Jaka jest różnica między Polestar 1 i 2?

Polestar to submarka Volvo skupiająca się na projektowaniu i produkcji zrównoważonych samochodów hybrydowych i elektrycznych na samodzielnych podwoziach, co oznacza, że dzielą one części z samochodami Volvo, a jednocześnie są unikalne. Pierwszym samochodem, który Polestar wypuścił na rynek był Polestar 1 z 2017 roku, a Polestar 2 pojawił się kilka lat później.

Polestar 1 przestanie być produkowany do końca 2021 roku, natomiast produkcja Polestar 2 powinna rozpocząć się do końca 2021 roku. Nie oznacza to jednak, że Polestar 2 ma zastąpić Polestara 1, ale raczej zapoczątkować nadchodzącą linię Polestarów w 100% elektrycznych.

Różnice między Polestarem 1 a Polestarem 2 są znaczne, ponieważ Polestar 1 jest raczej samochodem-pająkiem, który ma zwiększyć atrakcyjność marki i wzbudzić zainteresowanie Polestarem w ogóle. To dlatego Polestar 1 jest tak drogi i ograniczony, a jednocześnie zaawansowany technologicznie i przepiękny.

Jednak Polestar 2 nie jest tak ekscytujący czy pożądany jak Polestar 1, ponieważ jest bardziej prawdziwym samochodem niż wizytówką tego, do czego zdolna jest marka, jeśli pieniądze nie są przedmiotem. Aby w pełni zrozumieć różnice pomiędzy tymi dwoma modelami, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Polestar 1 – Pierwszy model z silnikiem Polestar

Jeszcze w 2016 roku Volvo ogłosiło, że zamierza zaprzestać produkcji modeli Polestar o wysokich osiągach, ponieważ Polestar ma być teraz samodzielną marką skupioną na samochodach z przyszłości. Oznacza to, że Polestar był dla Volvo tym, czym AMG jest dla Mercedesa, ale to już minęło wraz z premierą pionierskiego modelu Polestar 1.

Polestar 1 został zaprojektowany, aby pokazać, co Polestar może zrobić, gdy ma wolną rękę w projektowaniu samochodu bez uwzględniania priorytetów obecnego rynku samochodowego. Oznacza to, że Polestar 1 jest samochodem sportowym typu grand tourer, zaprojektowanym z myślą o podróżach międzykontynentalnych w stylu i komforcie.

  Czy Tesla jest lepsza od BMW?

Polestar jest napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem i doładowaniem o mocy około 375 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 114 KM każdy. Wszystko to daje w sumie 600 KM, które wystarczą, aby rozpędzić Polestara 1 od 0 do 60 mph w zaledwie 4 sekundy.

Polestar 1 kosztuje 150 tys. dolarów, a Polestar produkuje ich tylko 150 rocznie, co oznacza, że tylko 750 z nich zostanie wyprodukowanych. Polestar 1 ma zasięg elektryczny 54 mil dzięki baterii o pojemności 34kWh.

Polestar 2 – The one you should get

Polestar 1 nie został zaprojektowany do konkurowania z innymi samochodami na rynku, ponieważ Polestar nigdy nie zamierzał produkować go na masową skalę. Dlatego właśnie powstał Polestar 2, po którym w ciągu najbliższych pięciu lat pojawią się kolejne produkty Polestara.

Polestar 2 jest prawdziwym konkurencyjnym EV nastawionym na podkradanie klientów Tesli Model 3, ponieważ oferuje podobne doznania. Polestar 2 zaczyna się od około 45 900 dolarów, co czyni go bardzo konkurencyjnym w stosunku do Tesli Model 3 i Tesli Model Y.

Można zdecydować się na standardową wersję 64kWh z około 190 mil zasięgu lub można uaktualnić do modelu Long-Range, który powinien dać Ci około 230 mil zasięgu z jego 78Kwh baterii. Szczytowa szybkość ładowania wynosi około 150kWh, co oznacza, że można naładować Polestar 2 w pełni w mniej niż 2 godziny przy użyciu szybkiej ładowarki.

