Które Mercedesy mają DISTRONIC PLUS

DISTRONIC PLUS to system adaptacyjnego tempomatu Mercedes Benz, system ten jest w stanie nie tylko wykonywać zwykłe funkcje tempomatu, ale jest również w stanie utrzymać Cię w bezpiecznej odległości od przodu, może również przyspieszać lub zwalniać samochód w zależności od natężenia ruchu.

Systemy te są dostępne dla wszystkich nowszych modeli Mercedesa, a system DISTRONIC PLUS można łatwo rozpoznać po przedniej kratce. Samochody z systemem DISTRONIC PLUS mają gładką, czarną powierzchnię wewnątrz plakietki na środku kratki lub w samej kratce w przypadku niektórych modeli, takich jak Klasa S.

DISTRONIC PLUS jest zazwyczaj w pakiecie z Mercedes Steering Assist, systemem, który ma na celu utrzymanie bezpieczeństwa na swoim pasie ruchu, oznacza to, że kierownica jest w stanie dokonać płynnych, drobnych korekt, aby nie zachwiać samochodem lub pasażerami.

Pakiet i funkcjonalność

Mercedes DISTRONIC PLUS zazwyczaj wchodzi w skład pakietu wspomagania kierowcy Mercedes Benz. Pakiet ten składa się z DISTRONIC PLUS, Active/Lane Keeping Assist, Active/Blind Stop Assist, Mercedes PRE-SAFE oraz COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS.

Mercedes Benz kierowca Assistance Package kosztuje około $ 2-3k, ale to zawiera wszystkie nowoczesne funkcje bezpieczeństwa i wygody. System ten oferuje również funkcję o nazwie Exit Warning Assist, która ma na celu ostrzeganie pasażera o zbliżającym się ruchu drogowym lub pieszym podczas otwierania drzwi,

W pakiecie znajduje się również funkcja Evasive Steering Assist, której zadaniem jest omijanie otaczających nas obiektów w przypadku nagłej utraty kontroli nad pojazdem. DISTRONIC PLUS jest główną cechą tego pakietu, a system ten z pewnością pomaga w podejmowaniu codziennych dojazdów do pracy, że o wiele bardziej płynne i łatwiejsze.

  Które Mercedesy mają zawieszenie pneumatyczne?

Niezależnie od korzyści, systemy te nigdy nie powinny zastępować Twojej uwagi i koncentracji. Systemy te są tylko po to, aby Ci pomóc, nie są doskonałe i mogą nawet przestać działać nagle. Aby system działał, musisz zawsze trzymać dwie ręce na kierownicy.

Wewnętrzne działanie systemu DISTRONIC PLUS

System DISTRONIC PLUS składa się z dużej liczby różnych kamer i czujników. System może być stosowany podczas jazdy z mniejszymi lub większymi prędkościami, a w większości przypadków jest przystosowany do jazdy po autostradzie w stałym tempie.

DISTRONIC PLUS jest przydatny podczas jazdy w ruchu ulicznym, ponieważ nie trzeba nic robić, ponieważ samochód będzie przyspieszał i zwalniał automatycznie. Możesz również ustawić konkretną odległość między sobą a samochodem poprzedzającym, a samochód będzie utrzymywał tę odległość do momentu, gdy zdecydujesz się ją zmienić.

DISTRONIC PLUS wykorzystuje wiele różnych radarów, które są w stanie wykryć zbliżającą się kolizję. W takim przypadku system aktywuje czujniki, emituje ostrzeżenie dźwiękowe i włącza system PRESAFE. System ten uruchamia do 40% ciśnienia hamowania, a w przypadku dotknięcia hamulców w jednej chwili zostaje uruchomione 100% ciśnienia hamowania.

Nawet w przypadku braku reakcji z Twojej strony i niezaangażowania hamulców, system zrobi to automatycznie.

