Jaka jest żywotność samochodu hybrydowego?

Trudno jest powiedzieć, jak długo może trwać każdy samochód, ale jeśli przyjrzymy się kilku krytycznym aspektom samochodów hybrydowych, które mają tendencję do awarii w końcu, możemy dojść do rozsądnego oszacowania. Pierwszym i najbardziej kluczowym aspektem długowieczności samochodów hybrydowych jest akumulator.

Podczas gdy większość producentów ma tendencję do pokrycia ich baterie do 100k mil, baterie mogą trwać znacznie dłużej. Jednak różnica polega na tym, że mają one tendencję do degradacji szybciej po 100-150 tys. mil. Nawet wtedy bateria będzie nadawała się do użytku, ale jej maksymalna pojemność będzie poważnie zagrożona.

Wiele różnych rzeczy wpływa na to, jak długo bateria może wytrzymać. Przebieg jest najbardziej oczywistym z nich, ale pogoda, prawidłowe ładowanie, wiek, intensywność użytkowania i konserwacja również odgrywają ważną rolę. Jeśli przestrzegasz wszystkich zasad określonych przez producenta, powinieneś być w stanie maksymalnie wydłużyć czas pracy akumulatora.

Kilka badań wykazało, że Toyota produkuje najbardziej niezawodne hybrydy na rynku, i to są te, które zazwyczaj trwają najdłużej. Tak czy inaczej, wszystko zależy od tego, jak dobrze dany samochód był traktowany.

Długowieczność akumulatorów hybrydowych

Jak wcześniej stwierdzono, akumulatory hybrydowe powinny wytrzymać co najmniej 100 tys. mil zanim zaczną się psuć, ale większość akumulatorów radzi sobie o wiele lepiej. Większość hybryd w dzisiejszych czasach jest zasilana przez baterie litowo-jonowe i litowo-polimerowe, które oferują doskonały stosunek mocy do wagi.

Są one niewiarygodnie gęste i oferują wiele cykli ładowania. Całkowita energia akumulatora samochodu hybrydowego/EV jest mierzona w kWh, a większość hybryd w dzisiejszych czasach oferuje od 10-70ish kWh, podczas gdy samochody elektryczne, takie jak Rimac Nevera, oferują do 120 kWh, co jest najwyższą kWh baterii w każdym samochodzie do tej pory.

  Jaki samochód jest najlepszy na kiepskie drogi?

Te baterie są wykorzystywane do zasilania samochodu, a pełny stan naładowania powinien dać Ci między 10-150 mil na średnio. Aby bateria wytrzymała długi czas, należy przestrzegać wszystkich regularnych czynności konserwacyjnych, a także robić to, co nakazuje producent.

Akumulator nie może trwać wiecznie, a większość wiarygodnych źródeł szacuje, że zwykły akumulator hybrydowy powinien być dobry na około 1000-2000 cykli ładowania. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie akumulatora na poziomie 20-80% naładowania, nawet jeśli samochód stoi na parkingu przez dłuższy czas.

Zmaksymalizuj długowieczność akumulatora

Wiek ma znaczenie i w niektórych przypadkach powinieneś wymienić swój akumulator już po pięciu latach. Jest tak przede wszystkim wtedy, gdy prowadzisz swój samochód na długich codziennych trasach, ale jeśli jeździsz nim prywatnie po mieście i przestrzegasz wszystkich instrukcji ładowania, akumulator powinien wytrzymać znacznie więcej.

Jednak nawet jeśli wiek ma znaczenie, to przebieg ma jeszcze większe. Ponieważ musisz ładować baterię częściej, oznacza to, że zużywasz szacunkową ilość cykli ładowania baterii. Tak więc, jeśli robisz maksymalny zasięg każdego dnia, patrzysz na więcej niż 300 cykli ładowania rocznie.

