Dlaczego Porsche są tak drogie?


Dlaczego Porsche są tak drogie?

Niemiecki przemysł samochodowy zawsze był okrzyknięty najlepszym z całego przemysłu samochodowego, a Porsche może być po prostu najlepszym z najlepszych. Dzieje się tak, ponieważ Porsche nieustannie oferuje najbardziej zdolne samochody sportowe na naszej planecie.

Co więcej, kilka lat temu Porsche rozszerzyło swoją ofertę o kilka bardziej “normalnych” modeli, takich jak Cayenne, Macan czy Panamera. Bez względu na model czy rok produkcji, większość Porsche jest zbudowana wyjątkowo, a do tego oferuje mnóstwo imponujących rozwiązań technologicznych i inżynieryjnych.

Misja Porche polegająca na dostarczaniu niesamowitych osiągów jest z pewnością oczywista w momencie, gdy spojrzysz na metkę z ceną. Ale warto również wspomnieć, że prawie każdy limitowany model Porsche zwykle cierpi na najłagodniejszą amortyzację w porównaniu z rywalami.

Porsche 911

Porsche 911 to 2-miejscowy, 2-drzwiowy samochód sportowy Porsche o kultowym statusie. Pierwszy model 911 został wydany w 1964 roku, a linia 911 jest powszechnie uważana za najlepszą linię samochodów sportowych wszech czasów. We wczesnym okresie produkcji model 911 odnosił zwycięstwa w wielu wyścigach, w tym w 24-godzinnym wyścigu Daytona, Le Mans i Targa Florio.

Najnowsza generacja 911 992 wydana w 2020 roku jest zupełnie inna w porównaniu do starszych modeli, ale zasadnicza formuła 911 zawsze pozostawała taka sama. Płaski silnik 6 montowany z tyłu, charakterystyczny design i imponujące dziedzictwo, które oferuje każdy model Porsche 911, bez względu na wiek.

W modelach 911 z lat 1963-1998 zastosowano silnik chłodzony powietrzem, który później został zastąpiony przez silnik chłodzony wodą. Niektórzy puryści wyrażali wówczas swoje zastrzeżenia, ale Porsche i tak udało się zadowolić prawie wszystkich dzięki silnikowi chłodzonemu wodą.

Starsze modele Porsche 911 chłodzone powietrzem są dziś niezwykle kolekcjonerskie, a ceny niektórych z nich są 5-krotnie wyższe niż w momencie premiery. Najważniejsze w nowoczesnej linii Porsche 911 są modele z gamy GT, w tym GT3, GT3 RS, GT2, GT2 RS i GT4, a także nadchodzący GT4 RS.

Porsche 911 GT range

Porsche 911 GT doskonale oddaje to, co Porsche robi najlepiej – lekki wolnossący silnik o płaskiej 6-cylindrowej konstrukcji, który rozwija się powyżej 8500 obr. Nowo wypuszczony 992 GT3 kosztuje około 161 tys. dolarów za wersję podstawową, a przyzwoicie wyposażony egzemplarz to wydatek rzędu 200 tys. dolarów.

To dużo pieniędzy za samochód i niektórzy uważają, że płacenie takich pieniędzy za samochód sportowy na tor jest niedorzeczne, ale samochody takie jak te są dość niezawodne na dłuższą metę. Co więcej, prawie wszystkie modele GT3 niesamowicie trzymają swoją wartość, a nawet osiągają ceny wyższe od detalicznych przez kilka lat po wyprodukowaniu.

Jeśli planujesz kupić nowego GT3 i jeździć nim przez rok lub dwa, bez zbyt wielu kilometrów, prawdopodobnie będziesz miał najtańszy samochód w swoim życiu. Dzieje się tak dlatego, że popyt na GT3 jest zawsze wyższy niż podaż i to właśnie dlatego te samochody są tak cenne na rynku samochodów używanych.

Problemem jest zapewnienie sobie przydziału na nowe GT3, ponieważ większość tych miejsc jest łatwo dostępna dla długoletnich klientów Porsche, a tylko nieliczni nowicjusze są w stanie zapewnić sobie miejsce bez składania depozytu z kilkuletnim wyprzedzeniem.

