Dlaczego samochody hybrydowe są złe?

Żyjemy w erze świadomości ekologicznej napędzanej przez technologię EV i hybrydową. Mimo, że masowa produkcja EV nie jest jeszcze na horyzoncie, hybrydy są świetnym sposobem na przejście między archaicznym silnikiem spalinowym a pełnowartościowym EV.

Hybrydy to wiele rzeczy dla wielu ludzi, ale nikt nie może zaprzeczyć, że istnieje wiele powodów, dla których powinniśmy pominąć zakup hybrydy w tej chwili. Od lat 90-tych, hybrydy zostały poprawy w stałym tempie, i możemy śmiało powiedzieć, że dziś zakup hybrydy jest dobrym pomysłem.

Nie są one jednak idealne i istnieje kilka wad, o których warto wspomnieć. Jedną z nich jest wysoki koszt początkowy w porównaniu do samochodu z silnikiem spalinowym. Co więcej, potrzeba lat, aby odzyskać dodatkowe koszty początkowe związane z hybrydowym układem napędowym.

Ponadto, większość hybryd nie jest obecnie przeznaczona dla entuzjastów motoryzacji, ponieważ są one powolne i ciężkie. Problemem jest również pakowność, ponieważ większość hybryd oferuje mniej przestrzeni ładunkowej i wewnętrznej w porównaniu z normalnymi samochodami z silnikami spalinowymi.

Wysokie koszty wejścia zniechęcają potencjalnych klientów samochodów hybrydowych

Hybrydy są często wyposażone w wiele sprytnych technologii oszczędzających paliwo, ale ich rozwój jest kosztowny. Jako takie, mają one tendencję do zwiększania początkowej ceny hybrydy, tak bardzo, że zdecydowanie warto o tym wspomnieć.

Dla miejsca kontekstu, jesteś patrząc na około $ 21k dla nowego gazu zasilany 2018 Chevy Malibu, ale jeśli chcesz wersję hybrydową, trzeba będzie zapłacić dodatkowe $ 7k lub tak. Różnice te mają tendencję do różnić się między różnymi modelami, ale wszystkie z nich są zawsze kilka tysięcy dolarów od siebie.

  Jaki jest najbardziej luksusowy pickup?

Aby jeszcze bardziej zilustrować rozbieżności, zwykły gaz zasilany 2019 Ford Fusion niesie 23k $ MSRP, ale 2019 Fusion z hybrydowym układem napędowym kosztuje prawie 28k $. Te różnice cenowe również mają tendencję do różnić się w zależności od marki, tak czy inaczej, hybryda nadal kosztuje znacznie więcej.

Iluzja odzyskania dodatkowych kosztów wejścia z oszczędności paliwa

Wiele osób ma tendencję do usprawiedliwiania zwiększonej ceny początkowej poprzez odzyskanie tych kosztów dzięki oszczędnościom na paliwie. Choć w teorii może to działać, w praktyce jest to dość trudne do określenia. Po pierwsze, zależy to przede wszystkim od danego samochodu.

Niektóre samochody, takie jak Toyota Camry Hybrid może odzyskać dodatkowe pieniądze wydane w ciągu zaledwie dwóch lat posiadania, ale tylko wtedy, gdy ceny gazu są stale na wyższym końcu. Z drugiej strony, jeśli kupiłeś LC500h Lexus, gdy początkowo pojawił się na rynku, trzeba będzie go mieć na 10 lat przed odzyskać dodatkowe koszty wejścia.

Poza początkowymi wyższymi kosztami, hybrydy zwykle kosztują więcej pieniędzy na serwisowanie i utrzymanie. Jako takie, mogą one napędzać koszty związane z hybrydą znacznie powyżej kosztów związanych z regularnym samochodem zasilanym gazem. Tak bardzo, że może to potencjalnie zająć więcej niż 10 lat, aby odzyskać dodatkowe koszty.

Hybrydy są ciężkie, powolne i raczej nudne

Prawie 10 lat temu świat został przywitany przez tak zwaną „Świętą Trójcę” hipersamochodów. Porsche 918 Spyder, McLaren P1 i Ferrari LaFerrari były prawdziwymi flagowcami przyszłości. Wszystkie trzy wyposażone są w konwencjonalne silniki V8 lub V12 połączone z silnikami elektrycznymi.

