Dlaczego mam niski poziom płynu wspomagania układu kierowniczego?

Wspomaganie kierownicy jest podstawowym elementem bezpieczeństwa i wygody, w który wyposażone są wszystkie nowoczesne samochody. Jeśli kiedykolwiek prowadziłeś samochód bez wspomagania kierownicy, doskonale zdajesz sobie sprawę ze wszystkich korzyści, jakie daje wspomaganie kierownicy. Ułatwia ono manewrowanie samochodem, a jednocześnie sprawia, że samochód jest bezpieczniejszy, ponieważ można reagować szybko i prawidłowo.

Układ wspomagania kierownicy musi być niezawodny, jeśli nie, istnieje duże ryzyko wypadku. Jako takie, trzeba właściwie wskazać same powody, dla których tracisz płyn wspomagania. Może to być spowodowane tym, że węże i uszczelki układu kierowniczego są zużyte lub może to być spowodowane tym, że używasz niewłaściwego płynu.

Pompa płynu kierownicy może również powodować wycieki wspomagania układu kierowniczego. Jeśli przepełnić swój płyn kierownicy jesteś również będzie powodować wycieki. Wreszcie, upewnij się, aby sprawdzić swój płyn kierownicy dla pęknięć i uszkodzeń, ponieważ jest to często najczęstszym winowajcą powtarzających się wycieków układu wspomagania kierownicy.

W sumie, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to wziąć swój samochód do doświadczonego warsztatu naprawczego, ponieważ ignorowanie tych problemów może spowodować, że wspomaganie kierownicy całkowicie przestanie działać. Nie jest to coś, czego chcesz, ponieważ może to spowodować różnego rodzaju dodatkowe problemy, a także sprawić, że samochód będzie trudniejszy w prowadzeniu.

Twoje węże i uszczelki wspomagania układu kierowniczego są zużyte

Wiele czynników wpływa na to, jak dobrze działa Twój układ wspomagania. Układ wspomagania zazwyczaj wytrzymuje wysokie ciśnienie, zmiany temperatury, wszelkiego rodzaju elementy zewnętrzne, takie jak wilgoć, ciepło, zimno, korozję, a nawet normalne użytkowanie.

  Czy można ładować samochód elektryczny w domu?

Oznacza to, że węże i uszczelki na pewno zużyją się z czasem i spowodują wycieki ze wspomagania układu kierowniczego. Tak czy inaczej, większość układów wspomagania kierownicy jest tak skonstruowana, aby służyły przez długi czas. Generalnie nie powinieneś się martwić o swój układ wspomagania kierownicy przez co najmniej 60 tys. mil, jeśli wszystko działa jak należy.

Używasz niewłaściwej mieszanki płynu wspomagania układu kierowniczego

Nie wszystkie układy wspomagania kierownicy są takie same, co oznacza, że nie wszystkie używają tego samego rodzaju smarowania. Niektóre z nich używają płynów na bazie silikonu, podczas gdy inne polegają na syntetycznych płynach do automatycznych skrzyń biegów.
Właściwy rodzaj mieszanki jest niezbędny, jeśli chcesz, aby Twój układ wspomagania działał prawidłowo. Pompa wspomagania układu kierowniczego zależy od samego płynu, więc jeśli używasz niewłaściwego typu płynu, możesz spowodować znacznie więcej problemów w dłuższej perspektywie. Niewłaściwa mieszanka może również powodować korozję, której nie chcesz w swoim samochodzie.

Wadliwa pompa układu wspomagania kierownicy

Jeśli poziom płynu wspomagania układu kierowniczego nie jest odpowiednio uzupełniony, może on spowodować wiele spustoszeń w układzie wspomagania. Dokładniej rzecz ujmując, jeśli poziom płynu jest niski, pompa wspomagania układu kierowniczego prawdopodobnie będzie musiała pracować o wiele ciężej, aby utrzymać płyn w obiegu.

