Które Mercedesy mają paddle shifters

Paddle shifters, flappy pedal gearbox lub F1 gearbox to określenia opisujące element wyposażenia, który umożliwia zmianę biegów za pomocą dedykowanych łopatek, które są zamontowane z tyłu kierownicy.

Przełączniki łopatkowe zostały wprowadzone do linii Mercedesa prawie 15 lat temu, a najwcześniejszymi modelami, które oferowały tę funkcję były Klasa CL i Klasa S. Modele te były wyposażone w specjalne przyciski, a nie w paddle shifters.

Obecnie, prawie każdy model Mercedesa może być wyposażony w paddle shifters. Jednak większość samochodów i ich właścicieli nigdy z nich nie korzysta, a raczej po prostu utrzymuje samochód w trybie automatycznym. Niektóre bardziej sportowe modele AMG są wyposażone w bardziej sportowe, większe dźwignie zmiany biegów.

Ma to na celu podkreślenie sportowego charakteru samochodu, a klienci AMG są bardziej skłonni do używania paddle shifters w porównaniu do zwykłych właścicieli Mercedesów.

Cel paddle shifters

Paddle shifters to tak naprawdę technologia F1 udostępniona dla zwykłych samochodów. Tak więc motorsportowy rodowód paddle shifters jest raczej oczywisty w sportowych modelach Mercedes AMG. Paddle shifters działają w taki sam sposób, jak zwykła centralna dźwignia zmiany biegów.

Oznacza to, że można zmieniać biegi w górę za pomocą prawej dźwigni lub w dół za pomocą lewej dźwigni. Niektórzy producenci samochodów, jak McLaren, oferują paddle shifters, które działają w obu kierunkach, co oznacza, że jesteś w stanie zmienić bieg na wyższy lub niższy za pomocą tylko jednej łopatki.

Większość paddle shifterów jest przymocowana do kierownicy, co oznacza, że poruszają się one, gdy poruszasz kierownicą. Inni producenci samochodów, tacy jak na przykład Ferrari, montują swoje łopatki na kolumnie, co oznacza, że nie poruszają się one podczas poruszania kierownicą.

  Który SUV jest lepszy - Cadillac czy Mercedes?

Trwa dyskusja pomiędzy entuzjastami samochodów na temat tego, które ustawienie preferują, ale stałe paddle shifters muszą być większe, ponieważ musisz być w stanie dosięgnąć ich przez cały czas. Oznacza to, że tego typu łopatki zajmują o wiele za dużo miejsca i czasami mogą przeszkadzać w obsłudze kierunkowskazów lub świateł.

Nowsze przekładnie DCT Paddle Shifting

DCT lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest preferowaną konfiguracją dla paddle shifterów. Dzieje się tak, ponieważ współczesne dwusprzęgłowe skrzynie biegów są błyskawiczne w porównaniu do zwykłych automatycznych. To powiedziawszy, nawet współczesne automatyczne skrzynie biegów z przemiennikiem momentu obrotowego stały się tak samo sprawne jak niektóre DCT.

Mercedes oferuje 7-biegową przekładnię DCT w najbardziej ekstremalnej wersji AMG GT, zwanej AMG GT Black Series. Samochód o mocy 720 KM jest w pełni przystosowany do jazdy po torze, a w takich przypadkach prawie zawsze włącza się przekładnię łopatkową, ponieważ umożliwia ona kierowcy ręczne sterowanie biegami.

Jest to prawdopodobnie jedyny przypadek, w którym zawsze wolisz sam zmieniać biegi, a zwykły tryb automatyczny nie jest opcją, jeśli chcesz uzyskać najszybsze czasy okrążeń. Dzieje się tak dlatego, że współczesne skrzynie biegów stały się niewiarygodnie zaawansowane w wiedzeniu, co robić.

Jest to szczególnie widoczne, gdy porównasz starsze skrzynie biegów z łopatkami z nowymi, dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów z przemiennikiem momentu obrotowego.