Innym ważnym aspektem długowieczności akumulatora jest również równowaga każdego ogniwa akumulatora. Aby bateria działała dłużej, każde ogniwo powinno być zrównoważone z tymi, które znajdują się najbliżej siebie. W przeciwnym razie ogniwa będą się wcześniej rozpadać, co znacznie obniży żywotność baterii.

Pogoda również odgrywa ogromną rolę, jeśli chodzi o żywotność baterii, ponieważ ekstremalne warunki pogodowe mogą negatywnie wpłynąć na baterię. Nawet jeśli możesz rozgrzać silnik spalinowy wcześniej, to bateria potrzebuje więcej czasu, aby się rozgrzać.

  Czy hybrydy są dobre na długie dystanse?

Właściwe ładowanie jest niezbędne

Istnieje kilka sposobów ładowania akumulatora hybrydowego. Można użyć zwykłej domowej wtyczki, która powinna naładować samochód w ciągu około 8 godzin, w zależności od wielkości akumulatora. Jednak obecna technologia ładowania jest o wiele bardziej zaawansowana, a najbardziej zaawansowana jest szybka ładowarka poziomu 3.

Szybka ładowarka poziomu 3 może naładować baterię w zaledwie 30-40 minut, ale ma to negatywny wpływ na żywotność baterii. Mimo że większość samochodów jest wyposażona w zaawansowane systemy zarządzania ładowaniem akumulatora, nie są one w stanie całkowicie go uzdrowić.

Szybka ładowarka działa bardziej agresywnie, pompując więcej prądu do akumulatora, co prowadzi do jego szybszej degradacji. Aby ładować odpowiedzialnie, powinieneś ładować samochód tylko wtedy, gdy jest to konieczne, oznacza to, że nie ma potrzeby ładowania samochodu, jeśli ma on już przyzwoity stan naładowania.

Dział FAQ

Co jeszcze wpływa na żywotność samochodu hybrydowego?

Mimo, że bateria jest najważniejszym aspektem długowieczności samochodu hybrydowego, inne czynniki również odgrywają ogromną rolę w przedłużaniu żywotności hybrydy. Jako takie, ogólne zużycie są zawsze ważne z każdym rodzajem przedmiotu, więc utrzymanie samochodu i serwisowanie go jest koniecznością.

Wystarczy utrzymać samochód w porządku przez cały czas, a powinieneś uzyskać jak najwięcej z niego. Należy przestrzegać regularnych terminów przeglądów, to samo dotyczy zalecanych opon i rodzajów paliwa. Starajcie się Państwo dbać o wnętrze i wygląd zewnętrzny samochodu, a także uważajcie na rdzę.

Czy na horyzoncie pojawią się akumulatory hybrydowe nowej generacji?

Akumulatory litowo-jonowe są zaawansowane, ale przyszłość technologii akumulatorów to nie litowo-jonowe. Baterie litowo-krzemowe i półprzewodnikowe są prawdziwą przyszłością akumulatorów EV/hybrydowych. Te baterie powinny poprawić osiągi, działać dłużej, być tańsze i zawierać więcej energii.

  Jaki jest najwygodniejszy samochód rodzinny?

Wielu głównych producentów, takich jak BWM, Daimler, VAG, już zainwestowało w te technologie ogromne pieniądze.

Co się stanie ze starymi akumulatorami do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

Najlepszym scenariuszem byłby recykling akumulatorów, a prawie 98% wszystkich elementów akumulatorów kwasowo-ołowiowych można przetworzyć na okablowanie, detergenty, drogowskazy itp. Jednak w przypadku baterii litowo-jonowych nie wszystko jest takie pozytywne.

Akumulatory litowo-jonowe składają się z niebezpiecznych materiałów, które mają ograniczony okres użytkowania. Co więcej, jeśli są one nieprawidłowo demontowane, mogą nawet eksplodować. 5-10% to uczciwe oszacowanie, ile hybrydowych akumulatorów litowo-jonowych jest obecnie poddawanych recyklingowi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z