  Czy można jeździć hybrydą bez akumulatora?

Po premierze tych trzech, ludzie wierzyli, że przemysł motoryzacyjny uświetni nas bardziej przystępnymi cenowo samochodami hybrydowymi zorientowanymi na wydajność, ale tak się po prostu nie stało. Wszystko co dostaliśmy to nowa hybryda Honda/Acura NSX, która prawie nie spełniła niczyich oczekiwań.

To dlatego, że hybrydy mają tendencję do być ciężkie, a dodatkowa waga i wydajność są prawdziwe arcynemesis. Poza zwiększoną wagą, samochody hybrydowe mają tendencję do nienaturalnego odczuwania pasma mocy, nie są tak zwinne, ani nie brzmią tak dobrze jak silnik spalinowy.

Zmniejszona praktyczność z powodu pakowania

Większość producentów samochodów doszła do wniosku, że najlepszym sposobem użycia hybrydowego układu napędowego jest użycie go w istniejącym podwoziu opracowanym dla samochodów z silnikiem spalinowym. Takie myślenie pozwoliło im zaoszczędzić sporo pieniędzy, ale oznaczało również, że opakowanie nie może być tak wydajne, jak mogłoby być w przypadku samodzielnego podwozia hybrydowego.

Z tego powodu, większość hybryd ma tendencję do poświęcania przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej, do tego stopnia, że czasami rujnuje to dynamikę i ogólną praktyczność związaną z danym modelem. Nawet jeśli to się poprawia z biegiem czasu, nadal nie jest finansowo wykonalne, aby rozwinąć samodzielne hybrydowe podwozie dla większości producentów samochodów.

Sekcja FAQ

Czy samochody hybrydowe są naprawdę tak wydajne?

W dzisiejszych czasach producenci obiecują 400 mil zasięgu EV, ale w rzeczywistości można uzyskać tylko 2/3 tej wartości. Oznacza to, że mają tendencję do overpromise i fałszywie reklamować, ponieważ nie mogą lub chcą rozważyć wszystko.

Bądź, że tak jak może, samochody hybrydowe są skuteczne tylko wtedy, gdy naprawdę użyć silnika elektrycznego do jego maksymalnego potencjału, ale nie wszystko, że wiele osób zrobić. Oznacza to, że nadal polegasz na silniku spalinowym przede wszystkim, a silnik elektryczny czasami czuje się jak sztuczka.

  Czy samochody hybrydowe są dobre do jazdy po autostradzie?

Czy samochody hybrydowe są trudniejsze w utrzymaniu?

Jak wspomniano wcześniej, samochody hybrydowe oferują długą listę interesujących i kosmicznych rozwiązań technologicznych, ale te elementy technologii kosztują dużo pieniędzy, aby je opracować, co więcej, kosztują jeszcze więcej pieniędzy, aby je serwisować i utrzymywać.

Jeśli wziąć pod uwagę, że przeciętny serwis musi kupić nowe narzędzia, aby zdiagnozować problem z silnikiem elektrycznym, wydaje się, że zwiększone koszty utrzymania związane z hybrydami są uzasadnione i najczęściej są, ale nie dla właściciela.

Czy powinienem kupić hybrydę?

Hybrydy są zaprojektowane tak, aby zaoszczędzić pieniądze, ale tylko wtedy, gdy podejmiesz wszystkie niezbędne środki ostrożności. Przede wszystkim postaraj się skorzystać ze wszystkich zachęt podatkowych związanych z zakupem hybrydy, a także postaraj się maksymalnie wykorzystać potencjał silnika elektrycznego.

W niektórych zatłoczonych miastach, takich jak Londyn, być może nie będziesz już musiał płacić opłat za wjazd do centrum i innych kosztów związanych z normalnym samochodem z silnikiem spalinowym. Hybrydy nie są idealne, ale jeśli można w pełni wykorzystać platformę hybrydową, należy rozważyć hybrydę jako następny zakup samochodu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z