Jak mogę zapobiec rdzewieniu mojego samochodu?


Aby zapobiec rdzewieniu samochodu, powinieneś po prostu kupić nowszy samochód. Nowsze samochody są zbudowane inaczej niż wszystkie starsze. Stosuje się w nich wiele materiałów chroniących przed rdzą, takich jak stal galwanizowana, cynk, powłoki z tworzyw sztucznych, woski i powłoki elektroniczne.

Oprócz fabrycznej ochrony przed rdzą, można również zdecydować się na kilka aftermarketowych technik ochrony przed rdzą, takich jak podkłady, spraye kroplowe, moduły elektroniczne. Kosztują one ponad 100 dolarów, a niektóre z nich są bardziej skuteczne niż inne.

Ponadto, należy również umyć samochód regularnie, zwłaszcza w zimie, gdy jest dużo soli w pobliżu. Jeśli mieszkasz w obszarze przybrzeżnym, spróbuj garażować swój samochód, aby zapisać go od długotrwałych ekspozycji soli. Ponadto, folia ochronna na lakier i wiele różnych powłok ochronnych na lakier to również dobry pomysł.

Ochrona przed rdzą nowych samochodów

Jak wspomniano wcześniej, nowe samochody są fabrycznie zabezpieczone przed rdzą. Jednym z najbardziej popularnych i skutecznych sposobów fabrycznej ochrony przed rdzą jest zwiększone wykorzystanie stali ocynkowanej w całym samochodzie. Cynkowanie jest procesem, w którym żelazo/stal są chronione przez równomiernie rozłożoną warstwę cynku, która przez długi czas zapobiega rdzy.

Producenci samochodów są również znane do korzystania z konkretnych plastikowych jak powłoki farby, które są również skuteczne w podejmowaniu samochód bardziej błyszczące w procesie. Powłoki te są nakładane po lakierze bezbarwnym lub są równomiernie wymieszane z samym lakierem bezbarwnym.

Wiele marek samochodów również pokryć żadnych metali wrażliwych przed opuszczeniem fabryki z innymi bardziej rdzy metali odpychających. Niektóre marki używają również prądu elektrycznego do elektrycznego ładowania panelu samochodu, który jest często używany do ochrony przed rdzą w branży morskiej.

Do tego wszystkiego, używają również kilka różnych wosków jak produkty, które są przeznaczone do pokrycia wszystkich niedostępnych zakamarków. Po opuszczeniu fabryki samochody są dokładnie sprawdzane, aby upewnić się, że wszystkie te kroki zostały wykonane prawidłowo.

Aftermarket rust-proofing

Jeśli chcesz uzyskać dodatkową ochronę przed rdzą, warto rozważyć kilka popularnych technik antykorozyjnych dostępnych na rynku wtórnym. Jedną z najpopularniejszych jest specjalna powłoka na bazie smoły, nakładana zazwyczaj na wszystkie wrażliwe części spodu pojazdu.

Taka powłoka kosztuje zwykle 100-200 dolarów i wystarcza na kilka lat lub więcej. Poziom ochrony jest przyzwoity, jeśli powłoka jest nałożona prawidłowo. Należy również sprawdzić różne rodzaje kropli lub bez kropli sprayów olejowych. Te spraye również kosztują 100-200 dolarów i są również dość skuteczne w odpychaniu rdzy przez kilka lat.

Wersja sprayu oleju kapać jest rozpylany na strategicznych części, a to kapie do wszystkich wrażliwych obszarów. Wadą tej metody jest ciągłe wycieki, aż rozwiązanie w końcu twardnieje. Ale niekapiący spray olej może nawet wymagać wiercenia w panelach samochodu, a to jest dość wątpliwe.

Jedną z najnowszych metod jest dedykowany moduł elektroniczny, że jeśli umieszczone strategicznie wysyła stały prąd elektryczny przez panele nadwozia samochodu, który powinien w teorii zatrzymać korozję. Jednak nie są one tak skuteczne, jeśli nie ma dużo wilgoci wokół stale, i kosztują kilkaset dolarów, jak również.

