuścić do pojawienia się rdzawych plam.

Jeśli weźmiemy to wszystko pod uwagę, nie ma potrzeby odrdzewiania nowego BMW, szczególnie jeśli może to spowodować utratę gwarancji fabrycznej.

Powłoka podkładowa używanego BMW

Powlekanie używanego BMW, które nie jest już chronione 12-letnią gwarancją, może wydawać się bardziej rozsądnym pomysłem. Zwłaszcza, jeśli mieszkasz w klimacie, w którym panują niekorzystne warunki pogodowe, dużo soli, nieutwardzone drogi lub planujesz zatrzymać samochód na długie lata.

Przed nałożeniem lakieru podkładowego samochód musi zostać kompleksowo oczyszczony. Praca podkładu zazwyczaj kosztuje mniej niż 160 dolarów, ale jeśli używasz wysokiej jakości rozwiązanie podkładu, a praca jest wykonywana przez wykwalifikowanych specjalistów, może nawet kosztować trochę więcej.

Najważniejsze jest to, że podkład jest stosowany przez profesjonalistę na czystej powierzchni, ponieważ nie zrobienie tego może nawet pogorszyć sytuację. Oznacza to, że jeśli podkład nie jest nałożony prawidłowo, może on przedwcześnie pękać i gromadzić wilgoć pomiędzy nim a wrażliwymi częściami ciała.

Warto rozważyć również olejowe spraye kroplowe i bezkropelkowe oraz dedykowane moduły elektroniczne. Rozpylacze kroplowe i bezkroplowe są dość podobne, ale wersja kroplowa jest lepsza, ponieważ nie wymaga wiercenia ani demontażu. Moduł elektroniczny to małe urządzenie, które wysyła stały prąd w całym samochodzie i teoretycznie powinno powstrzymać samochód przed reakcją z tlenem i wilgocią.

  Czy Lexus jest tańszy w utrzymaniu niż BMW

Rzeczy, o których należy pamiętać przy podejmowaniu decyzji o pokryciu Twojego BMW warstwą podkładową

Po pierwsze, nie pokrywaj lakierem swojego BMW, jeśli jest ono objęte gwarancją, po drugie, nie rób tego, jeśli nie planujesz zatrzymać samochodu na długi czas, lub innymi słowy, zrób to, jeśli planujesz zatrzymać samochód na długi czas. Jeśli mieszkasz w kraju, który doświadcza dużo wilgoci w ciągu roku, a następnie przejść do przodu i zastosować jakąś formę ochrony przed rdzą.

Ponadto, jeśli w Twoim kraju występuje dużo lodu w zimie, a Twój kraj używa również soli jako środka odstraszającego lód, upewnij się, że myjesz samochód regularnie, ponieważ nagromadzenie soli jest znane z tego, że powoduje powstawanie plam rdzy. Czyszczenie samochodu od wewnątrz również utrudnia pojawienie się rdzy.

Jeśli dodatkowo zdecydujesz się na folię ochronną lakieru lub dedykowaną powłokę ceramiczną, prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy jest również mniejsze. Jeśli wykonujesz wszystkie te czynności i nie planujesz zatrzymać samochodu na bardzo długi czas, nie ma potrzeby stosowania dodatkowej ochrony przed rdzą, ale jeśli chcesz mieć spokój ducha, zrób to.

Sekcja FAQ

Kiedy mogę umyć samochód po nałożeniu lakieru podkładowego?

Zaleca się, aby odczekać co najmniej 48 godzin zanim zaczniemy myć świeżo zabezpieczony przed rdzą samochód. Nawet po upływie 48 godzin nie należy stosować żadnych odtłuszczaczy na podwoziu samochodu, a także starać się nie polewać zbytnio gorącą wodą pokrytych powierzchni.

  Czy Tesla jest lepsza od BMW?

Przez kilka dni należy również unikać używania myjki ciśnieniowej na spodzie samochodu. Niektóre powłoki wymagają więcej czasu na utwardzenie niż inne, więc należy zapoznać się z etykietą przed próbą mycia samochodu.

Jak często powinienem nakładać podkład na mój samochód?

Idealnym czasem na nakładanie podkładu jest wiosna, a proces ten należy powtarzać co roku. Niektóre lakiery podkładowe mogą nawet działać nieco dłużej, inne mogą zapewnić ochronę tylko na kilka miesięcy.

Pamiętaj, aby zebrać wszystkie istotne informacje na temat używanej powłoki przed podjęciem decyzji, kiedy należy ją ponownie nałożyć. Otwarta puszka podkładu premium ma okres trwałości do roku, a niektóre niedrogie wytrzymują tylko miesiąc lub dwa.

Czy należy umyć samochód przed zabezpieczeniem przed rdzą?

Tak, należy. Zalecane jest dokładne umycie całego podwozia myjką ciśnieniową. Powinni Państwo również użyć kilku odtłuszczaczy, aby całkowicie usunąć jak najwięcej brudu.

Jeśli tego nie zrobisz, brud może utknąć między powłoką a panelem, co może nawet spowodować niepożądane pęknięcia powłoki. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz jakieś pozostałości soli na spodzie swojego samochodu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z