Jakie są najczęstsze problemy z Volvo?


Pomimo tego, że Volvo zyskało sławę jako producent samochodów bezpiecznych i trwałych, pojawiło się kilka typowych problemów. Dlatego przed zakupem Volvo warto poznać kilka typowych problemów, które można napotkać na swojej drodze.

Główne problemy, z którymi borykają się właściciele Volvo, to nagła awaria silnika, słabe zużycie paliwa, nadmierne zużycie oleju i awaria skrzyni biegów. Większość z tych problemów zaczyna się pojawiać po przejechaniu przez Volvo co najmniej 75 000 km. Oto typowe problemy z Volvo:

Nagła awaria silnika

W przeszłości wielu właścicieli Volvo kilkakrotnie skarżyło się na awarię silnika. Jest to problem występujący w większości modeli Volvo. Głównym powodem nagłej awarii silnika są problemy z wentylatorem chłodzącym.

W przypadku problemów z wentylatorem chłodzącym, silnik zaczyna się przegrzewać i w końcu ulega awarii. Dzieje się tak dlatego, że układ chłodzenia utrzymuje silnik w idealnej temperaturze. Jeśli więc jest on uszkodzony, nie będzie działał tak, jak trzeba, a także będzie miał wpływ na pracę silnika.

Problemy z wyciekiem wspomagania układu kierowniczego

Problem z wyciekiem ze wspomagania układu kierowniczego jest powszechny w najnowszych modelach Volvo. Wyciek ten ma miejsce, gdy wąż transportujący płyn wspomagania układu kierowniczego ze zbiornika w kierunku układu zaczyna przeciekać. Sprawia to, że sterowanie pojazdem jest dość trudne.

Kiedy samochód jest uruchamiany, płyn jest pompowany do stojaka, gdzie każdy ruch zmienia go w piankę. Dobra wiadomość jest taka, że naprawa tego problemu jest łatwa, ale powinna być pozostawiona profesjonalnemu lub autoryzowanemu mechanikowi lub technikowi Volvo.

Nadmierne zużycie oleju

Jednym z najważniejszych elementów dbania o samochód jest zapewnienie mu odpowiedniego rodzaju i wystarczającej ilości oleju. Jednak wiele samochodów Volvo ma tendencję do nadmiernego zużycia oleju, co jest uciążliwe, ponieważ poziom oleju trzeba sprawdzać po kilku tygodniach jazdy.

Co więcej, w większości samochodów Volvos występują pęknięcia w jednym z przewodów paliwowych w komorze silnika. Powoduje to po pewnym czasie wyciek paliwa w komorze silnika. Dzieje się tak z powodu ciśnienia panującego w układzie paliwowym. Poza tym na spodzie mechanicznych pomp paliwa znajduje się otwór odpływowy.

Dlatego też, jeżeli w Volvo wystąpi wyciek wewnętrzny, olej wycieknie z otworu odpływowego. Ponadto wyciek oleju może mieć miejsce również w gumowym wężu i metalowej rurce biegnącej od zbiornika do pompy paliwowej. Wyciek występuje w metalowej rurce i gumowym wężu po zardzewieniu.

Wśród różnych modeli Volvo, najbardziej dotkniętym problemem jest Volvo S60 z 2012 roku. Główną przyczyną nadmiernego zużycia oleju jest wyciek oleju. Można więc poprosić mechanika, aby się tym zajął i na czas usunął problem.

Słaba oszczędność paliwa

Innym częstym problemem w samochodach Volvo jest zła ekonomia paliwowa. Jedną z głównych przyczyn jest powolne przyspieszanie, które Volvo zazwyczaj ma. W przeciwieństwie do Mercedesa czy BMW, Volvo zazwyczaj ma wolniejsze przyspieszenie, co kończy się zużyciem większej ilości paliwa. Tak więc, gdy próbujemy wcisnąć pedał gazu, aby przyspieszyć szybciej, zużywamy więcej paliwa.

Mimo to najnowsze modele Volvo mają nieco lepszą ekonomikę paliwową niż starsze modele. Nie są jednak lepsze od większości swoich konkurentów. Poza tym nadal można poprawić zużycie paliwa w Volvo, nie przyspieszając gwałtownie. Należy również regularnie wymieniać filtr oleju, aby zapewnić jego sprawne działanie.

