Jaki jest najlepszy silnik Mercedesa?

Jaki jest najlepszy silnik Mercedesa?

W dzisiejszych czasach potężne, duże silniki samochodowe to wymierający gatunek. Restrykcje dotyczące emisji spalin spowodowały zmniejszenie rozmiarów i wymuszoną indukcję. Ale znakiem rozpoznawczym wspaniałego silnika nie jest moc ani rozmiar, lecz niezawodność. Mercedes 2.0 diesel w modelach W123, W124 i W190 to legenda, jeśli chodzi o trwałość, znany jako ulubiony diesel taksówkarzy.

Ale jeśli wolisz silniki napędzane gazem, 2.6 R6 (W124) jest zwycięzcą Mercedesa. Ten 2,6-litrowy silnik napędzany gazem produkuje około 160 KM, ale nie jest to najbardziej ekonomiczny silnik. Jednak największą zaletą tego silnika jest jego niezawodność, czego dowodem jest fakt, że był to prawdopodobnie najpopularniejszy silnik do taksówek na gaz.

Gazowe silniki Mercedesa

Mercedes raz po raz udowadniał, że potrafi stworzyć trwały silnik. Silnik 2.6 R6 jest tylko jednym z wielu wspaniałych silników gazowych, głównie ze względu na niezawodność i niezniszczalność. Ale silniki 2.0 V8, W123, W124 i W190, były i nadal są wyjątkowo trwałymi silnikami gazowymi.
2-litrowy V8 oferował raczej symboliczną moc 105 KM, która później została zwiększona do 118 KM, ale silnik był zbudowany tak, aby przetrwać i oferował imponującą wydajność. W latach 80-tych powstało większość legendarnych niezniszczalnych silników Mercedesa, a 4,2-litrowe V8, W140, pojawiło się w latach 90-tych.
W tamtych czasach niezawodność była dla Mercedesa priorytetem numer jeden przy produkcji silników, a silniki wyprodukowane w tej epoce z pewnością to odzwierciedlają. Silnik 4.2 V8 miał moc 280 KM i 400 Nm. Ze względu na moment obrotowy był on oferowany tylko z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten został później wzmocniony do 5-litrowego, który oferował jeszcze lepsze osiągi.
Dzisiaj, znak wielkiego silnika jest inny. Priorytetem numer jeden w dzisiejszych czasach jest stworzenie jak najbardziej wydajnego silnika, co zaowocowało wymuszoną indukcją, łagodną hybrydą i pełną technologią hybrydową.
Jednym z takich silników jest turbodoładowany silnik 3.0 straight-six, który można znaleźć w Mercedesie GLE 450. Jest on nie tylko turbodoładowany, ale oferuje również technologię łagodnej hybrydy, która zmniejsza zużycie paliwa i przechowuje utraconą energię, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana.

  Najlepszy używany Mercedes-AMG do kupienia?

Silniki wysokoprężne Mercedesa

W dzisiejszych czasach silniki wysokoprężne stają się w pewnym sensie wołem roboczym brudasa. Diesel jest uważany za ciągnikowy i szkodliwy dla środowiska, ale w niektórych scenariuszach oferuje lepsze osiągi niż silnik gazowy.
2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny znajdujący się w modelach W123, W124 i W190 był również ulubionym silnikiem taksówek. Powody były raczej podobne: wyjątkowa trwałość, która pozwalała na przejechanie ponad miliona kilometrów bez pocenia się.
3,0-litrowy silnik Diesla w modelu W124 to kolejny przykład niezniszczalności Mercedesa. Ten potężny sześciocylindrowy silnik również oferował niesamowitą trwałość. Można było dostać wersję wolnossącą, która była nieco mniej wydajna, ale nadal oferowała legendarną niezawodność. Istniała również wersja z turbodoładowaniem, która powodowała więcej problemów.
Ale W210 i W211 CDI 2,1 i 2,7-litrowe czterocylindrowe silniki również oferują legendarny status w klubie fanów silników wysokoprężnych Mercedesa. Silniki te produkowały około 140-170 KM, w zależności od wersji, i były znane z tego, że z łatwością przekraczały granicę 700 000 kilometrów bez robienia bałaganu.
Jeśli chodzi o współczesne silniki wysokoprężne Mercedesa, OM 656 jest w pewnym sensie silnikiem milowym. Silnik ten jest oferowany od 2017 roku i jest jednym z najmocniejszych silników wysokoprężnych powszechnie występujących w modelach S350 i S400. Silnik ten oferuje do 700 Nm momentu obrotowego/340 KM przy imponującym poziomie emisji Co2 i wydajności paliwowej.

