Dlaczego Volvo zaprzestało produkcji kabrioletów?

Zaprzestanie produkcji jedynego kabrioletu Volvo było spowodowane słabą sprzedażą. Ze względu na małą skalę produkcji Volvo, ogólna sprzedaż kabrioletu C70 nie była po prostu wystarczająco wysoka, więc zaprzestano produkcji jedynego kabrioletu Volvo.

Innym powodem była zamknięta w 2013 roku szwedzka fabryka, która produkowała C70. Volvo zapowiedziało, że wkrótce wypuści na rynek następcę kabrioletu, ale wciąż tak się nie stało.

Volvo C70

Pierwszy i ostatni kabriolet Volvo zadebiutował w 1998 roku. Został wprowadzony w dwóch wersjach; jedna to coupe, a druga to kabriolet. Entuzjaści motoryzacji pokochali ten samochód ze względu na jego osiągi i sportowy wygląd. Odniósł on na tyle duży sukces, że doczekał się drugiej generacji.

Model C70 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1996 roku. Był to naprawdę ambitny i pełen entuzjazmu projekt Volvo. Volvo nawiązało współpracę z Tom Walkinshaw Racing (TWR), aby umożliwić wykonanie niezbędnych dla niego rozwiązań inżynieryjnych. Samochód został zaprojektowany w Wielkiej Brytanii przez TWR, ale podstawowa konstrukcja i cechy charakterystyczne zostały zaprojektowane przez Volvo.

Pierwsza generacja (1996-2005)

Istniały dwie generacje Volvo C70. Pierwsza generacja C70 została wprowadzona w 1996 roku, ale na rynek amerykański trafiła po raz pierwszy w 1998 roku. Samochód posiadał trzy jednostki napędowe 2,0L, 2,4L niskociśnieniowe turbo oraz model 2,5L wysokociśnieniowy z turbodoładowaniem.

C70 był pierwszą próbą zaprojektowania przez Volvo czegoś sportowego zamiast typowych pudełkowatych samochodów. Celem projektu było zaoferowanie rodzinom otwartej jazdy pod gołym niebem z doskonałymi funkcjami bezpieczeństwa Volvo. Samochód posiadał wszystkie najwyższej klasy funkcje bezpieczeństwa Volvo.

  Czy części Volvo są drogie?

Druga generacja (2006-2013)

Druga generacja była prawdziwym samochodem sportowym, o sportowym wyglądzie i doskonale zaprojektowanej aerodynamice. Samochód został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku, a do USA trafił w 2006 roku. Posiadał dwa warianty silników benzynowych 2,4L i 2,5L z turbodoładowaniem oraz silniki wysokoprężne.

Ta generacja miała również najlepsze funkcje bezpieczeństwa, co uczyniło go jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej kategorii. Samochód posiadał doskonałe zabezpieczenie przed przewróceniem się. Rozkładany hardtop był sterowany za pomocą przycisków i działał tylko wtedy, gdy samochód był nieruchomy.

Zaprzestanie produkcji C70

Produkcja samochodu została zakończona w 2013 roku. Model C70 miał ogólnie przeciętne wyniki pod względem sprzedaży. Sprzedaż samochodu osiągnęła szczyt w 1999 roku, kiedy to sprzedano 6 503 sztuk. Ogólnie rzecz biorąc, miał roczną średnią około tylko 4000 jednostek rocznie. Po prostu nie było wystarczającego popytu, aby Volvo mogło kontynuować produkcję modelu C70.

Kabriolety nie są opłacalne

Volvo zarządza niewielką linią produktów na całym świecie w porównaniu do innych amerykańskich i europejskich marek samochodowych. Ograniczona liczba linii produkcyjnych nie pozwala Volvo na sprzedaż bardzo dużej liczby samochodów. W związku z niewielką linią produkcyjną, zyski firmy są niższe niż innych dużych marek.