DIY rust proofing

Nie jest prawdą, że wszystkie techniki odrdzewiania należy pozostawić profesjonalistom. Nawet czyszczenie samochodu od wewnątrz pomaga na dłuższą metę odpierać rdzę. Twoje wnętrze może być brudne przez długi czas, a taki brud może znaleźć drogę do wszystkich trudno dostępnych zakamarków, które z czasem mogą również powodować rdzę.

Ponadto, regularne mycie samochodu czyni cuda w zakresie ochrony przed rdzą, ponieważ usuwa z paneli wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą powodować korozję. Upewnij się, że wyczyściłeś również spód swojego samochodu.

Procesy te są niezwykle ważne, jeśli mieszkasz w obszarze przybrzeżnym, który jest często uderzony przez sól. To samo dotyczy okresu zimowego, jeśli w Twoim regionie stosuje się sól jako środek odstraszający lód. Staraj się zachować bezpieczną odległość od innych samochodów na drodze, ponieważ małe odłamki kamieni mogą uszkodzić lakier, a później spowodować rdzę, jeśli dotrą do gołego metalu.

Powinieneś również sprawdzić folie ochronne, ponieważ są one dość popularną metodą ochrony lakieru. Istnieje mnóstwo różnych powłok z tworzyw sztucznych dla wielu różnych paneli samochodowych, i spróbuj skonsultować się z profesjonalistą przy wyborze konkretnego produktu, ponieważ niektóre z nich mogą być bardziej lub mniej korzystne w zależności od wielu różnych aspektów.

Sekcja FAQ

Co powinienem zrobić, gdy napotkam rdzę?

Jeśli natrafili Państwo na rdzę, powinni Państwo prawdopodobnie zabrać samochód na przegląd. Jeśli rdza jest dość minimalna, należy ją zeszlifować, zagruntować i pomalować. Jest to również dobry moment, aby rozważyć użycie produktów antykorozyjnych dostępnych na rynku wtórnym.

Bez względu na to, co robisz, zawsze sprawdzaj samochód pod kątem dodatkowej rdzy, nawet jeśli nie jesteś w stanie jej zlokalizować. Należy oddać samochód do przeglądu, a wykwalifikowany specjalista jest zazwyczaj wyposażony w specjalny sprzęt, który pozwala na dokładne sprawdzenie samochodu.

Jak często występuje rdza?

Rdza w dzisiejszych czasach, mimo że czasami może wydawać się powszechna, jest dość rzadka. Wynika to przede wszystkim z faktu, że nowsze samochody doskonale chronią przed rdzą, a cały proces produkcji samochodów jest znacznie bardziej zaawansowany niż kiedyś.

Nawet gdyby producenci nie stosowali wszystkich tych specyficznych elementów chroniących przed rdzą, nowsze samochody i tak byłyby bardziej odporne na rdzę niż starsze, ponieważ szczeliny między panelami są o wiele lepsze, podobnie jak nakładanie lakieru i lakieru bezbarwnego.

Czy rdza może zabić samochód?

Technicznie rzecz biorąc, prawie wszystkie poziomy rdzy można zastąpić lub naprawić w ten czy inny sposób. Więc teoretycznie nie, rdza nie może zabić samochód, jeśli jest powód i zainteresowanie dla samochodu, aby być naprawione. To powiedziawszy, jeśli to nie ma sensu finansowo, większość ludzi decyduje się na złomowisko.

Tylko niewielki procent samochodów jest godny naprawy na wysokim poziomie. Takie samochody to zazwyczaj wartościowe klasyki z niskim przebiegiem, które były zaniedbywane przez lata. Takie ”barn-find” samochody są tylko niewielki procent, a większość samochodów są zabijane przez rdzę, ponieważ ostateczna propozycja wartości po prostu nie ma sensu.

Recent Posts