Jak długo wytrzymuje bateria Polestar?

Polestar jest jedną z najbardziej konkurencyjnych marek w obecnej branży EV, mimo że obecnie oferuje tylko dwa samochody, Polestar 1 i Polestar 2. Oba wzbudziły spore zainteresowanie zarówno wśród entuzjastów EV, jak i entuzjastów technologii codziennego użytku.

Polestar lubi powtarzać, że jest w temacie samochodów elektrycznych, co oznacza, że Polestar jest samodzielną marką, która skupia się wyłącznie na rozwoju i produkcji samodzielnych platform EV. Jako takie, konkurują bezpośrednio z takimi markami jak Tesla, Rivian, Lucid, i wszystkich istniejących marek, takich jak Mercedes, Audi, Jaguar, BMW.

Polestar 1 wyposażony jest zarówno w silnik elektryczny jak i benzynowy o łącznej mocy 600 KM, natomiast Polestar 2 posiada baterię o pojemności 64 kWh w podstawowym modelu lub 78 kWh w modelu o większym zasięgu.

Polestar 1 ma wystarczającą pojemność elektryczną, aby przejechać w trybie EV około 50 mil, podczas gdy Polestar 2 ma wystarczająco dużo soku, aby zapewnić Ci około 290 mil pomiędzy cyklami pełnego ładowania. Standardowy Polestar 2 powinien dać Ci około 270 mil, podczas gdy model Long-Range powinien dać Ci bliżej 330 mil.

Polestar 1 – Pionier

Polestar 1 został zaprojektowany i zbudowany jako halo car dla Polestar w celu zwiększenia wizerunku marki i uczynienia jej istotną dla zdekarbonizowanego rynku samochodowego. Polestar 1 to hybrydowy samochód sportowy typu coupe, co oznacza, że łączy w sobie sportowy charakter i luksus w jednym pakiecie.

Jednak Polestar 1 kosztuje około 150 tys. dolarów, co oznacza, że nie jest dostępny dla każdego, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Polestar produkuje tylko około 150 takich samochodów rocznie. Polestar 1 jest w stanie osiągnąć 60mph z miejsca w około 4 sekundy, co czyni go dość szybkim samochodem.

  Jaka jest różnica między Polestar 1 i 2?

Silnik o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem i doładowaniem ma moc około 375 KM, podczas gdy dwa silniki elektryczne mają moc około 114 KM każdy. Wszystko to daje w sumie około 600 KM, co oznacza, że Polestar 1 jest prawdziwie sportowym EV.

Jednak najlepszą rzeczą w Polestarze 1 jest jego niesamowicie wyglądający wygląd zewnętrzny i całkiem przyzwoity zasięg.

Polestar 2 – Ten, którego powinieneś mieć

Polestar 2 jest prawdziwym konkurentem Tesli, ponieważ łączy w sobie jakość, bezpieczeństwo i technologię tak dobrą, jeśli nie lepszą niż Tesla. Konkuruje bezpośrednio z Teslą Model 3, co oznacza, że ten samochód powinien być najpopularniejszym modelem Polestara spośród nich wszystkich.

Jak wcześniej wspomniano, Polestar jest dostępny z dwoma różnymi rozmiarami baterii, począwszy od mniejszej baterii 64kWh o mocy około 190 mil lub większej baterii 78kWh o bardziej pożądanej mocy 232 mil. Polestar 2 zużywa 1kWh energii elektrycznej na każde 3,2 mili jazdy.

Oznacza to, że ładowanie Polestara powinno kosztować Cię 650-800 dolarów rocznie, jeśli przejeżdżasz około 1000 mil miesięcznie. Podobny cenowo samochód z silnikiem spalinowym powinien kosztować Cię dwa razy więcej przy takim samym przebiegu, co oznacza, że Polestar 2 przebija większość samochodów pod względem wydajności.

Polestar 2 zachowuje również wysoką wartość, co czyni go świetnym samochodem do posiadania zarówno nowego, jak i używanego.

Jak uzyskać najwięcej soku z baterii

Wszyscy producenci testują swoje samochody elektryczne pod kątem zasięgu, ale te szacunki są prawie nigdy nieosiągalne, ponieważ zazwyczaj dotyczą idealnych warunków i świadomych kierowców, którzy wiedzą, jak prowadzić samochód elektryczny, aby zachować jak najwięcej energii.

  Która klasa dochodowa kupuje samochody elektryczne

Prawdą jest, że większość właścicieli EV tam nigdy nawet nie zbliży się do producenta twierdził zakres EV, ale istnieją sposoby, jak można uzyskać najbardziej zakres z samochodu, jeśli konkretne kroki są przestrzegane. Najpierw trzeba nauczyć się jeździć płynnie bez gwałtownych przyspieszeń, a także spróbować użyć hamowania regen jak najwięcej.

Nie przesadzaj z dodatkami w samochodzie, takimi jak klimatyzacja czy ogrzewanie i pamiętaj, aby przy większych prędkościach mieć zamknięte okna, aby nie zakłócać aerodynamicznego profilu samochodu. Waga jest również ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o zużycie energii, więc jeśli to możliwe, staraj się podróżować bez obciążenia.

Wreszcie, nie jeździj zbyt szybko, jeśli nie ma takiej potrzeby, ponieważ ciągła jazda z dużą prędkością znacznie szybciej zużywa baterię.

Sekcja FAQ

Czy warto kupić Polestar 1?

Jeśli jesteś entuzjastą motoryzacji i uwielbiasz nowe, ekscytujące samochody, to Polestar 1 jest warty uwagi, ponieważ oferuje coś, czego nie ma żaden inny samochód na rynku. Wygląda świetnie, jest sportowy i luksusowy jednocześnie. Trzyma swoją wartość dobrze, co oznacza, że nie powinno się stracić wszystko, że dużo pieniędzy, kiedy przychodzi czas, aby go sprzedać.

Co więcej, jest to świetny samochód typu grand tourer, który może zaoferować najwyższy poziom komfortu w samochodzie, a jednocześnie zapewnia szybką i ekscytującą jazdę po krętej, tylnej drodze.

Czy warto kupić Polestar 2?

Polestar 2 jest z pewnością bardzo pożądanym dodatkiem do obecnego rynku EV, ponieważ uosabia całą filozofię samochodu nowej generacji. Jest wydajny i oferuje zrównoważone materiały wewnątrz i na zewnątrz, co oznacza, że ślad węglowy i konsekwencje środowiskowe spowodowane przez Polestar 2 są minimalne.

  Tesla vs. Mercedes - Który jest lepszy?

Wygląda ładnie wewnątrz i na zewnątrz i oferuje wiele udogodnień technologicznych i funkcji, które powinny zapewnić Ci rozrywkę przez długi czas. Dobrze trzyma swoją wartość i oferuje przyzwoity zasięg, nie kosztując przy tym nieprzyzwoicie dużo pieniędzy.

Czy Polestar i Volvo to to samo?

Zanim Polestar wyodrębnił się z Volvo, skupiał się na projektowaniu i produkcji najbardziej ekscytujących samochodów Volvo o wysokich osiągach. Oznacza to, że Polestar był dla Volvo tym, czym AMG jest dla Mercedesa. Obecnie Polestar jest samodzielną marką skupiającą się na dekarbonizacji transportu z całkowicie odrębnym podwoziem.

Jednak wiele części jest dzielonych między Polestara i Volvo, co widać od razu, gdy spojrzy się na Polestara 2.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z