Jaki jest najlepszy rocznik Porsche Boxster do kupienia?

Przez cztery różne generacje Porsche Boxster istnieje wiele bardziej i mniej opłacalnych opcji zakupu. Ale wybór najlepszej z nich zależy w dużej mierze od tego, co cenisz najbardziej.

Jeśli kochasz klasyczne doznania, ponadczasowe mechaniczne odczucia i zapach, dobrze zachowane Porsche 986 Boxster pierwszej generacji z 1996 roku zawsze będzie kuszącą propozycją ze względu na niskie ceny. W końcu to właśnie od tych modeli 986 wszystko się zaczęło.

Warto wspomnieć, że Porsche spędziło 3 lata nad rozwojem pierwszej generacji Boxstera. Ale jeśli chcesz mieć najlepszy model Porsche Boxster wszech czasów, to bez wątpienia patrzysz na nowy model Porsche Boxster Spyder ze względu na przyjemny dla ucha silnik pochodzący z 911.

Obiektywnie rzecz biorąc, nowy Boxster Spyder jest najlepszym modelem Boxstera wszech czasów i szczerze mówiąc, ten tytuł jest w pełni zasłużony. Boxster Spyder prawdopodobnie zachowa większość swojej wartości przez lata i można bezpiecznie przewidzieć, że 718 Boxster Spyder stanie się w przyszłości klasykiem Porsche.

1. generacja 986 Boxster

986 Porsche Boxster był produkowany w latach 1996-2004, a przez cały okres istnienia 986, było kilka modeli, które były lepsze od innych. Ten do kupienia byłby prawdopodobnie ręczny 2.7L model, który jest często okrzyknięty jako entuzjastów pick of the bunch. Ceny wahają się od $5-20k w zależności od modeli, o których mowa.

986 Boxster są dość tanie, ale są drogie w utrzymaniu, więc jeśli coś wielkiego idzie nie tak, jak skrzynia biegów, samochód może być spisany na straty. Z tego powodu, najlepszą opcją jest 2.7L pięć-biegowa 986, ponieważ transmisja w tym modelu jest lepsza w porównaniu do innych modeli 986.

  Czy Porsche produkuje minivana?

Istnieje również kilka firm aftermarket części, koła i opony są łatwe do źródła każdy kupić, a jeśli nie całkowicie wrak samochodu, wartość-wise 986 jest przyzwoita opcja. Należy unikać sześć-biegowa skrzynia biegów 986 modeli, ponieważ nie są one tak wiarygodne, jak pięć-biegowa modeli.

Ale największym problemem generacji 986 była potencjalna odbudowa silnika z powodu awarii wałów łożyskowych. Z tego powodu 986 nie wzbudza zaufania kupujących, mimo że serwisowanie nie jest tak drogie.

Druga generacja 987 Boxster

Boxster 987 został wprowadzony w 2004 roku, a produkcja trwała do 2012 roku. Możesz znaleźć Boxstera generacji 987 za tak niską cenę jak 15 dolarów lub tak wysoką jak 60 tys. dolarów. Ale jeden, aby przejść do jest Porsche Boxster Spyder.

Wartość-wise 987 Boxster Spyder jest dość bezpieczne, a może nawet wspiąć się w wartości w nadchodzących latach. 987 jest o wiele bardziej wyrafinowany w porównaniu do 986, a prawie wszystkie aspekty regularnego posiadania samochodu są o wiele lepsze z generacji 987.

Najlepszym Porsche Boxster 2 generacji jest wspomniany Boxster Spyder, ten model Boxstera był pierwszym prawdziwie kolekcjonerskim modelem Boxstera. Wielu uważa, że model 2010-2012 987 Boxster Spyder jest wyjątkowo niedoceniany i że jest to w rzeczywistości najlepszy model Boxstera wszech czasów.

3 generacja 981 Boxster

Generacja 981 Boxstera była wprowadzeniem Boxstera przez Porsche do wielkiej ligi. Ceny wahają się teraz od 35 tys. dolarów do 120 tys. dolarów za niektóre modele, a najlepszym modelem Boxstera z generacji 981 był Boxster 2014 GTS.

