Która klasa dochodowa kupuje samochody hybrydowe?

Pojazdy o obniżonej emisyjności zdobywają coraz większą popularność na całym świecie, zarówno wśród samochodów elektrycznych, jak i hybrydowych. Według kilku różnych źródeł, ponad 54% Amerykanów rozważa EV lub hybrydowy jako następny zakup samochodu, który ma tendencję do pokazania wzoru wzrostu transportu dekarbonizacji w ostatnich latach.

Samochody elektryczne są nadal najdroższe z partii, ponieważ średnia miesięczna płatność za EV wynosi około 550 dolarów, podczas gdy porównywalna hybrydowa stawka miesięczna jest aż o 100 dolarów mniejsza. Oznacza to, że hybrydy są nieco bardziej osiągalne w porównaniu z samochodami elektrycznymi, co oznacza, że gospodarstwa domowe o średnich i wysokich dochodach w USA są najbardziej lubiane przez samochody hybrydowe.

Z drugiej strony, górne 10% gospodarstw domowych w USA, jeśli chodzi o dochody, kupuje 35-40% wszystkich samochodów elektrycznych w sprzedaży. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ większość nabywców samochodów elektrycznych posiada kilka samochodów i to właśnie oni są w stanie najlepiej dostosować się do elektrycznego stylu życia.

Jeśli spojrzymy na grupę o dochodach 175 tys. dolarów rocznie, to kupują oni 21% wszystkich EV w sprzedaży i tylko około 12% hybryd w sprzedaży. Pokazuje to również, że grupa dochodowa, która kupuje hybrydy jest niższa w porównaniu do EV, ale wyższa w porównaniu do samochodów ICE.

Klasy dochodowe, które kupują samochody hybrydowe

Średni wynik kredytowy nabywcy samochodu hybrydowego wynosi około 741 punktów, co oznacza, że nabywcy ci należą do grupy o „bardzo dobrym” wyniku kredytowym. Jako punkt odniesienia, ci którzy cieszą się punktacją kredytową powyżej 750 są uważani za „doskonałych”. Warto również wspomnieć, że przeciętny klient EV cieszy się oceną kredytową na poziomie około 750 punktów.

  Czy kupić SUV-a czy minivana?

Choć większość ludzi spodziewała się, że grupy dochodowe kupujące EV i hybrydy powinny być niemal identyczne, to jednak tak nie jest. EV są kupowane przez bogatsze grupy dochodowe, głównie dlatego, że wiele najbardziej pożądanych EV na rynku ma znacznie wyższą cenę w porównaniu z najpopularniejszymi hybrydami.

Jednak wielu nabywców tam wraca do samochodów ICE, ponieważ większość hybryd nie są tak „zorientowane na wartość”, jeśli masz tendencję do kupowania i sprzedawania samochodów często. Jedno z badań pokazuje, że przeciętny pojazd hybrydowy kosztuje 3700 dolarów więcej w porównaniu do porównywalnego samochodu z silnikiem spalinowym, co oznacza, że potrzebujesz prawie 9 lat, aby odzyskać dodatkowe koszty dzięki oszczędności paliwa.

Ma to sens tylko wtedy, gdy można używać hybrydy do tego, do czego jest przeznaczony. Czynniki takie jak te są ważne, jeśli chodzi o grupy wiekowe, które kupują hybrydy, ponieważ przeważnie leasingują i finansują samochody przez okres 3-5 lat.

W których stanach i miastach USA kupuje się najwięcej samochodów elektrycznych i hybrydowych?

W całych Stanach Zjednoczonych występuje duża rozbieżność zarówno w grupach klasy dochodowej, które kupują pojazdy o obniżonej emisyjności, jak i w miejscach, w których zazwyczaj mieszkają. Kalifornia jest najbardziej popularnym stanem w USA, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne i hybrydowe, i to z dość dużym marginesem, który z czasem ma tendencję wzrostową.

Co więcej, Waszyngton i Floryda pozostają w tyle za Kalifornią, jeśli chodzi o zamiłowanie do samochodów z napędem alternatywnym. Region San Francisco – Oakland – San Jose kupuje najwięcej zarówno hybryd, jak i pojazdów elektrycznych w całych Stanach Zjednoczonych.

