Z upływem czasu samochody stają się coraz nudniejsze dzięki coraz bardziej rygorystycznym przepisom dotyczącym emisji spalin i hałasu. W związku z tym, nawet większość samochodów wyczynowych jest obecnie wyposażona w ograniczniki obrotów, filtry cząstek stałych i systemy start-stop.
Mimo że systemy te są niezbędne, jeśli chodzi o efektywność emisji spalin, nie są one tak skuteczne, jeśli chodzi o utratę mocy i brak emocji. Inne systemy, takie jak dezaktywacja cylindrów, zwiększają oszczędność paliwa przy jednoczesnym zachowaniu nienaruszonego brzmienia silnika.
My, jako entuzjaści samochodów, myślimy nieco inaczej. Doceniamy samochody w sposób, w jaki ogół społeczeństwa nie, jako takie, jesteśmy jedynymi, którzy mogą nawet rozważyć uczynienie samochodu głośniejsze. Jeśli samochód jest wyposażony w pięknie brzmiący silnik, V8 na przykład, otwarcie go jest tylko logiczne.
Że jest powiedziane, istnieje kilka sposobów można zrobić samochód głośniej. Najbardziej ekstremalna metoda z nich wszystkich jest prosta rura samochód, najbardziej popularny sposób jest cat-back systemu lub zestaw nowych nagłówków. Niektórzy po prostu dziurawią wydech, inni inwestują w wysokiej jakości głośniki.
Wydech z prostą rurą – opcja Racey
Prosta rura jest dość oczywista, ponieważ wiąże się z pozbyciem się kotów i wszystkiego innego, pozostawiając tylko pojedynczą, nieprzerwaną rurę od silnika do wydechu. Oczywiście, istnieje wiele konsekwencji tej metody, ponieważ jest ona nawet nielegalna w niektórych krajach.
Wydech z prostymi rurami nie jest czymś, co chciałbyś prowadzić codziennie z powodu niewyszukanego i raczej dronowego dźwięku. Nawet jeśli może to brzmieć ekscytująco, aby prowadzić samochód, który brzmi jak bolid F1 lub samolot, to jest to po prostu zbyt głośne i obrzydliwe.
Innym ogromnym problemem z tą metodą jest to, że twój samochód prawdopodobnie nie przejdzie testów emisji. Poziomy Co2, które emituje nieprzerwany układ wydechowy są znacznie wyższe niż cokolwiek legalnego. Istnieją sposoby można ominąć te i przekazać emisji, ale takie metody są nielegalne, jak również.
Jest to bardzo zalecane dla Ciebie, aby pominąć straight-piping, ponieważ nie jest to prawie najlepsza opcja, aby przejść do. Może być tania i w niektórych przypadkach sprawić, że twój samochód dosłownie wypluje płomienie z wydechu, ale często jest nielegalna i zbyt antyspołeczna.
System cat-back – Najlepszy sposób na uczynienie Twojego samochodu głośniejszym
Układ cat-back zmienia cały układ wydechowy od katalizatorów w kierunku wylotów spalin. Takie systemy są również dość tanie i łatwe do zrobienia, nie psują oceny emisji spalin, ani nie wydają okropnego, dudniącego dźwięku jak proste rury.
Dużym problemem z prostymi rurami jest to, że często trzeba zrobić remap ECU, który jest w zasadzie strojenie przeprowadzane na elektronicznym mózgu samochodu. Takie sztuczki nie są konieczne, jeśli zdecydujesz się na system cat-back, co oznacza, że elektronika silnika pozostaje nienaruszona.
Oprócz praktyczności, system cat-back oferuje głębszy, bardziej wyrazisty dźwięk, który często może być kontrolowany za pomocą zestawu dedykowanych klap wewnątrz rur. W niektórych przypadkach można nawet przejąć pełną kontrolę nad głośnością układu wydechowego za pomocą jednego przycisku.
Na rynku jest mnóstwo konkurencyjnych producentów układów wydechowych dla prawie każdego samochodu wartego dodatkowego układu wydechowego. Układ cat-back jest najlepszym sposobem na zwiększenie głośności Twojego samochodu, ponieważ możesz kontrolować kiedy i jak głośny będzie Twój samochód.
Sportowy system kolektorów górnych – daje Ci dźwięk i moc
Nagłówki to początkowa część układu wydechowego, która jest połączona z blokiem silnika. Te metalowe rury przypominają nieco ośmiornicę i to właśnie one mają bezpośredni kontakt z silnikiem. Jako takie, te metalowe rurki mogą czasami mieć dość duży opór.
Taki opór powoduje utratę mocy, ponieważ przepływ w kolektorach może być zbyt intensywny. Jeśli wymienisz te kolektory na sportowy zestaw kolektorów, prawdopodobnie sprawisz, że cały układ wydechowy będzie bardziej swobodnie płynął, co powinno nawet zwiększyć moc wyjściową Twojego samochodu.
Poza dodaniem kilku dodatkowych kucyków, takie systemy poprawią również głośność Twojego samochodu. Jednak wymiana kolektorów jest zazwyczaj o wiele droższa niż wszystko inne na tej liście, ale większość ludzi robi kolektory po zrobieniu systemu cat-back lub każdego innego moda wydechowego.
Sekcja FAQ
Jaki jest najtańszy i najszybszy sposób na uczynienie swojego samochodu głośniejszym?
Po prostu wybij dziurę w swoim układzie wydechowym, dosłownie. Jeśli naprawdę wybijesz dziurę w układzie wydechowym, lub zrobiłeś to nieumyślnie, wydech opuści układ bez tłumienia i wyciszenia przez tłumik lub koty.
Aby to zrobić, po prostu wywierć dziurę w tłumiku, ale pamiętaj, że jest to dość głupie. Jeśli to jeszcze nie jest oczywiste. Większość dziur w tłumiku jest niezamierzona, ale są ludzie, którzy naprawdę to robią.
Czy samochody elektryczne mają jakieś dźwięki podczas jazdy?
Obecnie większość EV jest cicha, ale niektóre rodzaje dźwięków są emitowane, gdy samochód jedzie z mniejszą prędkością lub na wstecznym biegu. Ma to na celu ostrzeżenie pieszych wokół samochodu, że samochód rzeczywiście się porusza, mimo że głośność takiego dźwięku jest czasami ledwo zauważalna.
Niektórzy producenci, tacy jak Porsche czy Audi, starają się nawet opracować specjalne futurystyczne dźwięki jazdy, aby zadowolić entuzjastów motoryzacji i miłośników spalin.
Jakie są najlepiej brzmiące duże silniki dostępne obecnie w sprzedaży?
W tej chwili silniki V12 są na skraju wyginięcia, a Lamborghini Aventador Ultima jest ostatnim naturalnie wolnossącym silnikiem Lamborghini 6,5L V12 i brzmi fenomenalnie. Oprócz Aventadora, Ferrari 812 Competizione również używa wspaniale brzmiącego potwora 6.5 N/A V12.
Obecnie najlepiej brzmiącym silnikiem V10 jest ten, który można znaleźć w Lamborghini Huracan (jedyny V10 obecnie dostępny w sprzedaży). Jeśli chodzi o obecne V8, Ford Mustang GT, Jaguar Project 8 i Dodge Demon są najlepsze bez wątpienia.