Jaki Mercedes ma drzwi motylkowe

Od narodzin marki, tylko Mercedes McLaren SLR był oferowany z drzwiami motylkowymi. Niektórzy producenci samochodów, jak McLaren, stosują drzwi motylkowe w każdym modelu, ale Mercedes zdecydował, że tylko SLR będzie miał drzwi motylkowe ze względu na rzadkość i czynnik nowości.

Mercedes stworzył tylko kilka supersportowych samochodów w całej nowoczesnej historii marki i jest dość oczywiste, że Mercedes lubi się nie spieszyć z wypuszczeniem nowego supersamochodu. Drzwi Gullwing rozsławione przez model 300SL z lat 50. również pojawiły się tylko dwa razy – w SLS i 300SL.

Ale Mercedes wkrótce wyda ultra-limitowany, ultra-mocny hipersamochód AMG Project 1, który również ma wykorzystywać konstrukcję drzwi motylkowych. Mercedes zachowuje drzwi motylkowe i mewy tylko dla najbardziej wyjątkowych samochodów.

Mercedes McLaren SLR

W 2003 roku Mercedes ujawnił model Mercedes McLaren SLR, supersportowy GT wyposażony w silnik V8 o pojemności 5,4 l, który wypycha 626 KM i 780 Nm momentu obrotowego. Samochód był oferowany z 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a clunky przestarzała transmisja jest powodem, dlaczego SLR nie wzrosła wartość w ostatnich latach.

W dzisiejszych czasach można kupić Mercedes Benz E-Class sedan o podobnej mocy, ale w 2003 roku SLR był jednym z najpotężniejszych samochodów na rynku, a na pewno najpotężniejszym supersamochodem z automatyczną skrzynią biegów na początku XXI wieku.

Mercedes kupił 40% udziałów w zespole McLaren F1, a SLR był samochodem opracowanym wspólnie przez McLarena i Mercedesa. Początkowy pomysł na budowę SLR sięgał lat 90-tych, a Mercedes ujawnił koncepcję Vision SLR w 1999 roku, a koncepcja Vision SLR była podstawą dla nadchodzącego SLR super GT.

  Najlepsze miejsce do zakupu używanego Mercedesa

SLR był wyposażony w drzwi motylkowe, projekt drzwi, który nie był związany z Mercedesem, ale raczej McLaren. W latach 90-tych McLaren F1 był najbardziej zaawansowanym, najszybszym supersamochodem na świecie i również był oferowany z drzwiami motylkowymi.

Mercedes AMG Project 1

W 2017 roku Mercedes zaprezentował AMG Project 1, hybrydowy hipersamochód, którego celem jest wprowadzenie szczytowej technologii osiągów Mercedes Benz F1 do samochodu drogowego. Mercedes planuje sprzedać tylko 275 sztuk, a ich ceny mają przekroczyć 3 miliony dolarów.

Dostawy Projektu 1 rozpoczną się w 2022 roku, a samymi osiągami tak szalonego samochodu drogowego trudno się nie zachwycić. Projekt 1 jest napędzany pochodzącym z F1 silnikiem 1,6 l V6 turbo połączonym z 4 silnikami elektrycznymi.

Moc wyjściowa wynosi ponad 1000 KM, czas 0-60 poniżej 3 sekund, a prędkość maksymalna znacznie przekracza 210 mil na godzinę. Project 1 został w całości zbudowany z włókna węglowego, co zapewnia dużą sztywność podwozia i niską masę własną.

Project 1 jest również wyposażony w drzwi motylkowe, a powód tego jest prosty. Ten samochód jest niesamowicie wyjątkowy, więc aby drzwi się wyróżniały, wzór motyla był jedyną opcją. Project 1 z pewnością zapisze się w kartach historii jako jeden z największych hipersamochodów współczesności.

Drzwi Gullwing

Drzwi Gullwing, znane również jako drzwi Falcon, to termin motoryzacyjny odnoszący się do specyficznej konstrukcji drzwi z górnymi zawiasami, którą Mercedes zadebiutował w modelu 300SL w latach 50-tych. Drzwi te zostały również później ponownie wprowadzone w SLS AMG, który był w pewnym sensie duchowym następcą 300SL i zastąpienie SLR jako definitywnego supersamochodu Mercedes.

  Który z nich jest lepszy: Mercedes czy Audi?

300SL jest obecnie uważany za jednego z najbardziej pożądanych klasyków, a przyzwoity 300SL będzie cię ustawić z powrotem na miliony dolarów. Warto wspomnieć, że SL był również oferowany jako roadster, a Roadster nie był wyposażony w drzwi Gullwing ze względu na niemożność umieszczenia ich na górnych zawiasach.

SLS reprezentuje jeden z największych hitów w dyskografii Mercedes Benz, ponieważ wszystkie modele SLS stale rosną, jeśli chodzi o wartość, a topowy SLS AMG Black Series jest powszechnie uważany za jeden z najlepszych supersamochodów Mercedesa wszech czasów.

Sekcja FAQ

Czy są jakieś inne marki, które używają drzwi motylkowych?

Motylkowe drzwi są dość powszechne w większości supersamochodów. Lamborghini używa podobnego wzoru drzwi, znanego jako drzwi nożycowe, a Ferrari używa drzwi motylkowych tylko w najbardziej wyjątkowych modelach, takich jak LaFerrari czy Ferrari Enzo.

McLaren stosuje drzwi motylkowe w każdym modelu, który kiedykolwiek wprowadził na rynek, Maserati stosuje drzwi motylkowe, a nowy Ford GT również wykorzystuje konstrukcję drzwi motylkowych. BMW również stosuje drzwi motylkowe w BMW i8 z napędem hybrydowym.

Jakie są zalety drzwi motylkowych?

Oczywiście, design drzwi motylkowych jest fajny i to jest główny powód, dla którego wiele z wyżej wymienionych supersamochodów jest wyposażonych w drzwi motylkowe. Ale to nie jedyny powód, ponieważ drzwi motylkowe są również mocowane na górnych zawiasach i otwierają się w sposób, który zapewnia łatwe wchodzenie i wychodzenie.

Co więcej, drzwi motylkowe wymagają znacznie mniej miejsca do pełnego otwarcia, co gwarantuje, że będziesz mógł wyjść z samochodu bez obaw, że przytrzaśniesz sobie drzwi samochodem stojącym obok. Co więcej, drzwi motylkowe otwierają się również do góry, co również gwarantuje, że nie uderzą Państwo w krawężnik.

  Który Mercedes GLK jest lepszy, diesel czy gaz?

Dlaczego nie ma drzwi motylkowych w zwykłych samochodach?

Drzwi motylkowe są charakterystyczne dla supersamochodów. Żaden inny zwykły pojazd nie jest oferowany z drzwiami motylkowymi. A to dlatego, że drzwi w supersamochodach są zazwyczaj dłuższe niż normalnie, a jeśli wykorzystują normalny projekt samochodu w samochodzie z dłuższymi drzwiami, może to poważnie wpłynąć na praktyczność samochodu.

Nie ma więc potrzeby używania drzwi motylkowych w normalnych samochodach, ponadto, drzwi motylkowe otwierają się, co oznacza, że jeśli masz coś przechowywanego w przestrzeni przedziału drzwiowego, to prawdopodobnie wyleci po otwarciu drzwi. Dodatkowo, drzwi motylkowe są zbyt ekscentryczne dla nudnych, codziennych Hondy i Toyoty.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z