Użyteczność i konieczność systemu DISTRONIC PLUS (ADAS)

Na papierze systemy te wydają się imponujące, ponieważ znacznie podnoszą standardy bezpieczeństwa, a także pokazują, że Mercedes i większość przemysłu samochodowego chcą oferować jak najlepsze wyniki w zakresie bezpieczeństwa w mało prawdopodobnym przypadku kolizji.

  Dlaczego Mercedes zaprzestał produkcji modelu GLK?

Takie polityki firmy są uspokajające, ale fakt, że te systemy, które można by uznać za „niezbędne” kosztują 2-3 tys. dolarów, co jest dość dziwne. Wszystkie systemy ADAS (Advanced driver assistance systems), w które wyposażone są współczesne samochody, są prawie zawsze drogie, ale mogą stanowić różnicę między śmiertelnym wypadkiem a drobną stłuczką.

Pakiet wspomagania kierowcy, który jest odpowiednikiem ADAS w Mercedesie, pomaga jednak zapobiegać obrażeniom. Systemy ADAS doskonale sprawdzają się w scenariuszach zderzeń czołowo-bocznych, ponieważ czujniki wyczuwają zbliżające się zderzenie i podejmują odpowiednie działania, nawet jeśli kierowca nie jest w stanie tego zrobić.

Wielu ekspertów uważa, że błąd człowieka jest głównym sprawcą w ponad 90% wypadków, więc to raczej oczywiste, że powinieneś zdecydować się na ADAS, jeśli masz taką możliwość, ponieważ trudno jest wycenić ludzkie życie, ale 2-3 tys. dolarów na pewno nie jest ceną, która przychodzi do głowy.

Sekcja FAQ

Czy system DISTRONIC PLUS Mercedesa może jeździć sam?

System DISTRONIC PLUS Mercedesa nie jest zaprojektowany ani przeznaczony do samodzielnego prowadzenia samochodu, choć można by pomyśleć, że jest to Mercedesowska wersja autopilota Tesli. System ten nie jest tak zaawansowany jak funkcja AutoPilot, ale też nie jest do tego przeznaczony.
Ten system jest tam, aby pomóc Ci w określonych sytuacjach i zapewnić dodatkową parę oczu, które mogą okazać się przydatne w wypadku. Mercedes sprytnie spakował te systemy razem, ponieważ niektóre systemy oferowane w pakiecie nie są tak popularne jak inne.

  Czy części Mercedes Benz są drogie?

Jaka jest różnica między DISTRONIC a DISTRONIC PLUS?

Istnieje różnica między DISTRONIC a DISTRONIC PLUS, ponieważ zwykły system DISTRONIC nie jest wyposażony w Steering Assist, a jedynie w tempomat. Ponadto, zwykły system DISTRONIC nie jest w stanie całkowicie wyhamować samochodu.
DISTRONIC uruchamia hamulce tylko do określonej prędkości MPH, po czym to kierowca decyduje, czy chce całkowicie zatrzymać samochód, czy nie. Samochód będzie sygnalizował dźwiękowo, kiedy system ma odpuścić, więc lepiej być pewnym, którego systemu się używa.

Czy są jakieś problemy z DISTRONIC PLUS?

System DISTRONIC PLUS jest przydatny, ale nie jest pozbawiony wad. Niektórzy kierowcy uważają, że system trochę za bardzo odrywa kierowcę od drogi. Inni uważają, że nacisk na hamulec podczas spowalniania samochodu jest nieco zbyt przesadzony.
Głównym problemem jest myślenie, że jesteś w stanie zrelaksować się i polegać na systemie, aby całkowicie obsługiwać samochód, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na korzyści płynące z tych systemów, a czasami nawet powodować wypadki.
Bez względu na to, jak dobry jest system, radary, czujniki i algorytmy, które decydują o przyczynie działania mogą zawieść, a jeśli tak się stanie, mogą powodować poważne obawy o bezpieczeństwo, jeśli kierowca nie ma 100% kontroli.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z