Które Mercedesy mają silniki V8?

Które Mercedesy mają silniki V8?

Silniki V8 są w pewnym sensie wyjątkowe. Tego typu silniki mają oddanych zwolenników wśród entuzjastów motoryzacji, głównie ze względu na wyjątkowe osiągi i większą płynność w porównaniu z silnikami 6- lub 4-cylindrowymi.

Większość flagowych modeli AMG to V8, a także niektóre wyższe modele nie-AMG. Jednak wraz z rozwojem przemysłu samochodowego, silniki V8 są redukowane ze względu na surowe przepisy dotyczące emisji spalin i wydajności. Wkrótce silniki takie jak te odejdą do lamusa, więc powinniśmy się nimi cieszyć, póki jeszcze możemy.

AMG V8s

AMG to dział Mercedesa zorientowany na osiągi. Warianty AMG podstawowych modeli oferują najwyższą specyfikację i osiągi, ale kosztują o wiele więcej w porównaniu do zwykłych modeli bez AMG.
Obecnie AMG stosuje silnik 4.0 BiTurbo w każdym modelu AMG z silnikiem V8. Modele takie jak C63 AMG czy GLC 63 wykorzystują bardziej przestylizowaną wersję tego silnika, oferującą moc około 510 koni mechanicznych.
Modele takie jak E63 AMG czy różne warianty większych SUV-ów Mercedesa AMG lub modele AMG GT oferują nawet 600-620 koni mechanicznych.
W tej chwili, najwyższy poziom zestrojenia tego silnika oferowany jest w 4-drzwiowym coupe GT 63 S, z mocą około 630 koni mechanicznych.
Mercedes wyprodukował również mocno przerobioną wersję tego silnika dla nowego Mercedesa AMG GT Black Series, torowego potwora oferującego 720 koni mechanicznych.
Dawne V8 AMG, takie jak 6,2-litrowe, naturalnie napędzane V8, było, jest i na zawsze pozostanie jednym z najlepszych silników wyczynowych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Legendarny 6.2 wyszedł z produkcji w połowie lat 2010, a SLS AMG Black Series oferuje najmocniejszy wariant tego silnika o mocy 630 koni mechanicznych.

  Najlepszy Mercedes Youngtimer

Non-AMG V8s

Nie tak dawno temu Mercedes stosował V8 także w wyższych wersjach wykończeniowych non-V8. Samochody z oznaczeniem 500, takie jak S500, E500, CLS 500, aby wymienić tylko kilka, były oferowane z silnikami V8. Te silniki V8 były głównie tam, aby zapewnić płynną pracę silnika z pięknym dźwiękiem.
Silniki te były dość spragnione, a Mercedes zdecydował, że nie ma potrzeby, aby nie-AMG Mercedes używać silnika V8, jak udało im się osiągnąć porównywalne poziomy gładkości z ich state-of-the-art 6-cylindrowych silników.
W ciągu ostatnich kilku lat silniki V8 zaczęły umierać, a Mercedes stara się używać V8 tylko w swoich najmocniejszych i najbardziej ekscytujących modelach AMG. Co więcej, dzisiejsze silniki wykorzystują wymuszoną indukcję, taką jak turbodoładowanie lub hybrydyzację, aby osiągnąć poziom osiągów, który jeszcze niedawno można było uzyskać tylko dzięki V8.

Przyszłość silników V8

Jak wspomniano wcześniej, silniki V8 są zastępowane mniejszymi, bardziej wydajnymi układami napędowymi. Dla przykładu, C63 zawsze było wyłącznie V8, a nadchodzące C63 po raz pierwszy w historii porzuci V8 na rzecz V6.
Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat Mercedes może całkowicie zaprzestać produkcji silników V8. To samo stało się z silnikami V12. Silniki V12 są najbardziej płynnymi silnikami wszech czasów. Nie tak dawno temu, luksusowy, topowy model S600 był niewyobrażalny bez V12. W dzisiejszych czasach nie ma już Mercedesów z silnikiem V12.
Dzisiejszym producentom samochodów z pewnością udaje się produkować mocne i wydajne silniki. Na przykład, nowy A45 AMG osiąga moc 400 koni mechanicznych z zaledwie 2,0-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem. Ale jedno jest pewne: dźwięku, uczucia i płynności V8 nie da się odtworzyć za pomocą mniejszego silnika.

