Jaka jest różnica między hybrydą typu plug-in a zwykłą hybrydą?

Nasz świat stale się rozwija, codziennie ujawniane są nowsze technologie i wydaje się, że jesteśmy na skraju chwalebnej rewolucji motoryzacyjnej EV. Jednak wydaje się również, że rewolucja nie dogania tak szybko, jak niektórzy mają tendencję do wierzenia, co pozostawia miejsce dla hybryd i EV, aby udowodnić nam inaczej.

Tak czy inaczej, istnieje wiele różnych typów pojazdów hybrydowych. Słowo „hybrydowy” oznacza tylko „o mieszanym pochodzeniu”, a metody wykonania są różne. W każdym razie, konwencjonalna hybryda i hybryda typu plug-in (PHEV) to dwa najpopularniejsze wykonania technologii hybrydowej w samochodach.

Główne dwie różnice między konwencjonalnym hybrydowym i plug-in są wielkość baterii i możliwość podłączenia samochodu do ściany, aby go naładować. Wszystko to oznacza, że rzeczywiście można jeździć plug-in hybrydowy w trybie elektrycznym sam, podczas gdy konwencjonalny hybrydowy nie może być napędzany przy użyciu tylko baterii.

Niemniej jednak, skuteczność hybrydy zależy w dużej mierze od tego, jak go prowadzić, a większość ludzi nie cieszą te niezwykle wysokie wyniki MPG. Jeśli sparujesz relatywnie lepsze wyniki MPG z rządowymi dotacjami i niskimi zobowiązaniami podatkowymi, hybryda może być warta rozważenia.

Konwencjonalne pojazdy hybrydowe: Podstawy

Pierwszą hybrydą nie była tak naprawdę kultowa już Toyota Prius, ale raczej dziwnie ukształtowany hatchback Honda Insight, który nigdy nie zdobył należnego mu uznania. Konwencjonalne samochody hybrydowe wykorzystują swoje silniki do ładowania akumulatorów podczas jazdy, co oznacza, że nie ma potrzeby podłączania ich do prądu.

  Jaki mały samochód jest najlepszy na tereny pagórkowate?

W porównaniu do samochodów z silnikiem spalinowym, konwencjonalne hybrydy oferują wyższą wydajność paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, w którym trzeba się zatrzymać i jechać. Osiągają to dzięki technologii zwanej hamowaniem odzyskowym, która wychwytuje energię utraconą podczas hamowania i przechowuje ją w akumulatorze do późniejszego wykorzystania.

Wszystko to oznacza, że konwencjonalna hybryda nie jest tak wydajna podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Biorąc pod uwagę fakt, że nie można ich podłączyć do prądu, a także to, że większość z nich nie może być napędzana wyłącznie w trybie elektrycznym, oznacza to, że nie są one aż tak interesujące dla świadomych ekologicznie kierowców, jak hybrydy typu plug-in.

Plug-In Hybrids: Podstawy

Jak już wcześniej wspomniano, hybrydy typu plug-in są wyposażone w znacznie większe akumulatory, które umożliwiają ich ładowanie za pomocą standardowego domowego gniazdka 120 V lub mocniejszego gniazdka 240 V w stacji ładowania.

Różnica w ładowaniu pomiędzy tymi dwoma typami ładowania jest ogromna, ponieważ zwykła hybryda Toyoty z 25 milami zasięgu EV potrzebuje aż 6 godzin do naładowania na 120-woltowym gniazdku. Z drugiej strony, jeśli podłączyć ten sam samochód do infrastruktury ładowania 240 V, czasy ładowania są ponad dwukrotnie szybsze.

Hybrydy plug-in mają sens tylko wtedy, gdy ładujesz je regularnie, jeśli nie, nie mają one żadnego sensu, ponieważ nie będziesz widział tych wszystkich niesamowitych wyników MPG, ale będziesz jednak płacić plug-in znacznie więcej niż konwencjonalna hybryda.

  Czy hybrydy Mercedesa są dobre?

Samochody spalinowe vs Hybrydy vs Samochody elektryczne

Samochody z silnikiem spalinowym są nadal najlepszym i najwygodniejszym sposobem na codzienną jazdę samochodem, i to jest fakt dla zdecydowanej większości populacji ludzkiej. Istnieją miejsca, gdzie jazda hybrydą lub EV ma więcej sensu, ale w większości przypadków jest to o wiele trudniejsze do zrobienia, ponieważ wymaga nieco więcej planowania, jeśli chcesz podjąć długodystansowe wycieczki.

Jeśli posiadasz samochód z silnikiem spalinowym, wszystko co musisz zrobić to wsiąść i jechać, i martwić się o napełnianie samochodu, gdy wymaga tego sytuacja. Z drugiej strony, EV muszą być ładowane przez dłuższe okresy czasu, który przedstawia zupełnie nowy czynnik, który był wcześniej z równania.

Jeśli używasz swojego samochodu elektrycznego z uwzględnieniem wszystkich tych czynników, posiadanie i codzienna jazda samochodem elektrycznym ma sens. Z drugiej strony, hybrydy są bardzo podobne do EV, jeśli chodzi o życie z pojazdem hybrydowym, ale dają też możliwość bycia bardziej elastycznym, jeśli tego chcesz.

Sekcja FAQ

Czy hybrydy plug-in są lepsze od konwencjonalnych hybryd?

Tak, są, ale tylko wtedy, gdy są one używane w ten sposób. Oznacza to, że powinieneś ładować swoją hybrydę plug-in, kiedy tylko jest to konieczne. Jeśli tego nie zrobisz, konwencjonalna hybryda jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ kosztuje mniej.

Dla miejsca kontekstu, zupełnie nowy konwencjonalny hybrydowy wersja Toyota Prius kosztuje około $ 24k, ale Toyota Prime (Plug-in wersja) kosztuje prawie $ 4k więcej. Ponadto, regularne Toyota Prius ma przestrzeń ładunkową 27,4 stóp sześciennych, podczas gdy wersja Prime ma mniej niż 20 stóp sześciennych.

  Najlepsze samochody elektryczne na pierwszy samochód

Czy można jeździć konwencjonalną hybrydą tylko w trybie elektrycznym?

Niektóre konwencjonalne hybrydy pozwalają na korzystanie wyłącznie z trybu elektrycznego, ale ich zasięg jest ograniczony, delikatnie mówiąc. Konwencjonalne hybrydy zawsze opierają się na silniku spalinowym, a silnik elektryczny angażuje się tylko po to, aby trochę pomóc, ponieważ bateria nie jest w stanie wyprodukować wystarczająco dużo soku, aby samodzielnie napędzać koła.

Tak więc, jeśli jesteś typem osoby, która chce cieszyć się nieco większą wydajnością, ale nie może być kłopotliwe, aby podłączyć samochód w cały czas, jesteś lepiej z konwencjonalnej hybrydy.

Czy powinienem kupić Plug-In Hybrid czy EV?

Jeśli nie masz pewności co do zakupu EV, kupno hybrydy plug-in jest świetnym sposobem na doświadczenie tego, czym ma być posiadanie EV, a jednocześnie posiadanie silnika spalinowego, który będzie na Ciebie uważał, jeśli zapomnisz naładować samochód.

Plug-in hybrids są prawdziwym środkiem pomiędzy pełnym na EV i silnik spalinowy, który czyni je interesujące dla tych, którzy chcą najlepsze z obu światów. Jeśli jednak uważasz, że jesteś gotowy na prawdziwe doświadczenie z samochodem elektrycznym lub posiadasz już kilka samochodów, kupno EV daje Ci pełną gamę.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z