Fiat 500L & 500X 1.3 multijet 95 CV problemy

Fiat 500L

Fiat 500L i Fiat 500X to jedne z najlepszych modeli Fiata na rynku. Są one również wyposażone w silnik 1.3 Multijet 95 CV, który jest jednym z najlepszych małych silników na rynku. Jak większość silników, ten silnik przychodzi z kilkoma problemami. Ale jakie są typowe problemy z silnikiem 1.3 Multijet 95 CV.

Najczęstsze problemy z Fiat 500L & 500X 1.3 Multijet 95 CV to: zatkane filtry cząstek stałych, brak mocy, silnik nie startuje, zatkany zawór GR, niebieski lub biały dym, kontrolka ostrzegawcza oleju, trudny start silnika. Przy dobrej konserwacji i pielęgnacji, większości z tych problemów z silnikiem można uniknąć.

Jakie są częste problemy z Fiatem 500L & 500X multijet 95 CV?

Zatkane filtry cząstek stałych

Filtr cząstek stałych to filtr, który wychwytuje i zatrzymuje sadzę spalinową, aby zmniejszyć emisję spalin z Fiata 500L lub 500X. Jednakże, jeśli DPF się zatka, spowoduje to problemy i przyniesie delikatną równowagę w Twoim silniku, blokując normalne odpowietrzanie gazów. Niektóre z oznak zatkanego filtra cząstek stałych to słaba wydajność paliwa, zmniejszona moc i nieprawidłowe działanie silnika.

Należy pamiętać, że filtr cząstek stałych jest zobowiązany do samooczyszczania, co może zrobić tylko przy niskich prędkościach. Tak więc, jeśli nie samooczyszcza się prawidłowo, może stać się zatkany i spowodować problemy, które wymieniliśmy powyżej. Aby uniknąć poważnej awarii silnika, a nawet awarii silnika, trzeba będzie wymienić zły filtr cząstek stałych z dobrym.

Silnik nie startuje

Kilku użytkowników silnika Fiat 1.3 Multijet zgłosiło również problemy z uruchomieniem silnika. Niektóre z rzeczy, które powodują ten problem to przepalony bezpiecznik, uszkodzone okablowanie, zły akumulator, awaria wyłącznika zapłonu i awaria przekaźnika silnika rozrusznika. Ważne jest, aby mechanik sprawdził samochód przed usunięciem problemu.

  Najlepszy fotelik samochodowy dla Fiata 500

Zatkany zawór EGR

Podczas długotrwałej jazdy Fiatem 500L lub 500X może on utknąć w pozycji „otwartej” lub „zamkniętej” z powodu nagromadzenia cząstek sadzy, zanieczyszczeń z paliwa i osadów węglowych. Poza tym, problem ten występuje u użytkowników, którzy zazwyczaj jeżdżą na krótkie trasy w zimnie. W rezultacie silnik nie nagrzewa się wystarczająco, aby spalić osady węglowe.

Aby rozwiązać ten problem, użytkownik powinien wyczyścić lub wymienić zatkany zawór EGR. Co więcej, powinni jeździć swoim Fiatem 500L lub 500X na dłuższych trasach, aby spalić osady węglowe.

Niebieski lub biały dym

Jeśli zauważysz niebieski lub biały dym wydobywający się z Twojego samochodu, jest to znak, że system EGR jest zablokowany. Dodatkowo może to również oznaczać, że Twój samochód ma niskie ciśnienie paliwa, zatkany filtr powietrza, wyciek oleju oraz brudny olej lub filtr oleju.

Aby rozwiązać ten problem, zabierz swój samochód do profesjonalnego mechanika, aby został zbadany i naprawiony.

Lampka ostrzegawcza oleju

Wielu użytkowników Fiata 500L i 500X skarżyło się również na zapalającą się lampkę ostrzegawczą oleju. Problem ten jest zazwyczaj spowodowany wadliwym ECU. Ale w niektórych przypadkach może to być spowodowane niskim poziomem oleju lub złym filtrem oleju. Tak więc, zanim wykluczysz jeden lub drugi problem, powinieneś zlecić profesjonalnemu mechanikowi kontrolę swojego samochodu.