Modele Porsche inne niż sportowe

Porsche produkuje również modele Panamera, Cayenne i Macan. Te trzy modele są bardziej zwykłymi luksusowymi samochodami dla konsumentów, które są ściśle dopasowane do niektórych innych niemieckich modeli premium. Modele te oferują również świetną jakość wykonania i niesamowite materiały, ale cierpią one bardziej poważne uderzenie amortyzacji.

Podstawowe Porsche Panamera kosztuje 87 tys. dolarów, a Porsche Panamera Turbo S e-hybrid Executive Sport Turismo prawie 200 tys. dolarów. Modele te zazwyczaj amortyzują się aż o 65% w ciągu pierwszych 5 lat posiadania, a z finansowego punktu widzenia, te modele są zdecydowanie za drogie.

Porsche Cayenne zaczyna się od $67k dla podstawowego poziomu Cayenne, a Cayenne Turbo S e-hybrid Coupe sprzedaje za $166k. Porsche Cayenne modele zazwyczaj doświadczają 58% hit amortyzacji po 5 latach. Oznacza to, że modele te są tak jak Panamera, zła decyzja finansowa.

Porsche Macan jest podstawowym SUV-em Porsche, którego ceny zaczynają się od 52 tys. dolarów za bazowego Macana, a wyczynowy Macan Turbo kosztuje 84 tys. dolarów. Modele Macan również doświadczają sztywnej amortyzacji na poziomie około 54% wartości oryginalnego samochodu w ciągu pierwszych 5 lat posiadania.

Sekcja FAQ

Czy modele Porsche 911 GT są warte swojej ceny?

W skrócie, tak, ale tylko jeśli szukasz samochodu sportowego o wysokich osiągach, ponieważ te samochody nie są najlepszą opcją dla codziennego kierowcy. Najlepszą rzeczą w produktach Porsche GT jest brak ciężkiej amortyzacji lub amortyzacji w ogóle dla niektórych specjalnych modeli.

Produkty Porsche GT są jednymi z najlepszych linii samochodów sportowych w przemyśle samochodowym jako całości, więc nie ma prawie żadnych zastrzeżeń, jeśli chodzi o zakup GT3. Warto wspomnieć, że nadchodzący GT3RS to strick track car, mimo że samochód jest całkowicie legalny na drogach, to brakuje mu wielu codziennych udogodnień i funkcji.

Dlaczego Porsche Taycan jest tak drogie?

Porsche Taycan jest pierwszym seryjnie produkowanym Porsche EV w historii, a podstawowy Taycan kosztuje 80 tys. dolarów, a topowy Taycan Turbo S Cross Turismo kosztuje 187 tys. dolarów. Ceny te są tak wysokie, ponieważ Porsche wydało dużo pieniędzy na badania i rozwój Taycana, jako że jest to pierwsze Porsche EV w historii.

Taycan otwiera również Porsche na modele EV, co oznacza, że ceny Taycana muszą odzwierciedlać pozycję marki i jej atrakcyjność na całym rynku samochodowym. Porsche wie o tym, więc wyceniają Taycana powyżej niektórych już uznanych modeli Porsche również ze względu na wartość marki.

Jakie jest najdroższe Porsche w historii?

Samochód wyścigowy Porsche 917 RS 60 Werks osiągnął cenę 5,12 mln dolarów kilka lat temu na aukcji, równie kultowe Porsche 550 Spyder, sprzedane za 5,33 mln dolarów kilka lat temu. Żaden z tych dwóch nie zbliża się jednak do najdroższych sprzedanych modeli Porsche.

Najdroższym modelem Porsche wszech czasów jest legendarna wyścigówka 917K Le Mans. W 2017 roku na Pebble Beach w Kalifornii samochód ten został sprzedany za niebotyczną sumę 14 milionów dolarów. Wiceliderem najdroższego Porsche wszech czasów jest Porsche 956, które w 2014 roku zostało sprzedane za 10 milionów dolarów.

Recent Posts