Polestar 2 nie jest limitowany w produkcji i nie jest tak pożądany jak Polestar 1. Jest to również w pełni elektryczny samochód, podczas gdy Polestar 1 jest technicznie hybrydą.

  Niezawodność Polestar vs Audi - co jest lepsze?

Polestar 3 – Następny model Polestara, który ma się pojawić w 2022 roku

Polestar twierdzi, że są w 100% zainteresowani produkcją samochodów elektrycznych, co oznacza, że nie chcą czekać z wypuszczeniem kolejnego modelu Polestara, którym prawdopodobnie będzie SUV Polestar 3. Według kilku zdjęć szpiegowskich, a nawet oficjalnych zdjęć Polestar, Polestar 3 będzie kompaktowym SUV-em skierowanym w stronę Tesli Model Y.

Polestar zamierza wydać jeszcze dwa modele do 2025 roku, które powinny składać się z sedana, małego samochodu i prawdopodobnie większego SUV-a. Celem Polestar 3 jest pozycjonowanie się jako sportowy elektryczny SUV, który łączy w sobie miejskie właściwości jezdne i ekscytujące prowadzenie.

Oznacza to, że Polestar chce wykorzystać całą wiedzę zdobytą podczas projektowania Polestar 1 i przenieść ją do bardziej przystępnego samochodu. Polestar nie podał jeszcze ceny Polestara 3, ale oczekuje się, że będzie on kosztował około 40-60 tys. dolarów.

Sekcja FAQ

Czy Polestar 2 to dobry samochód?

Polestar 2 jest naprawdę dobrym samochodem EV, ponieważ łączy w sobie praktyczność, wydajność, rozmiar i przystępną cenę, biorąc pod uwagę to, co oferuje. W związku z tym, powinieneś rozważyć Polestar 2, jeśli jesteś zainteresowany zakupem EV jako swojego następnego samochodu.

Jednak Tesla Model 3 jest prawdopodobnie lepszą propozycją, ponieważ można korzystać z sieci superchargerów Tesli, która nie może być dopasowana przez żadnego innego dostawcę sieci ładowania. Tak czy inaczej, oba są niezwykle konkurencyjne, więc nie da się uniknąć cross-shoppingu pomiędzy tymi dwoma.

  Czy można ładować samochód elektryczny w domu?

Czy Polestar może stać się najlepszą firmą EV na rynku?

Wygląda na to, że Polestar jest równie ambitny jak każda inna firma z branży EV, ponieważ planuje zwiększyć swoją obecność na rynku 5-krotnie przed końcem 2025 roku. Oznacza to, że Polestar robi wszystko, co w jego mocy, aby zaoferować najbardziej konkurencyjne EV na rynku.

Biorąc pod uwagę fakt, że są wspierani przez Volvo, które jest wieloletnią firmą znaną z produkcji bezpiecznych i jakościowych samochodów, Polestar powinien stać się konkurencyjną firmą w nadchodzących latach.

Czy Polestar 1 jest wart swoich pieniędzy?

Uzasadnienie samochodu za 150 tys. dolarów jest raczej trudnym pomysłem, jeśli uważasz samochody za woły robocze od A do B, więc nie powinieneś nawet próbować go uzasadniać, jeśli tak właśnie myślisz. Jeśli jednak jesteś entuzjastą motoryzacji i uwielbiasz ekscytujące i nowe rzeczy, Polestar 1 może wydawać się nieco bardziej rozsądny.

Ponieważ jednak Polestar planuje wyprodukować w sumie tylko 750 egzemplarzy, a zainteresowanie rynku jest stosunkowo duże, co dodatkowo potwierdza oficjalne potwierdzenie przez Polestar, że modele Polestar 1 zostały już sprzedane, Polestar 1 nie powinien stracić na wartości w najbliższych latach.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z