  Najlepszy bagażnik dachowy do Porsche Cayenne

Value-wise GTS jest prawdopodobne, aby zwiększyć wartość, a może nawet osiągnąć klasyczny samochód kultowy status, ale reszta gamy modeli 981 Boxster jest prawdopodobne, aby stracić wartość w miarę upływu czasu. GTS jest również uważany za jeden z najlepszych modeli Boxster wszech czasów, ale ceny są znacznie powyżej 100k dolarów.

4 generacja 718 Boxster

Generacja 718 Boxstera została wydana jeszcze w 2016 roku i wkrótce zakończy produkcję wraz ze zbliżającym się nadejściem Caymana GT4RS. Model 718 był dość kontrowersyjny, ponieważ Porsche zaczęło używać 4-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem, który nie jest teraz tak ekscytujący jak poprzednie sześciocylindrowe silniki Boxstera.

Ale w modelach GTS i Boxster Spyder Porsche zachowało dźwięczną, pochodzącą z 911 płaską szóstkę. Mimo że Boxster GTS jest wspaniałym samochodem, 718 Boxster Spyder jest w swojej własnej lidze. Przeznaczony do stania się w przyszłości klasykiem, 718 Boxster Spyder może być równie dobrze ostatnim prawdziwie oldskulowym, wolnossącym modelem Boxstera z limitowanej edycji.

Mimo że Boxster GTS z 2014 roku i Boxster Spyder z 2012 roku są porównywalne z Boxsterem Spyder z 2021 roku, to Boxster Spyder z 2021 roku ma o wiele więcej zalet i jest ogólnie lepszym samochodem. Ale te trzy modele są prawdopodobnie najlepszymi Boxsterami wszechczasów.

Sekcja FAQ

Czy Porsche Boxster jest warte pieniędzy?

Odpowiedź na to pytanie zależy w dużej mierze od konkretnego modelu, którym jesteś zainteresowany. Płacenie 60 tys. dolarów za 4-cylindrowego 718 Boxstera pod sam koniec produkcji nie jest godne polecenia.

  Porsche vs. Range Rover: Niezawodność

Ale jeśli uda Ci się kupić 718 Boxster Spyder w cenie detalicznej, to jest to zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ modele te zazwyczaj handlują z premią w stosunku do ceny naklejki. Ale ogólnie rzecz biorąc, Boxstery są w większości dobrym zakupem, nie tracą zbyt wiele na wartości, a jeśli pójdziesz na bardziej ograniczone modele, to jest to bezpieczna opcja.

Czy powinienem kupić Boxstera GTS za 100 tys. dolarów czy 911?

Niektórzy ludzie naprawdę wierzą, że Boxster to biedny człowiek 911, ale jest to bardzo nieuzasadnione. Platforma Boxster/Cayman jest zupełnie inna, a podobieństwa między 911 a Boxsterem istnieją, ale nie są tak wyraźne, jak niektórzy mogą myśleć.

A 2014 Boxster GTS jest prawdopodobnie lepszy samochód niż większość modeli 911. Może gdybyś był w stanie zdobyć za 100 tys. dolarów 991 GT3 w dobrym stanie, mógłbyś mieć więcej zabawy, jeśli wolisz platformę 911. Ale na dłuższą metę, Boxster GTS jest zdecydowanie lepszą inwestycją.

Który model Porsche Boxster jest najlepszą inwestycją?

2012 Boxster Spyder, 2014 Boxster GTS, 2021 Boxster Spyder. Te trzy są skazane na status przyszłego klasyka, a być może kilka rocznicowych, limitowanych modeli, takich jak 550 S AE z 2004 roku, może również stać się przyszłymi klasykami ze względu na bardzo ograniczoną liczbę wyprodukowanych egzemplarzy.

Ale powinniśmy cieszyć się tymi samochodami, póki możemy, nie zostawiajmy ich w garażu tylko w celach inwestycyjnych. Współczesne czasy są dość bezlitosne dla samochodów spalinowych i kto wie, wkrótce mogą one stać się przestarzałe.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z