Jeśli ECU jest winowajcą, będzie musiał być przeprogramowany. Z drugiej strony, jeśli olej lub filtr oleju jest problemem, trzeba będzie zmienić filtr oleju i wypełnić silnik z nowym olejem. Zawsze upewnij się, że napełniasz swój samochód odpowiednim olejem, aby uzyskać płynną i optymalną pracę. Dodatkowo należy zawsze wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta.

  Najczęstsze problemy z Fiatem Pandą

Brak mocy

Innym częstym problemem z silnikiem 1.3 Multijet jest brak mocy. Problem ten najczęściej spowodowany jest zatkanymi wtryskiwaczami paliwa. A jeśli wtryskiwacze paliwa są w porządku, należy również sprawdzić płetwy turbo, intercoolery i rury pod kątem wycieków. W niektórych przypadkach może to być spowodowane przez łożyska prętów, zatkany filtr paliwa lub problemy z przewodami pompy paliwowej. Zleć profesjonalnemu mechanikowi kontrolę i diagnozę swojego samochodu.

FAQ

Czy silnik Diesla Fiata 1.3 Multijet jest niezawodny?

Tak, silnik Diesla Fiata 1.3 Multijet jest bardzo niezawodny. Jest uważany za jeden z najlepszych małych silników wysokoprężnych na rynku. Poza tym silnik ten rejestruje mniej problemów i ma znakomitą wydajność paliwową.

Jak długo wytrzymuje silnik 1.3 Multijet?

Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, silnik Diesla Fiata 1.3 Multijet powinien wytrzymać ponad 200 000 mil. Na dodatek, użytkownik powinien praktykować dobre nawyki jazdy, aby samochód wytrzymał długo. Niemniej jednak, średnio silnik ten powinien wytrzymać co najmniej 150 000 mil.

Czy silnik Diesla Fiata 1.3 Multijet posiada turbo?

Tak, silnik Diesla Fiata 1.3 Multijet jest wyposażony w turbo. Jest to rzędowy, 4-cylindrowy, z podwójną górną krzywką, common rail, z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowany silnik wysokoprężny. Tak więc, mimo że silnik 1.3 Multijet diesel jest mały, dostarcza więcej koni mechanicznych i momentu obrotowego niż bez turbo.

Które modele Fiata są wyposażone w silnik Diesla Fiat 1.3 Multijet?

Silnik Fiat 1.3 Multijet jest jednym z najbardziej niezawodnych i dobrze działających silników wysokoprężnych oferowanych przez Fiata. Ze względu na swoją niezawodność i wyjątkowe osiągi, silnik ten jest montowany w wielu modelach Fiata. Niektóre z nich to Fiat 500, Fiat 500L, Fiat 500X, Fiat Panda, Fiat Punto, Fiat Doblo, Fiat Qubo, Fiat Strada i Fiat Fiorino.

  Samochody podobne do Fiat Tipo

Oprócz tego, że silnik 1.3 Multijet jest montowany w modelach Fiata, można go również znaleźć w Alfie Romeo Mito, Lancii Ypsilon, Swifcie, Indice Vista i wielu innych.

Czym jest silnik wysokoprężny Multijet?

Multijet to określenie stosowane do turbodoładowanych silników Diesla drugiej generacji wyposażonych w system bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Co więcej, jest on wyposażony w elektroniczną kontrolę dzielącą całą dostawę paliwa na kilka niezależnych wtrysków, zapewniając cichszą, przyjazną dla środowiska i bardziej wydajną pracę silnika.

Wnioski

Fiat 500L i 500X to dwa wyjątkowe samochody o znakomitych osiągach. Są również niezawodne, przestronne, paliwooszczędne i łatwe w utrzymaniu. Wyposażone w silnik Diesla 1.3 Multijet, te dwa samochody są potężne, mimo że mają mały silnik.

Mimo, że silnik Fiata 1.3 Multijet jest niezawodny i mocny, ważne jest, aby znać niektóre z powszechnych problemów, z którymi boryka się ten silnik. W rezultacie, pomaga to użytkownikom w prawidłowym utrzymaniu samochodu i zapewnieniu, że działa on płynnie i trwa dłużej.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z