Jeep Renegade został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności w marcu 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Od momentu wprowadzenia, samochód ten okazał się jednym z najlepszych subkompaktowych SUV-ów o wyjątkowych właściwościach terenowych. Ma jednak również kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Ale jakie są problemy ze sprzęgłem 1.6 diesel Jeepa Renegade?
Niektóre z powszechnych problemów ze sprzęgłem w Jeep Renegade 1.6 diesel silnik Multijet2 to ślizgające się sprzęgło, wadliwie działająca pompa sprzęgła, szarpiące sprzęgło, powietrze w przewodzie hydraulicznym, wyciek płynu sprzęgła, twarde sprzęgło i źle wyregulowany podnośnik. Większość z tych problemów ma miejsce, jeśli samochód nie jest dobrze utrzymany.
Jakie są częste problemy ze sprzęgłem w Jeep Renegade z silnikiem 1.6 diesel?
Poślizgowe sprzęgło
Problem ślizgającego się sprzęgła jest powszechny wśród modeli Jeep Renegade. Jeep Renegade z silnikiem 1.6 diesel nie jest wyjątkiem. Niektóre z oznak ślizgającego się sprzęgła to rosnące RPM i zapach zgniłego jajka lub spalonego dywanu. Ślizgające się sprzęgło jest zazwyczaj spowodowane przez olej lub smar, zużytą tarczę sprzęgła, przegrzanie tarczy sprzęgła oraz brak pełnego kontaktu tarczy sprzęgła.
Możesz naprawić ten problem poprzez regulację. Jeśli tego nie zrobisz, koło zamachowe i tarcza dociskowa mogą ulec uszkodzeniu.
Wadliwe działanie pompy sprzęgła
Siłownik główny i pomocniczy sprzęgła są zazwyczaj narażone na szwank przez zużyte uszczelki, które powodują nieszczelność. W rezultacie, wyciek prowadzi do nieprawidłowego działania sprzęgła. Niektóre z oznak awarii pompy sprzęgła to trudności ze zmianą biegów, wyciek płynu hamulcowego oraz wciskanie sprzęgła do oporu.
Aby naprawić wadliwie działającą pompę lub siłownik, należy je wymienić.
Szarpiące sprzęgło
Oznaki szarpiącego się sprzęgła to piszczenie, zgrzytanie i pisk. Jest to zwykle spowodowane smarem lub olejem, który dostał się na okładziny sprzęgła. Poza tym, może to być również spowodowane luźną pokrywą sprzęgła lub wypaczonym kołem zamachowym. Problem ten można rozwiązać naprawiając złe części lub wymieniając cały układ sprzęgła.
Wyciek płynu sprzęgła
Jeśli płyn sprzęgłowy wycieka w układzie sprzęgła, utrudni to zmianę biegów, a pedał sprzęgła może powędrować aż do podłogi. Jest to zwykle spowodowane nieudanymi uszczelnieniami wewnętrznymi. Ad jeśli uszczelki zawiodą, pompa hamulcowa może również zawieść. Dlatego należy zlecić mechanikowi sprawdzenie układu sprzęgła i wymianę uszkodzonych części.
Powietrze w przewodzie hydraulicznym
W innych przypadkach, niektórzy użytkownicy zgłaszali obecność powietrza w przewodzie hydraulicznym. Jeśli w przewodzie hydraulicznym znajduje się powietrze, doświadczysz zacinającego się sprzęgła. Dzieje się tak dlatego, że powietrze w przewodzie zwykle zajmuje miejsce przeznaczone dla płynu, aby zbudować idealne ciśnienie. Aby rozwiązać ten problem, trzeba będzie samodzielnie odpowietrzyć sprzęgło.
Pęknięta linka sprzęgła
Niektórzy użytkownicy Jeep Renegade 1.6 diesel odnotowali również posiadanie pękniętej linki sprzęgła. Jeśli tak jest, będziesz musiał zbadać samochód i dowiedzieć się, czy jest pęknięta lub złamana. Bez względu na przypadek, będziesz musiał wymienić go na nowy przewód sprzęgła. Jeśli linka sprzęgła jest pęknięta lub złamana, to zazwyczaj zacina się.
Źle ustawiony podnośnik
Innym problemem sprzęgła, który zgłosili użytkownicy Jeep Renegade 1.6 diesel jest posiadanie źle wyregulowanego podnośnika. Ten łącznik łączy pedał z systemem sprzęgła. Stąd, jeśli ten linkage jest źle wyregulowany lub źle ustawiony, może powodować wibracje, shudder sprzęgła i przedwczesną awarię łożyska zwalniającego.