Najlepszy silnik AMG wszech czasów

Choć niezawodność i wydajność z pewnością czynią silnik doskonałym, to niekoniecznie jest on tak ekscytujący. A wielu mogłoby się spierać o jego „najlepszość”. W końcu AMG było i nadal jest miejscem, do którego trafiają niesamowite silniki.
Tytuł ”najlepszego silnika AMG wszech czasów” należy się legendarnemu, naturalnie wspomaganemu silnikowi V8 o pojemności 6,2 litra, który był montowany w samochodach 63 AMG od 2007 roku aż do 2014 roku. Silnik ten borykał się z wieloma problemami w początkowej fazie produkcji, ale później został udoskonalony i osiągał moc 622 KM, co czyniło go najlepszym silnikiem NA w tamtym czasie.
A jeśli chodzi o behemoty V12, AMG M275/M158 V12 BiTurbo (2004-2020) to rzecz legendarna. Silnik ten po raz pierwszy pojawił się w Klasie S o mocy około 500 KM. Później, w legendarnej S65 Black Series, wariant tego silnika oferował zdumiewający moment obrotowy 1200 Nm.
I na tym nie kończy się status ikony tego silnika. W późniejszym czasie silnik ten został zmodernizowany i nazwany M158. Silnik ten znalazł zastosowanie w egzotycznym, wartym wiele milionów dolarów Pagani Huayra, osiągając moc 827 koni mechanicznych i moment obrotowy około 1100 Nm.

  Czy Mercedes jest samochodem luksusowym w Niemczech?

Więcej informacji o silnikach samochodowych

Dlaczego starsze silniki Mercedesa są uważane za najlepsze silniki Mercedesa w historii?

Starsze silniki Mercedesa cieszyły się doskonałą reputacją, ponieważ zostały wyprodukowane z myślą o niezawodności. Silniki te były produkowane w czasach, w których pragnienia inżynierów nie były ograniczane przez surowe przepisy dotyczące paliwa i emisji Co2. Obecnie silniki są przeprojektowane, czasami oferując wiele różnych sposobów wymuszonej indukcji.
Celem współczesnych silników jest zmniejszenie szkodliwego wpływu silnika na środowisko naturalne, co z kolei oznacza, że niezawodność i długotrwałe użytkowanie nie są priorytetem numer jeden.

Jak będą wyglądać silniki wysokoprężne i gazowe w przyszłości

Żyjemy w czasach świadomych ekologicznie, co oznacza, że w przyszłości silniki będą nadal zmniejszane i zastępowane hybrydami i silnikami elektrycznymi. Duże, naturalnie napędzane silniki, zwłaszcza V12 i V10 w samochodach takich jak Ferrari i Lamborghini, wkrótce zostaną wycofane z produkcji i zastąpione mniejszymi, bardziej wydajnymi jednostkami napędowymi.

Czym różnią się silniki elektryczne, hybrydowe od tradycyjnych silników benzynowych i wysokoprężnych?

Przede wszystkim wydajnością i wpływem na środowisko. Silniki hybrydowe są o wiele bardziej paliwooszczędne i emitują mniej szkodliwych substancji. Są one bardziej skomplikowane niż tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, a wkrótce całkowicie zastąpią stare dobre silniki benzynowe i wysokoprężne.
Z drugiej strony, silniki elektryczne są jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Silniki elektryczne oferują również lepsze osiągi w dolnym zakresie obrotów, ale brakuje im prędkości maksymalnej. Co więcej, infrastruktura ładowania i serwisowania jest wciąż w początkowej fazie rozwoju, co jest największą wadą w porównaniu z serwisowaniem i tankowaniem tradycyjnych silników.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z