Awaria skrzyni biegów

Co więcej, Volvo jest wyposażone w skomplikowaną skrzynię biegów. Należy pamiętać, że skrzynia biegów to inna nazwa nadana skrzyni biegów. Mot Volvos są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów, co jest nieco ryzykowne. Na dodatek mają system powershift transmission, który utrudnia kierowcom zrozumienie tej technologii.

Aby układ przeniesienia napędu w Volvo działał dobrze, należy wymienić płyn przekładniowy lub zaktualizować oprogramowanie, co zwykle wykonuje profesjonalny mechanik lub technik Volvo.

Problemy ze skrzynką bezpieczników

Wreszcie, Volvo boryka się również z problemami z bezpiecznikami. Wręcz przeciwnie, problem ten występuje w niewielu modelach Volvo. Dzieje się tak, ponieważ ich bezpiecznik jest źle umiejscowiony pod deską rozdzielczą. W rezultacie woda z zewnątrz zostaje uwięziona wewnątrz skrzynki bezpieczników. Później powoduje to korozję i dochodzi do awarii elektrycznych.

FAQ

Jakie są częste problemy w poszczególnych modelach Volvo?

Oprócz głównych problemów występujących w większości modeli Volvo, niektóre problemy występują tylko w określonych modelach samochodów Volvo. Należą do nich:

  • Volvo S60 – częstym problemem, którego powinni spodziewać się właściciele Volvo S60 jest nadmierne zużycie oleju. Wynika to z wycieku oleju, ale można go rozwiązać, zabierając samochód do autoryzowanego dealera Volvo w celu naprawy. Inne problemy obejmują awarię silnika i problemy ze skrzynią biegów.
  • Volvo S80 – ten model ma różne problemy w zależności od roku produkcji. Volvo S80 z 2000 roku ma problemy z silnikiem, natomiast model z 2014 roku ma problemy ze skrzynią biegów.
  • Volvo V70 – to jest wśród Volvo z największą ilością problemów. Volvo V70 z 2001 roku miało problemy z silnikiem oraz awarię skrzyni biegów.
  • Volvo 240 – pomimo tego, że należy do najbardziej niezawodnych Volvo wszech czasów, ten model miał problem ze źle umiejscowioną skrzynką bezpieczników, która mogła spowodować poważną awarię elektryczną.
  • Volvo XC60 – to jeden z najlepszych SUV-ów crossover Volvo na rynku. Jednak, gdy jego silnik się przegrzewa, prowadzi to do awarii z powodu niedziałającego wentylatora chłodzącego.

Dlaczego samochody Volvo są tak zawodne?

Samochody Volvo są uważane za tak zawodne, ponieważ średni koszt ich napraw i konserwacji jest wyższy niż standard w branży. Dlatego będą Państwo musieli wydać więcej na naprawy i konserwację niż osoba posiadająca konwencjonalny samochód, taki jak Toyota.

Czy silniki Volvo są produkowane w Szwecji czy w Chinach?

Przed 2013 r. silniki Volvo były produkowane w Skovde w Szwecji w ramach Volvo Engine Architecture (VEA). VEA to rodzina silników samochodowych i wysokoprężnych o prostej trójce i prostej czwórce. Jednak od 2016 roku większość silników Volvos była produkowana w Zhangjiakou w Chinach.

Wnioski

Przed zakupem Volvo, ważne jest, aby znać niektóre z powszechnych problemów, z którymi prawdopodobnie się zetkniesz. Do typowych problemów Volvo należą: nagła awaria silnika, wycieki z układu wspomagania kierownicy, nadmierne zużycie oleju, niskie zużycie paliwa, awaria skrzyni biegów i problemy ze skrzynką bezpieczników.

Co więcej, niektóre typowe problemy występują w konkretnych modelach Volvo. Dlatego, jeśli jesteś właścicielem Volvo, powinieneś mieć się na baczności, gdy Twój samochód przekroczy 75 000 mil. A jeśli zdecydujesz się go naprawić, upewnij się, że zabierzesz samochód do autoryzowanego mechanika Volvo w celu dokonania prawidłowej naprawy.

Recent Posts