Czy wartość 996 Turbo wzrośnie?

Stwierdzenie, że samochód na pewno zyska na wartości jest dość wątpliwe, ale obecna trajektoria wartości 996 Turbo jest dość obiecująca, ponieważ najlepszy czas na zakup 996 Turbo był kilka lat temu, ale nawet teraz 996 Turbo jest nieco okazyjny.

Początkowo projekt był dość wątpliwy ze względu na „smażone jajo” w reflektorach, ale z biegiem lat Porsche 996 zaczyna wyglądać coraz bardziej atrakcyjnie. Przejście na silniki chłodzone wodą było również dość kontrowersyjne, ale silnik Mezger w 996 Turbo jest po prostu spektakularny.

Dość dobrze utrzymany 996 Turbo jest dobry dla około 50k dolarów, ale wielu ludzi nadal wierzy, że 996 Turbo jest bardzo niedoceniane, a przyszła wartość 996 Turbo tylko idzie w górę. Model 996 Turbo był pierwszym modelem 996, który przyciągnął większą uwagę kolekcjonerów Porsche.

Można śmiało powiedzieć, że wartość 996 Turbo rośnie, ale kwota jest wątpliwa. Sądząc po tym, że nowsze modele Turbo stają się coraz cięższe i potencjalnie zbyt mocne, generacje 996/997 mogą być idealnym punktem odniesienia w porównaniu z późniejszymi modelami 911 Turbo.

A modern classic

Termin „nowoczesny klasyk” staje się coraz bardziej spójny w ostatnich latach, a nowoczesny klasyk to samochód sprzed 10-20 lat, który z wiekiem staje się coraz lepszy. Niektóre modele, takie jak Ferrari F360 lub 987 Porsche Cayman R są dziś prawdziwymi nowoczesnymi klasykami, a ich wartość z pewnością to odzwierciedla.

Nowoczesne samochody klasyczne są w pewnym sensie kapsułą czasu. To sposób na cofnięcie się w przeszłość i przypomnienie sobie, czym był prawdziwy samochód dla kierowcy 10-15 lat temu. A 996 Turbo z pewnością wydaje się pasować do tego zestawienia.

  Czy Porsche Boxster to dobry kierowca na co dzień?

Nowoczesny klasyk musi być niezawodny, samochód, który często się psuje nie może zaoferować odpowiedniej nostalgii starszych samochodów, a 996 Turbo na szczęście jest niezwykle niezawodny, ponieważ silnik w 996 Turbo to pochodzący z Le Mans silnik samochodu wyścigowego, który jest w stanie przejechać kilkaset tysięcy mil.

Nowoczesny klasyk musi również oferować przyzwoite osiągi, a 420 konny 996 Turbo jest powszechnie uważany za „odpowiednio napędzany” na przyszłość. Nowoczesny klasyk musi mieć sympatyczny charakter, a 996 Turbo z pewnością oferuje ikoniczny charakter jazdy 911.

Nowoczesny przemysł samochodowy

Aby starszy samochód zyskał na wartości, wiele współczesnych samochodów musi pozostać w tyle pod pewnymi względami. A dla niektórych, nowoczesne samochody stają się zbyt nudne. 992 Turbo S jest niesamowicie szybkie, wygodne, dobrze wyglądające, ale 992 Turbo nie jest tak ekscytujące jak 996 Turbo.

Biorąc pod uwagę, że wszystkie przyszłe modele Turbo S będą prawdopodobnie oferować mniejsze silniki, cichszy dźwięk silnika, większy komfort, lepszą izolację akustyczną i bardziej rozpraszającą technologię, wszystkie starsze modele Turbo nadal będą oferować poprawne wrażenia z jazdy.

Głównym powodem, dla którego chłodzone powietrzem 911-ki gwałtownie zyskały na wartości w ostatnich latach jest to, że nie ma już chłodzonych powietrzem 911-ek. Ludzie, którzy dorastali, gdy te chłodzone powietrzem 911 były wprowadzane, są teraz w większości starszymi mężczyznami z wystarczającą ilością pieniędzy, aby pozwolić sobie na chłodzone powietrzem 911.

