Które Mercedesy mają cyfrową deskę rozdzielczą

Żyjemy w erze przemysłu samochodowego przesiąkniętego ekranami. Obecnie prawie cały przemysł samochodowy ściga się w dostarczaniu jak największej ilości ekranów. Ekrany te całkowicie eliminują potrzebę korzystania z przycisków, które większość ludzi woli po doświadczeniu tych systemów.

Mercedes jest z pewnością jednym z nich, jak wszystkie modele Mercedes te dni pochodzą z Mercedes MBUX systemu infotainment, który składa się z 2 ekranów. Jeden z nich znajduje się w zestawie wskaźników, a drugi na konsoli środkowej.

Ekrany te oferują wiele funkcji, w tym funkcje luksusowe i bezpieczeństwa, a prawie wszystkie funkcje samochodu są kontrolowane bezpośrednio przez system informacyjno-rozrywkowy. Mercedes rozpoczął powszechną ofertę cyfrowych desek rozdzielczych już 5-6 lat temu.

Mercedes MBUX design

MBUX czyli Mercedes Benz User Experience to najnowocześniejszy system, który ma na celu unowocześnienie całej linii Mercedesa. Główne założenia systemu MBUX to intuicyjność, łatwość nawigacji, najnowocześniejsza grafika oraz szereg funkcji zwiększających wygodę i bezpieczeństwo.

System jest skoncentrowany wokół dwóch dużych ekranów o przekątnej 10”-12”, z których jeden znajduje się przed kierowcą, a drugi na konsoli środkowej. Te dwa ekrany oferują ostrą i wyraźną rozdzielczość oraz żywe kolory. Systemy te są również wyposażone w zaawansowane procesory graficzne, które mogą zaoferować płynne, snappy smartphone-jak doświadczenie.

Mercedes twierdzi, że system jest w stanie uczyć się w miarę upływu czasu, więc wszystkie specyficzne funkcje i ustawienia, które lubisz, będą zawsze łatwo dostępne. Niektóre modele, takie jak nowa Klasa A/CLA, nie oferują w pełni funkcjonalnego systemu MBUX z dużym ekranem.

W takich modelach trzeba zdecydować się na aktualizację systemu infotainment, ponieważ ekrany w tych modelach wyglądają koszmarnie w porównaniu z pełnowymiarowym systemem MBUX z dużym ekranem.

  Który Mercedes jest najlepszy na gaz?

Funkcje MBUX Mercedesa

System MBUX nie jest tylko na pokaz, ponieważ oferuje szereg luksusowych i wygodnych funkcji. System jest używany do kontroli klimatu, można również ustawić kolory otoczenia, elementy sterujące mediami, nawigację, funkcje masażu foteli, ustawienia audio, ustawienia samochodu, zakłócenia systemu, menu połączeń, a nawet dozownik zapachów w niektórych modelach.

System oferuje również Apple Car Play i Android Auto dla łatwego połączenia telefonu z samochodem. Co więcej, najnowsze systemy mogą również oferować niesamowite funkcje nawigacji w rzeczywistości rozszerzonej, które z pewnością pomogą Ci dotrzeć do celu bez popełnienia błędu.

System oferuje również wiele portów USB, hotspot Wi-Fi, połączenie Bluetooth, pakiet pomocy w obsłudze znaków drogowych, wyświetlacz head-up, trzy lata Live Traffic, aktualizacje map Car-to-X. Za pomocą systemu można również całkowicie dostosować ustawienia systemu nagłośnienia Burmester, aby uzyskać perfekcyjny dźwięk.

Niektóre modele AMG oferują dodatkowe funkcje zorientowane na tor wyścigowy, takie jak liczniki okrążeń, wskaźniki osiągów oraz szereg sportowych akcentów stylistycznych i układów AMG.

Obsługa MBUX

System ten jest niezwykle rozbudowany i można by pomyśleć, że jego obsługa może być kłopotliwa. Mercedes umożliwia jednak sterowanie MBUX w dowolny sposób.