  Jakie są najlepsze małe samochody hybrydowe?

Charlottesville Virginia jest za regionami SF jeśli chodzi o sprzedaż hybryd/EV. Zdecydowana większość najlepiej ocenianych miast i regionów w USA zorientowanych na EV/hybrydę znajduje się w Kalifornii. Wygląda na to, że zapotrzebowanie klientów na dekarbonizację transportu w tych regionach jest najsilniejsze i w najbliższym czasie raczej nie zwolni.

Logika stojąca za zakupem samochodów hybrydowych – Czy to się opłaca!?

Większość ludzi wierzy, że kupując hybrydę oszczędzają zarówno środowisko, jak i swoje konto bankowe, ale sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana. Nawet jeśli hybrydy teoretycznie oszczędzają pieniądze w dłuższej perspektywie, kosztują około 3200 dolarów więcej w porównaniu do porównywalnego wariantu ICE.

Tak więc, aby były one finansowo wykonalne, trzeba odzyskać te koszty podczas posiadania hybrydy, które czasami może być trudne, jeśli nie można polegać na hybrydowy układ napędowy cały czas. Jako takie, to trwa 6-10 lat dla przeciętnych właścicieli hybrydowych doświadczyć mentionable oszczędności, jeśli zdecydują się na hybrydę nad samochodem ICE.

Jednakże, gdzie hybrydy mają znaczący zestaw zalet jest, gdy nabyć je jako floty samochodów firmowych, ponieważ są one tańsze przez cięcia podatkowe rządu. W związku z tym, opłacalność zakupu hybrydy zależy od każdej osoby i od tego, w jaki sposób nabywa ona i używa samochodów na co dzień.

Sekcja FAQ

Jakie grupy wiekowe kupują hybrydy?

Według kilku badań, ponad 52% wszystkich klientów samochodów hybrydowych jest w wieku powyżej 55 lat, co oznacza, że hybrydy są preferowane głównie przez starsze pokolenie. Nabywcy EV są nieco młodsi, prawdopodobnie dlatego, że sensacja EV jest bardziej istotna dla młodszego i zamożniejszego klienta.

  Najlepszy samochód dla ogrodników

Nie jest to jednak zaskoczeniem, ponieważ grupa wiekowa 55 lat i więcej i tak kupuje 44% wszystkich nowych samochodów. Mężczyźni również chętniej kupują samochody hybrydowe, ponieważ około 31% klientów płci męskiej chce kupić hybrydę jako swój następny samochód, podczas gdy około 26% kobiet jest zainteresowanych zakupem hybrydy jako swojego następnego samochodu.

Jakie są wady samochodów hybrydowych?

Poza wspomnianą wyżej logiką finansową stojącą za samochodami hybrydowymi, mają one również zestaw wad, o których większość klientów nawet nie myśli. Hybrydy kosztują więcej pieniędzy, oferują mniejszą moc, są cięższe i nie są tak wydajne na autostradzie.

Ceny wymiany baterii są nadal strome, a dostępność hybryd nie jest tak obszerna. Wreszcie, są one bardziej skomplikowane, co zazwyczaj oznacza, że są one droższe do naprawy, jeśli coś pójdzie nie tak.

Dlaczego powinienem kupić hybrydę zamiast EV?

Jeśli jesteś kimś, kto nigdy nie doświadczył hybrydy lub EV, lepiej zdecydować się na zakup hybrydy, ponieważ hybrydy są idealnym środkiem pomiędzy pełną elektryfikacją a tradycyjnym samochodem ICE. Dzięki temu można przetestować wody i zobaczyć, czy jesteś kimś, kto może skorzystać z przejścia do EV wcześnie.

Jeśli uda Ci się zmaksymalizować wykorzystanie hybrydy, możesz przejść do pełnego napędu elektrycznego przy następnym zakupie samochodu. Z drugiej strony, jeśli nie jesteś kimś, kto planuje zmaksymalizować aspekt hybrydowy, jesteś lepiej z samochodem ICE.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z