Nie można już kupić ręcznego Turbo 911 i prawdopodobnie nigdy nie będzie. Można śmiało powiedzieć, że 996 Turbo ma wiele zalet w porównaniu z nowoczesną wersją Turbo i jest to również powód, dla którego 996 będzie zyskiwało na wartości.

  Czy warto kupić Porsche Macan?

Porsche collectors

W całym świecie motoryzacyjnym istnieje tylko kilka wyznaczonych grup entuzjastów marek samochodowych, które mogą równać się z entuzjastami Porsche. Porsche AG traktuje swoich najwierniejszych klientów najbardziej limitowanymi edycjami samochodów, a szeroka baza klientów Porsche nigdy nie przestaje doceniać wartościowej 911-tki.

Wszystko to oznacza, że większość wartych rozważenia modeli 911 jest dość bezpieczną inwestycją. Nie będą one albo stracić tonę wartości lub są one nawet będzie docenić. Niektórzy producenci samochodów, jak McLaren, pompują nowe samochody bez końca, a specjalność każdego modelu jest dodatkowo kwestionowana za każdym razem, gdy pojawia się nowszy model.

Porsche tego nie robi i to częściowo dlatego niektóre Porsche są bardziej wartościowe niż porównywalne modele McLarena. 996 nie jest modelem limitowanym per se, ale w miarę upływu czasu popyt na niego jest coraz większy, a podaż coraz mniejsza, co oznacza również, że wartość 996 Turbo idzie w górę.

Sekcja FAQ

Jakie są najrzadsze i najbardziej wartościowe modele Porsche 911?

Jednym z najrzadszych i najbardziej poszukiwanych modeli 911 jest GT1 Straßenversion. Powstało ich tylko 20, jako homologowana wersja samochodu wyścigowego 911 GT1. Sądząc po kilku stosunkowo niedawno sprzedanych egzemplarzach, wartość GT1 Straßenversion sięga 5 milionów dolarów.

Porsche 1935 Paul Newman z 1979 roku, którym ścigał się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, kilka lat temu zostało sprzedane za prawie 4,9 dolara. A 2018 Porsche 911 Turbo Classic Serie ”Project Gold” został sprzedany z powrotem w 2018 roku za prawie 3,5 miliona dolarów, to Turbo wykorzystało starsze podwozie, ale nowszy silnik i ponadczasowy design 911.

  Czy Porsche to supersamochód?

Które nowsze modele 911 wydają się najlepszą inwestycją?

Wiele osób uważa, że jeśli chcesz zarobić pieniądze posiadając 911, powinieneś przejść na chłodzenie powietrzem. Ponieważ jednak rynek chłodzonych powietrzem 911 osiąga swoje plateau, wiele osób uważa, że to właśnie stosunkowo nowsze modele 911 przyciągną najwięcej uwagi w nadchodzących latach.

Modele takie jak 991 GT3 Touring, czy 991 911R są najbardziej obiecującymi modelami 991 911, ponieważ oba z nich są niezwykle limitowane. 997 GT RS 4.0 zawsze będzie kosztować duże pieniądze i nie ma żadnych oznak spowolnienia.

Czy powinienem kupić 911 jako inwestycję?

Z finansowego punktu widzenia, potencjalne korzyści są raczej oczywiste. Ale 911 jest stworzone do jazdy, a cała sytuacja „zarabiania pieniędzy z garażowymi królowymi” jest raczej bezduszna, ponieważ wiele z tych niesamowitych maszyn jest stworzonych do jazdy, a nie do garażowania.

Choć z pewnością są one cennym dobytkiem, ludzie mają tendencję do nie jeżdżenia nimi, ponieważ dodatkowy przebieg obniża wartość. Kolekcjonerzy klasycznych samochodów Porsche są niezbędni dla rynku 911, ale zabierają też niektóre z najbardziej wyjątkowych aspektów posiadania 911.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z