Ekranem głównym steruje się przede wszystkim za pomocą przycisków dotykowych, ale można nim również sterować za pomocą kilku skrótów klawiszowych lub za pomocą asystenta głosowego Mercedesa, wypowiadając komendę ”Hey Mercedes”. Asystent głosowy jest teraz w stanie zrozumieć wiele różnych komend i jest naprawdę użyteczny.

  Jaki jest najlepszy używany Mercedes za mniej niż 10 tysięcy?

Wyświetlacz kokpitu sterowany jest za pomocą przycisków pojemnościowych, które znajdziemy po lewej stronie kierownicy. Warto też wspomnieć, że ekranem głównym można sterować za pomocą prawej strony kierownicy.

Mercedes umożliwia wybór układu deski rozdzielczej spośród kilku różnych opcji. Nowa Klasa S z 2021 roku oferuje nawet deskę rozdzielczą 3D, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży motoryzacyjnej. Systemy te są awangardą współczesnych technologii ekranów infotainment, a Mercedes i Audi oferują również najlepsze rozwiązania programowe.

Sekcja FAQ

Czy cyfrowa deska rozdzielcza jest lepsza od analogowej?

Cóż, celem wirtualnego kokpitu nie jest tylko fajny wygląd, głównym powodem jest ilość możliwości konfiguracji, które się z nim wiążą. Takie poziomy konfiguracji nie są możliwe na zwykłych zestawach wskaźników. Niektóre marki, takie jak BMW, oferują cyfrową deskę rozdzielczą, ale nie oferują tak wielu opcji konfiguracji, jak Audi czy Mercedes.

Zwykła, analogowa deska rozdzielcza może wyglądać nieco ładniej, dlatego niektórzy producenci, jak Porsche, stosują ustawienie deski rozdzielczej częściowo cyfrowe, częściowo analogowe. Taka konfiguracja wygląda bardziej ekskluzywnie i łączy w sobie najlepsze cechy obu światów w jednym pakiecie.

Większość przemysłu samochodowego zmierza w kierunku cyfrowych desek rozdzielczych, ponieważ oferują one o wiele więcej funkcji, ale jeśli chodzi o estetykę, analogowa deska rozdzielcza zawsze będzie ładniejsza. Za kilka lat możemy nawet zobaczyć powrót analogowych desek rozdzielczych, ponieważ ludzie mają już trochę dość wszystkich ekranów w samochodzie.

  Który Mercedes GLK jest lepszy, diesel czy gaz?

Czy w nowszych modelach Mercedesa cyfrowa deska rozdzielcza jest standardem czy opcją?

Niektóre modele Mercedesa z wyższej półki, jak Klasa S, już od lat oferują cyfrową deskę rozdzielczą jako standard. Jednak dopiero najnowsza Klasa E jest oferowana z cyfrową deską rozdzielczą w standardzie. Obecnie wszystkie modele Mercedesa są standardowo wyposażone w cyfrową deskę rozdzielczą.

Różnica polega jedynie na wielkości ekranu, rozdzielczości i funkcjonalności. Duży ekran stał się punktem centralnym w większości nowoczesnych niemieckich samochodów luksusowych, więc wybór największego, najbardziej zaawansowanego ekranu z pewnością spodoba się rynkowi samochodów używanych.

Który producent samochodów oferuje największy ekran na rynku i jak bardzo jest on rozpraszający?

Mimo że Mercedes Klasy S z 2021 roku oferuje kolosalny centralny ekran infotainment, nikt nie może się równać z Teslą w tym aspekcie. Jako ekran znaleziony w Modelu S, i Modelu X jest absolutnie ogromny. To jakby sprawia, że zastanawiasz się, jak rozpraszające te ekrany mogą dostać.

I są one rozpraszające, zwłaszcza te, które można znaleźć w niektórych modelach Tesli, które nie oferują ekranu na desce rozdzielczej w ogóle. Tesla Model 3 oferuje tylko centralny ekran, a wszystkie informacje z deski rozdzielczej znajdują się nieco poza linią wzroku. Może to stanowić problem dla bezpieczeństwa, jeśli nie jesteś przyzwyczajony do takiego układu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z