Jaki silnik Porsche pasuje do VW Beetle?

Jaki silnik Porsche pasuje do VW Beetle?

Jeszcze w 1939 roku Ferdinand Porsche, jeden z czołowych inżynierów w całym niemieckim przemyśle samochodowym, ukończył specjalną wersję samochodu dla ludu – VW Beetle 39. Ta wersja Beetle’a była dla wszystkich intencji i celów Porsche.

W VW 39 zastosowano silnik prosto z samochodu wyścigowego Porsche Type 64 Berlin to Paris. Łatwo jest przecenić znaczenie różnych modeli Porsche na przestrzeni dziejów, ale Typ 64 jest z pewnością jednym z najstarszych zachowanych modeli Porsche na świecie.

W modelu VW Beetle 39 zastosowano wiele nowych metod produkcji samochodów, takich jak tłoczenie na prasach maszynowych, które później znalazły szerokie zastosowanie w całym przemyśle samochodowym. VW 39 oferował prędkość maksymalną 90mph, co w 1939 roku było niczym innym jak spektakularnym osiągnięciem.

VW 39

Ferdinand Porsche skonstruował 14 VW Beetles, ale w 1939 roku Niemcy byli trochę zbyt poważni i tylko jeden VW 39 jest obecnie przechowywany w muzeum w Hamburgu po kilku latach starań, aby znaleźć jedynego pozostałego VW 39.

Podwozie # 1-00003 jest jedynym zachowanym oryginalnym Beetle z wymiennym silnikiem Porsche i właśnie ten model był używany do przewożenia Ferdinanda Porsche i jego synów między zakładami produkcyjnymi w Zuffenhausen w Wolfsburgu a stolicą kraju Berlinem.

VW 39 został później sprzedany prywatnemu kolekcjonerowi z Hamburga w dość kiepskim stanie, ale Thomas König i Oliver Schmidt, założyciele Muzeum Prototypów w Hamburgu, zakupili VW 39, a Porsche Beetle został całkowicie odrestaurowany przez specjalistę od wczesnych modeli VW.

  Porsche vs. Mercedes: Niezawodność

VW 39 jest teraz dumnie prezentowany w Hamburg Prototype Musem i służy jako istotna część wszystkich przyszłych modyfikacji kultowego Volkswagena Beetle.

Porsche Cayman 982 flat-4 turbo wewnątrz VW Beetle

Jeszcze w 2016 roku Porsche wróciło do silnika flat-4, ale tym razem za powodem nie stał wyścigowy rodowód czy dźwięczny apetyt silnika, a raczej wysiłek włożony w stworzenie bardziej wydajnego silnika Porsche, który wytrzyma coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin i wydajności.

Mimo, że Porsche ma długą historię tworzenia silników z płaską czwórką, jak ten z Porsche 356, ten z modeli 982 Cayman/Boxster spotkał się z niezadowalającym przyjęciem wśród entuzjastów, ponieważ był zbyt oswojony, niezbyt dobrze brzmiący, ani tak wysokoobrotowy jak zwykła wolnossąca płaska szóstka.

Jednak niektórzy, raczej zbyt entuzjastycznie nastawieni petrolheads zastanawiali się, czy możliwe jest zamontowanie nowej płaskiej czwórki w VW Beetle, a po pewnym czasie niektórzy eksperci doszli do wniosku, że rzeczywiście jest to możliwe. Trzeba jednak odwrócić układ napędowy o 180°, ponieważ Beetle jest napędzany silnikiem tylnym, a Cayman to samochód sportowy z silnikiem średnim.

Trzeba będzie również znacznie poprawić właściwości chłodzące Beetle’a, zamontować nowy układ wydechowy, wiele cięć i poprawek karoserii oraz kilka remapów ECU. Zamontowanie płaskiego silnika 4 w Beetle nie jest niczym niezwykłym, ponieważ wielu ludzi zamieniało silnik w Beetle z płaskim silnikiem 4 Subaru, aby stworzyć ostatecznego Frankensteina.

A 911 engine in a VW Beetle

Ale co jeśli płaska 4 po prostu nie jest wystarczająca dla twoich aspiracji i chciałbyś użyć płaskiego 6-cio cylindrowego silnika z 911? Cóż, po pierwsze, dlaczego? Po drugie, oczywiście jest to możliwe, ale wymaga sporego nakładu pracy, pieniędzy i czasu.

  Czy Porsche to supersamochód?

Warto wspomnieć, że wciśnięcie silnika z płaską 6-tką do Beetle’a prawdopodobnie będzie wymagało wielu mechanicznych improwizacji, ponieważ płaska 6-tka jest za duża do kompaktowego podwozia Beetle’a, co oznacza, że musisz poświęcić albo tylne siedzenia, albo jesteś typem faceta, który woli silnik wystający z tyłu.

Wielu entuzjastów uważa, że to po prostu nie jest warte wysiłku, że lepiej po prostu założyć Subaru flat 4, co jest o wiele tańsze i mniej czasochłonne ze względu na mniejsze wymiary Subaru flat 4. Ale jeśli jesteś nadgorliwy w kwestii flat 6 Beetle, nie ma wiele do powiedzenia, abyś ponownie rozważył ten pomysł.

FAQ Section

Jaki jest najbardziej kultowy VW Beetle wszech czasów?

Jeśli weźmiemy pod uwagę cały przemysł samochodowy w historii, niewiele samochodów było tak kultowych jak VW Beetle. A wybór najbardziej kultowego modelu najbardziej kultowego samochodu w historii jest dość trudny i może wywołać spory między zagorzałymi entuzjastami tego modelu.

W uczciwej próbie wybrania najbardziej kultowego Beetle’a wszech czasów, Bug z pewnością wydaje się być tym, który powinien być brany pod uwagę na tak cennej pozycji. Klasyczny Bug jest kochany zarówno przez społeczność motoryzacyjną, jak i zwykłych ludzi, którzy nie interesują się samochodami. Oryginalny Bug jest zdecydowanie faworytem w całej historii samochodów VW.

Jaki jest najszybszy VW Beetle wszech czasów?

Niektóre kształty są niepowtarzalne: wieża Eiffla, piramidy w Egipcie i Volkswagen Beetle. A wszystko czego potrzebują takie legendarne ikony to 500+ koni mechanicznych, a dokładnie 543 KM. Taką moc ma Beetle LSR, czyli Volkswagen Beetle o prędkości 208 mil na godzinę.

  Najlepszy rok dla używanego Porsche Boxster

Taki rekord został osiągnięty i potwierdzony kilka lat temu na Bonneville Salt Flats w Utah 12 września 2016 roku. Za kierownicą siedział Preston Lerner, redaktor Automobile Magazine, który w pewnym momencie uznał nawet, że Beetle ma jeszcze więcej do zrobienia, ale solna nawierzchnia była zbyt grząska, by nawet spróbować.

Jaki jest najdroższy VW Beetle?

Ikony nie są tanie, to oczywiste. Ale w świecie samochodów za 30-40 milionów dolarów, Beetle jest raczej okazją za 128700 dolarów. Taka była cena znanego samochodu filmowego Herbie VW Beetle z 1963 roku z 1977 roku, rozsławionego przez film Herbie jedzie do Monte Carlo.

Ale jeśli VW 39 kiedykolwiek trafi na sprzedaż (co jest mało prawdopodobne), to z pewnością osiągnie najwyższą cenę w historii VW Beetle, a jest to z pewnością wspaniała historia.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z