Jakiego używanego SUV-a powinienem unikać?

W 1984 roku Jeep przedstawił model Jeep Cherokee XJ, a wiele osób uważa, że jest to pierwszy SUV w historii. Od tego czasu SUV-y stawały się coraz lepsze, ale niektóre z nich nie spełniły oczekiwań, nawet po dziesięcioleciach badań i rozwoju.

Żyjemy w erze SUV, oznacza to, że istnieje wiele wspaniałych opcji SUV tam, nowe lub używane. Jednak zanim wyjdziesz i zaczniesz szukać swojego następnego 4×4, pamiętaj, aby pominąć te, aby żyć zdrowszym i bezstresowym życiem.

Na liście znajduje się Chevy Equinox 2005 V6, Buick Enclave 2008/09 oraz Dodge Durango 2011/2013. Co więcej, należy również pominąć modele 2002-2004 Ford Explorer, 2015 Honda CR-V i sporo modeli Jeep Cherokee.

Zaczynając od zwykłego modelu 2014/15, a następnie 2014/15 Grand Cherokee i 02/07 Jeep Liberty. Oprócz tego za wszelką cenę należy unikać Kia Sorento z lat 2012-2014. To samo dotyczy Nissana Pathfindera z lat 2005-2008 oraz Toyoty RAV-4 z lat 2006-2008.

2005 V6 Chevy Equinox

Chevy Equinox wydaje się być rozsądną i tanią alternatywą dla wielu nowszych kompaktowych SUV-ów. Jednak generacja ’05 napędzana przez 3.4L V6 jest znana z nieprawidłowego działania z powodu wadliwego układu chłodzenia. Nawet jeśli problem może nie wydawać się zbyt poważne, to może łatwo wysadzić uszczelkę głowicy silnika.

Jeśli tak się stanie, co to będzie, oznacza to, że jesteś prawdopodobnie patrząc na kompletną przebudowę silnika lub wymiany, i można bezpiecznie powiedzieć, że używane 05 Equinox nie jest naprawdę drogi samochód teraz na przebudowę silnika, aby mieć sens. Po prostu unikaj tego i oszczędź sobie bólu głowy.

  Który SUV ma najmniejszy hałas drogowy?

2011-2013 Dodge Durango

Dodge Durango to dość popularny SUV, ale niektórych lat modelowych należy unikać za wszelką cenę. Durango z lat 2011-2013 jest nękany przez dobrze znany problem TIPM (Totally integrated power module), który powoduje wszelkiego rodzaju problemy elektryczne i usterki.

Dodge nawet odwołał kilka modeli 2011-2013 z tego właśnie powodu, a najlepszym pomysłem byłoby całkowicie pominąć te lata modelowe. Powinieneś również pominąć modele Durango z lat 1999-2000, ponieważ były one wyposażone w niewiarygodnie zawodne silniki.

2000-2004 Ford Explorer

Wszyscy wiemy, że Ford Explorer ma tendencję do problemów, ale model 2000-2004 słynie z wyjątkowo kiepskiej skrzyni biegów. Według kilku renomowanych źródeł, nawet dealer Forda powiedział, że aż 10% tych modeli Explorera będzie miało problemy ze skrzynią biegów, począwszy od twardych zmian, ślizgających się biegów i wielu innych problemów ze skrzynią biegów.

Niektóre starsze modele są znane do awarii całkowicie, i jako takie, powinny one wszystkie po prostu być unikane. Bardzo trudno jest uzasadnić kompletną przebudowę skrzyni biegów po przejechaniu zaledwie 50-100 tys. mil. Aby być całkowicie szczerym, dobrze złożony samochód nie powinien potrzebować wymiany skrzyni biegów nawet przy dwukrotnie większym przebiegu.

2014-2015 Jeep Grand Cherokee

Mimo że Jeep rzekomo wymyślił SUV-a, wygląda na to, że gdzieś w głębi duszy zapomnieli jak się go robi. Jeszcze w latach 2014-2015 wspomniane już problemy FCA z TIPM nękały również Grand Cherokee. Durango był wadliwy głównie z powodu problemu TIPM, ale Cherokee ma o wiele więcej problemów niż to.

  Najlepsze SUV-y na pierwszy samochód

Głównym problemem jest skrzynia biegów, ponieważ niektóre modele Grand Cherokee są znane z tego, że po prostu zaczynają się toczyć nawet w trybie parkowania. Zdarzyło się kilka tragicznych wypadków związanych właśnie z tym problemem. Poza tym, Grand Cherokee miał również problemy z utrzymaniem się na ziemi, ponieważ niektórym z nich udało się wylądować na dachu.

2006-2008 Toyota RAV 4

Trudno uwierzyć, że jakikolwiek model Toyoty, a tym bardziej RAV4, powinien być unikany. Niestety, w tamtych czasach nawet Toyota miała problemy na tyle poważne, by całkowicie zrujnować dany model. Modele z lat 2006-2007 i 2008 znane są z tego, że zużywają o wiele za dużo oleju, tak dużo, że czasami trudno za tym nadążyć.

Według kilku raportów, aż jedna czwarta oleju znikała już po przejechaniu około 1000 mil. Nawet jeśli Toyota nigdy w pełni nie uznała tego za problem, najlepiej jest po prostu unikać tego modelu RAV4, nie ma co rzucać kostką.

Sekcja FAQ

Czy to prawda, że niektórych modeli należy całkowicie unikać?

Praktycznie każdy SUV na tej liście ma dobrze udokumentowaną historię różnych problemów, jednak listy takie jak ta powinny służyć jedynie jako punkt orientacyjny dla osób zainteresowanych tym, na co zwracać uwagę. Prawda jest taka, że każdy samochód jest wyjątkowy i bez odpowiedniej kontroli, każdy używany SUV powinien być unikany.

To powiedziawszy, jeśli samochód, o którym mowa, jest stosunkowo nowy i jest sprzedawany przez renomowanego dealera, są szanse, że samochód jest w dobrym stanie. Tak czy inaczej, zawsze jest to dobry pomysł, aby wykopać trochę głębiej w każdym samochodzie przed pociągnięciem za spust i kupując go.

  Jaki jest najlepszy SUV dla grubej osoby?

Czy można bezpiecznie kupić samochód po wycofaniu z rynku?

Nie jest tajemnicą, że wiele modeli jest wycofywanych z rynku i widok takich samochodów sprzedawanych za dużo niższą cenę może być kuszącym pomysłem. Wszystko zależy jednak od tego, czego dotyczyło wycofanie. Jeśli jest to tylko rutynowy problem, który nie wpływa na nic innego, i może być łatwo naprawione, a następnie taki samochód jest kradzież.

Jednakże, jeśli takie problemy były związane z wieloma innymi ważnymi systemami samochodu, to po prostu najlepiej unikać tych samochodów, a może rozważyć je czasami w przyszłości, jeśli wszystko działa.

Jaki jest najgorszy SUV w historii?

Trudno jest wybrać jeden model jako najgorszy SUV wszech czasów, ale gdybym musiał wybrać, powiedziałbym, że Pontiac Aztek jest tym jednym. Po pierwsze, Aztek wygląda horrendalnie, nawet sam Heisenberg nie mógł pomóc. Po drugie, wnętrze wyglądało dziwnie, było tanie i absolutnie nudne.

Po trzecie, i najważniejsze, Aztek przeszedł kilka wycofań z rynku, a kilka z nich było naprawdę poważnych. Aztek był skazany na zagładę od samego początku i już po około 5 latach projekt został porzucony, a Aztec na szczęście przestał istnieć.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z