  Jaki Mercedes ma drzwi motylkowe

Dodatkowe pytania o potężne silniki Mercedesa

Czy silniki V8 są lepsze od silników V12 lub V10?

Wszystkie te trzy silniki są imponujące, jeśli chodzi o osiągi i płynność jazdy. Silniki V8 są znane ze świetnego momentu obrotowego przy niskich obrotach, ale nie osiągają tak wysokich obrotów jak silniki V10. Silnik V10 oferuje charakterystyczny dźwięk i jest powszechnie uważany za jeden z najlepiej brzmiących typów silników w historii.
Silnik V12 jest używany głównie w ogromnych luksusowych limuzynach, takich jak Rolls Royce. Silniki V12 są niewiarygodnie gładkie i dobrze nadają się do luksusowej jazdy. Jednak silniki V12, które można znaleźć w wielu modelach Ferrari i Lamborghini są przeciwieństwem Rolls Royce’a V12.
Te V12 brzmią jak stare bolidy F1 i to jest powód, dla którego społeczność motoryzacyjna jest w żałobie po wkrótce wymarłym supersamochodzie V12.

Czy samochody elektryczne mają lepsze osiągi niż porównywalne V8?

W dzisiejszych czasach entuzjaści samochodów elektrycznych zachwalają zdolność nowej Tesli do osiągnięcia prędkości 60 mph z miejsca postoju w mniej niż 3 sekundy. I to z pewnością jest imponujące, a szybkie czasy 0-60 są poniekąd specjalnością silników elektrycznych, ponieważ silniki elektryczne wytwarzają maksymalną moc, gdy tylko dotkniesz pedału gazu.
Ale to tylko połowa sukcesu. Silniki V8 i inne tradycyjne silniki zorientowane na osiągi nie wytwarzają 100% swojej mocy przy niskich obrotach, ale po osiągnięciu pewnej prędkości, będą przyspieszać aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości.
Silniki elektryczne, z drugiej strony, zawsze mają niższą prędkość maksymalną w porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy.

  Co oznacza 4Matic w Mercedesie?

Czy istnieje sposób na uratowanie silników V8 przed nadchodzącą zagładą?

Z punktu widzenia ochrony środowiska, upadek silników V8 wydaje się dość logiczny i stanowi oczywisty krok w kierunku produkcji bardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu. Jednak wiele osób stara się znaleźć sposób, w jaki możemy nadal cieszyć się potężnym silnikiem V8 bez szkodliwych efektów.
Jednym z takich sposobów jest konwersja CNG (sprężony gaz ziemny). Metoda ta jest dość powszechna w dużych nieefektywnych silnikach. CNG ma znacznie niższą zawartość węgla w porównaniu do zwykłych paliw kopalnych i jest uważany za jedno z najczystszych paliw płynnych na rynku.
Z pewnością wkrótce pojawi się wiele innych sposobów, ale wydaje się niezaprzeczalne, że V8 powoli odchodzi do lamusa. Niemcy powszechnie stosują system dezaktywacji cylindrów, w którym silnik V8 wyłącza 4 cylindry, co czyni go zasadniczo silnikiem czterocylindrowym na wypadek, gdy moc V8 nie jest potrzebna.
Przyszłość tradycyjnego silnika spalinowego jest ponura i niepewna. W ciągu najbliższych kilku lat z pewnością powstanie wiele hybryd i pojazdów elektrycznych, a infrastruktura wkrótce również pójdzie w ich ślady. Tak więc, od teraz, powinniśmy cieszyć się silnikami V8, V10, V12, ponieważ w niedalekiej przyszłości silniki te z pewnością wyginą.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z