Więc jeśli uzupełnić swój płyn wspomagania kierownicy i wycieki są trwałe, często oznacza to, że pompa wspomagania jest winny. Pamiętaj, aby nasłuchiwać odgłosów mlaśnięć podczas obracania kierownicą, ponieważ jest to częsty objaw wadliwej pompy wspomagania kierownicy.

  Czy kupić SUV czy pickup?

Przepełnienie zbiornika wspomagania układu kierowniczego

Ten powód jest raczej oczywisty, ponieważ system jest zaprojektowany do pracy z określoną ilością płynu wspomagania kierownicy. Jeśli przepełniłeś zbiornik, prawdopodobnie zwiększysz zużycie wszystkich węży i uszczelek, ponieważ muszą one wytrzymać o wiele więcej płynu niż w przeciwnym razie.

Można to łatwo naprawić, po prostu dwukrotnie sprawdzając zbiornik i upewniając się, że poziom płynu jest na odpowiednim poziomie.

Twój zbiornik wspomagania układu kierowniczego jest pęknięty lub uszkodzony

Zbiornik układu wspomagania kierownicy jest podatny na wszelkiego rodzaju czynniki zewnętrzne, takie jak wysoka temperatura, brud, odłamki kamieni, lód i tak dalej. Oznacza to, że sam zbiornik może dość łatwo ulec uszkodzeniu, a jeśli rzeczywiście tak jest, na pewno spowoduje to wycieki w układzie wspomagania.

Zbiornik jest zaprojektowany z dwóch węży dołączonych do niego o nazwie wąż wysyłania i wąż powrotny. Są to dwa najczęstsze miejsca, w których występują nieszczelności, ponieważ sam zbiornik jest zazwyczaj wykonany z wytrzymałych materiałów, takich jak aluminium.

Sekcja FAQ

Ile kosztuje naprawa wycieku wspomagania układu kierowniczego?

To zależy od tego, co trzeba wymienić/naprawić, ale przeciętnie trzeba liczyć się z wydatkiem od 50 do 200 dolarów. Jeśli trzeba wymienić węże, należy liczyć się z wydatkiem około 80-150 dolarów z robocizną włącznie. Innym ważnym czynnikiem, o którym należy pamiętać jest to, gdzie znajduje się wyciek.

Jeśli dotarcie do wycieku wymaga znacznej pracy, jak usuwanie wszelkiego rodzaju pobliskich elementów, naprawy takie jak te mogą kosztować znacznie więcej niż tylko 200 dolarów. Tak czy inaczej, najlepiej jest naprawić problem, niż czekać na śmierć całego układu wspomagania kierownicy.

  Czy jakieś samochody mają drzwi samobójcze?

Czy można jeździć samochodem z wyciekiem ze wspomagania układu kierowniczego?

Technicznie rzecz biorąc, można prowadzić samochód z nieszczelnością układu wspomagania kierownicy. Można nawet prowadzić samochód bez układu wspomagania kierownicy w ogóle, ale oba te przypadki nie są czymś, co powinno się robić. Ponieważ układ wspomagania kierownicy opiera się na grupie węży, pompie i zbiorniku, aby działać zgodnie z przeznaczeniem, jeśli jeździsz samochodem, ryzykujesz powodując wszelkiego rodzaju dodatkowe problemy.

To nigdy nie jest dobry pomysł, aby nie wiedzieć, czy twój układ wspomagania kierownicy jest o umierają lub nie, zwłaszcza, że nie ma sposobu, jak można prawidłowo ocenić, kiedy system jest o awarii.

Jak naprawić wyciek ze wspomagania układu kierowniczego?

Większość wycieków jest spowodowana przez zużyte komponenty, co oznacza, że problem można rozwiązać po prostu wymieniając wąż, uszczelkę lub zawór ciśnieniowy. Jednak naprawa układu wspomagania kierownicy może być czasami dużo trudniejsza, co oznacza, że powinieneś zabrać swój samochód do doświadczonego mechanika.

Jeśli uszczelki są uszkodzone, często może to oznaczać, że trzeba wymienić wszystko, a tego typu naprawy wymagają wielu umiejętności i precyzji, zwłaszcza jeśli chcesz naprawić problem na zawsze.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z