Produkcja kabrioletów jest dość kosztowna. Ich konstrukcja jest trudna i wymaga dodatkowej uwagi i środków. Co więcej, popularność kabrioletów w dzisiejszych czasach nie jest zbyt wysoka wśród konsumentów. Kabriolety są lubiane głównie przez entuzjastów motoryzacji, a nie przez rodziny, co skutkuje niskimi wynikami sprzedaży.

  Jakie jest najbardziej niezawodne Volvo?

Patrząc na model C70, jest również jasne, że sprzedaż tego samochodu nie była na tyle imponująca, aby zachęcić Volvo do produkcji kolejnych kabrioletów w najbliższej przyszłości. Dodatkowe nakłady na inżynierię i zasoby nie wyglądają na zbyt opłacalne dla Volvo.

Czy Volvo ma kabriolet w przyszłości?

Volvo ogłosiło niedawno elektryfikację swoich samochodów, co oznacza, że na razie skupi się na samochodach elektrycznych. Produkcja samochodów elektrycznych wymaga wiele uwagi, więc Volvo nie będzie miało czasu, aby poświęcić się produkcji kabrioletów, które wymagają dodatkowego wysiłku.

Produkcja kabrioletów wymaga dodatkowej uwagi ze względu na wyważenie samochodu. To sprawia, że więcej zespołów inżynierskich zostaje skierowanych do pracy nad kabrioletami. Dlatego Volvo bardziej koncentruje się na elektryfikacji swoich samochodów. Mimo, że został zastąpiony przez Polestar 1, to również nie miał opcji kabrioletu.

Celem Volvo jest sprzedaż 50% całkowitej liczby samochodów jako pojazdów elektrycznych do 2030 roku. To ostatecznie doprowadziłoby ich do sprzedaży wyłącznie samochodów elektrycznych do 2040 roku. Być może w międzyczasie Volvo rozważyłoby stworzenie kolejnego kabrioletu, ale na razie jest to mało prawdopodobne.

FAQ

Co to są samochody cabrio?

Samochody z otwartym dachem są znane jako kabriolety lub cabriolety. Ludzie lubią kupować kabriolety, aby doświadczyć szybko przemieszczającego się powietrza i błękitnego nieba podczas jazdy samochodem. Kabriolety mają dachy, które zazwyczaj są składane do tyłu. Obecnie większość kabrioletów ma dach typu hard top, który jest składany za pomocą przycisku elektronicznego.

  Czy samochody Volvo są trwalsze?

Większość samochodów produkowanych we wczesnym okresie produkcji samochodów to kabriolety. Na początku samochody nie miały nawet składanych dachów. Kiedy koncerny samochodowe rozpoczęły masową produkcję stalowych karoserii, kabriolety zaczęły znikać. Samochody z dachem były tańsze, a kabriolety były drogie w produkcji.

Jakie są problemy z samochodami typu kabriolet?

Kabriolety wyglądają bardzo stylowo i sportowo, ale mają też wiele problemów, w tym:

  • Mają problem ze sztywnością konstrukcji, więc wymagają znacznie więcej inżynierii, aby były stabilne.
  • Dach kabrioletów jest podatny na przeciekanie. Niektóre z nowszych kabrioletów nadal borykają się z tym problemem.
  • Samochody te nie mogą być używane w pełnym słońcu, co może powodować oparzenia słoneczne.
  • System muzyczny w kabrioletach jest po prostu bezużyteczny.
  • Prędkość jest ograniczona w kabrioletach, ponieważ doświadczają one problemów z przewróceniem się bardziej niż zwykłe samochody.

Dlaczego kabriolety są tak drogie?

Kabriolety kosztują tak dużo, ponieważ wymagają dodatkowej inżynierii ze względu na problemy z przewracaniem się i sztywność konstrukcji. Podwozie jest zazwyczaj bardziej sztywne, ponieważ nie ma dachu. Ich zaprojektowanie wymaga więcej czasu, a wśród nabywców samochodów jest mniejszy popyt na kabriolety. Ludzie wolą samochody z pełnym dachem od kabrioletów ze względu na ich praktyczność.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z