Starsze skrzynie biegów z pojedynczym sprzęgłem typu Paddle Shifting

W ciągu 15-20 lat przemysł samochodowy dokonał ogromnego postępu, a technologia skrzyń biegów poszła tak do przodu, że starsze skrzynie biegów z pojedynczym sprzęgłem łopatkowym wydają się teraz absolutnie archaiczne i w niektórych samochodach wręcz bezużyteczne.

  Jaki jest najlepszy Mercedes Benz dla kobiety?

Niektóre modele Mercedesa, takie jak SLR McLaren, używają wczesnej wersji skrzyni biegów z łopatkami i wiele osób uważa, że jest to główny powód, dla którego SLR nie kosztuje o wiele więcej pieniędzy niż w rzeczywistości.

I jest to prawda w całym zakresie. Manualne Lamborghini Murcielago lub manualne Ferrari 430 będzie kosztować o wiele więcej w porównaniu do modelu F1 z przekładnią łopatkową. Te starsze systemy były zbyt drogie, zawodne i toporne przy każdej prędkości.
Niektóre nowsze modele, takie jak Lamborghini Aventador, są absolutnymi ikonami supersamochodów. Jednak, jeśli chodzi o dynamikę, Aventador grzęźnie z powodu swojej jednosprzęgłowej skrzyni biegów. Jednosprzęgłowa jednostka sprawia, że samochód jest trochę zbyt toporny, niewygodny i sprawia, że samochód czuje się jak SUV.

Sekcja FAQ

Czy warto używać paddle shifterów?

Po prostu nie są. W większości przypadków, ponieważ nikt tak naprawdę nie używa ich zbyt często. Jeździmy naszymi samochodami z punktu A do punktu B przez większość czasu. Zdecydowana większość doświadczeń w samochodzie jest zazwyczaj w mieście lub na autostradzie, a ludzie wolą po prostu wrzucić samochód do napędu i pozwolić automatycznej skrzyni biegów robić swoje.

Jednak dla niektórych entuzjastów motoryzacji i właścicieli samochodów AMG, łopatkowe dźwignie zmiany biegów są niezbędne, ponieważ zapewniają większe poczucie więzi między samochodem a kierowcą. Paddle shifters oferują większą kontrolę nad pasmem mocy, co jest również kluczowe przy ustalaniu zawrotnych czasów okrążenia i jeśli chcesz utrzymać silnik w określonym zakresie obrotów.

  Czy Mercedes może uruchomić inny samochód?

Dlaczego niektóre samochody elektryczne są wyposażone w paddle shifters?

Jeśli przyjrzeć się bliżej niektórym samochodom elektrycznym, w tym Mercedesowi EQC, można zauważyć łopatkowe dźwignie zmiany biegów. To dziwne, ponieważ EV nie mają tradycyjnej skrzyni biegów, więc nie ma absolutnie żadnej potrzeby stosowania paddle shifters. Ale Audi, Mercedes i kilku innych producentów wymyślili funkcję, którą mogą włączyć do paddle shifters.

W niektórych pojazdach elektrycznych, paddle shifters kontrolują ilość regeneracji hamulców, czyli ilość hamowania, jaką silnik zapewni, gdy zdejmiesz pedał gazu, tylko po to, by złapać całą pozostałą energię i zmagazynować ją w akumulatorze.

Oznacza to, że w nieuniknionej przyszłości elektrycznego transportu, paddle shifters nadal będzie rzeczą, Bez tej funkcji, paddle shifters inaczej byłby przestarzały.

Czy niektóre samochody elektryczne mają biegi?

Cóż, nie mają, aż do niedawna, kiedy Porsche i Audi wypuściły Taycan i e-Tron GT. Te dwa modele oferują dwa biegi, jeden dla celów startowych, drugi dla stabilnego dostarczania mocy przy wyższych prędkościach.

Jesteś rzeczywiście w stanie usłyszeć, kiedy te samochody zmieniają biegi, co jest dziwne, jak można się spodziewać EV być bez biegów. Warto wspomnieć, że paddle shifters w tych samochodach również kontrolują hamowanie regeneracyjne i nie można ręcznie sterować tymi dwoma biegami.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z