Aby rozwiązać ten problem, źle ustawione sprzęgło będzie musiało zostać wyregulowane lub wyrównane przez profesjonalnego mechanika.
Twarde sprzęgło
Mimo, że ten problem nie jest powszechny, kilku użytkowników zgłosiło doświadczenie twardego sprzęgła. Jeśli więc zdarzy Ci się odczuwać twarde lub sztywne sprzęgło, to istnieje duża szansa, że linka sprzęgła lub pedał mają problem. Aby rozwiązać ten problem, należy zlecić mechanikowi kontrolę sprzęgła i sprawdzić, czy wymaga ono serwisu lub wymiany.
FAQ
Po jakim czasie sprzęgło Jeepa Renegade 1.6 diesel zaczyna mieć problemy?
Jeśli dbasz o swój samochód i odpowiednio konserwujesz sprzęgło oraz inne części silnika i skrzyni biegów, nie powinieneś doświadczyć problemów ze sprzęgłem przed przejechaniem ponad 80 000 mil. Jednak w przypadku złej konserwacji i dbałości, problemy ze sprzęgłem mogą pojawić się już po przejechaniu 35 000 mil.
Należy więc przestrzegać zalecanego przez producenta harmonogramu napraw i konserwacji, aby sprzęgło i inne części samochodowe działały dłużej.
Jakie są najczęstsze problemy z silnikiem Jeep Renegade 1.6 diesel?
Oprócz problemów ze sprzęgłem, Jeep Renegade 1.6 diesel doświadcza również innych problemów, takich jak problemy z silnikiem, problemy z zawieszeniem, problemy elektryczne, nadmierne zużycie oleju, problemy ze skrzynią biegów, problemy z układem kierowniczym i problemy z hamulcami.
Mimo że model Jeep Renegade 1.6 diesel ma wiele problemów, większości z nich można uniknąć dzięki odpowiedniej naprawie i konserwacji.
Czy utrzymanie Jeepa Renegade jest kosztowne?
Tak, utrzymanie Jeepa Renegade jest dość kosztowne w porównaniu do jego rywali. Średnio, utrzymanie Jeepa Renegade będzie Cię kosztować około 498 dolarów rocznie. Jest to większy koszt niż średni koszt utrzymania subkompaktowych SUV-ów rocznie.
Czy warto kupić używany model Jeep Renegade?
To zależy od tego, czego szukasz i w jakim stanie jest samochód. Jeśli pragniesz subkompaktowego, praktycznego i wydajnego SUV-a z doskonałymi możliwościami terenowymi, to model Jeep Renegade 1.6 diesel jest świetnym samochodem dla Ciebie. Niemniej jednak, jeśli samochód jest w złym stanie lub chcesz bardziej luksusowego, mocnego i bardziej niezawodnego subkompaktowego SUV-a, to model Jeep Renegade 1.6 diesel nie jest dla Ciebie.
Jak mocny jest silnik Jeepa Renegade 1.6 diesel?
Model Jeep Renegade 1.6 diesel jest wyposażony w silnik Multijet II I4 turbo o pojemności 1,6 litra. Silnik ten dostarcza maksymalnie 118 KM z 6-biegową manualną i 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Jeśli pragniesz większej mocy, powinieneś zdecydować się na 2,0-litrowy silnik inline-4 Multijet II, który dostarcza do 168 KM z 6-biegową skrzynią manualną lub 9-biegową skrzynią automatyczną.
Bottom line
Jeśli planujesz nabyć używany model Jeep Renegade 1.6 diesel, istotne jest, aby znać niektóre z powszechnych problemów, które napotkasz po drodze. Dodatkowo, kluczowe jest uzyskanie używanego samochodu, który był odpowiednio konserwowany, aby uniknąć napotkania wielu poważnych problemów.
Oprócz problemów ze sprzęgłem, model Jeep Renegade 1.6 diesel boryka się również z takimi problemami jak problemy elektryczne, nadmierne zużycie oleju i problemy z zawieszeniem. Biorąc to pod uwagę, model Jeep Renegade 1.6 diesel jest ładnym SUV-em o dużych możliwościach terenowych. Jest również praktyczny, paliwooszczędny i niedrogi.