Które Mercedesy mają tryb Sport

Mercedes oferuje tryb Sport w wielu swoich modelach już od prawie 15 lat. Ale tylko najnowsze modele Mercedesa są wyposażone w specjalną funkcję o nazwie Mercedes-Benz DYNAMIC SELECT, która umożliwia wybór jednego z wielu trybów jazdy w zależności od nastroju.

Najnowsza wersja DYNAMIC SELECT obejmuje co najmniej 3 tryby: Comfort, ECO i Sport. Niektóre modele mogą nawet oferować tryb Individual, który pozwala na całkowite dostosowanie ustawień. Co więcej, niektóre bardziej sportowe modele posiadają tryb Sport+, który jeszcze bardziej zacieśnia samochód.

Najszybsze, najbardziej ekstremalne modele AMG oferują specjalny tryb Race. Ten tryb jest zarezerwowany tylko dla prawdziwych supersamochodów Mercedesa, takich jak AMG GT.

Niektóre SUV-y również oferują specyficzne tryby jazdy, takie jak Slippery, Off-Road i Off-Road+, w zależności od konkretnego modelu.

Tryb komfortowy

Tryb komfortowy lub jak to się czasem określa „tryb Mercedesa” jest standardowym trybem jazdy, który oferuje najbardziej komfortowe ustawienie zawieszenia i układu kierowniczego. Co więcej, tryb ten rozluźnia również skrzynię biegów, oferując płynną zmianę przełożeń w celu uzyskania maksymalnej oszczędności paliwa.

W tym trybie Państwa Mercedes jest również najcichszy, jak to tylko możliwe, ponieważ silnik ma tendencję do trzymania się niższego zakresu obrotów. Najnowsze modele Mercedesa oferują także zupełnie nowy „tryb żeglowania”, który wyłącza silnik, gdy kierowca puści pedał gazu przy prędkości przekraczającej 37 mil na godzinę.

Funkcja ta ma na celu dalszą oszczędność paliwa poprzez jazdę na biegu jałowym z wykorzystaniem energii kinetycznej samochodu. System ponownie włącza sprzęgło, gdy samochód zaczyna tracić energię kinetyczną lub gdy kierowca dotknie pedałów. Włączenie trybu żeglowania sygnalizowane jest na zestawie wskaźników ikoną żaglowca.

  Czy wszystkie Mercedesy są wyposażone w skórzane siedzenia?

Tryb komfortowy korzysta również z systemu ECO Start-Stop, który wyłącza silnik, aby oszczędzać paliwo na każdym postoju.

Tryb Sport i Sport+

Dedykowany tryb Sport jest dokładnym przeciwieństwem wspomnianego wcześniej trybu Comfort, ponieważ w tym trybie zawieszenie jest dużo sztywniejsze, skrzynia biegów jest dużo szybsza i ma tendencję do utrzymywania biegów w wyższych zakresach obrotów. Układ kierowniczy jest również bardziej responsywny i ostrzejszy, a reakcja przepustnicy jest również znacznie zwiększona.

Układ kierowniczy staje się o wiele cięższy, ponieważ pozwala kierowcy na bardziej precyzyjne ustawienie samochodu, a nawet wszystkie drobne korekty układu kierowniczego będą nadal poruszać samochodem. Wydech staje się nieco głośniejszy, ale nadal dość powściągliwy.

Z kolei tryb Sport+ to najbardziej ekstremalny tryb jazdy w większości modeli AMG. Sport+ jest przeznaczony głównie do szybszej jazdy po autostradach, gdzie priorytetem jest bezpieczeństwo i stabilność, a poświęca się komfort i wydajność.

W trybie Sport+ wydech jest całkowicie otwarty, a funkcje ECO Start Stop i Sailing są całkowicie wyłączone. Tryb ten jest przeznaczony głównie dla entuzjastów, ale mimo to, wiele osób nie jest fanami zbyt sztywnego zawieszenia w niektórych modelach AMG, gdy tryb Sport+ jest włączony.

Tryb indywidualny i wyścigowy

Tryb Individual jest najbardziej imponującym trybem, ponieważ pozwala na wybór różnych aspektów jazdy. Możesz wybrać bardziej sportową reakcję przepustnicy i skrzyni biegów, ale także komfortowe zawieszenie i układ kierowniczy.

Jest to niezwykle korzystne, ponieważ wiele modeli Mercedes AMG, takich jak ustępujący E63 miał niewiarygodnie sztywne zawieszenie, które jakby rujnuje codzienną zdolność w porównaniu do zwykłej Klasy E. Możesz również otworzyć wydech, kiedy tylko chcesz, lub uczynić go cichszym.

  Jaki jest najpłynniej jeżdżący SUV Mercedesa?

Specjalny tryb Wyścig jest dostępny tylko w samochodach Mercedes AMG GT, ponieważ są to supersamochody stworzone specjalnie do tego celu. Najwyższej klasy AMG GT Black Series oferuje aż 720 KM i jest w pełni przystosowany do jazdy po torze. Dlatego Mercedes zdecydował, że specjalny tryb torowy jest niezbędny, abyś mógł w pełni wykorzystać dynamiczne możliwości samochodu.

Dział FAQ

Które modele Mercedesa oferują specjalny tryb Off-Road?

Wszystkie SUV-y Mercedesa albo oferują jakiś tryb off-road, albo są już przystosowane do łagodnego użytkowania w terenie. Jednak większe SUV-y, GLE i GLS oferują dodatkowo tryb Bouncing, który praktycznie zmienia Państwa SUV-a Mercedesa w fantazyjnego lowrider’a.

Celem tej funkcji jest odklejenie samochodu, jeśli znajdziesz się w głębokim piasku lub śniegu, ale Mercedes wie, że funkcja ta będzie najprawdopodobniej używana do celów Instagram lub Tik-Tok show-off. Nawet Maybach GLS oferuje tę funkcję, a spójrzmy prawdzie w oczy, nikt nie zamierza zabierać chromowanego Maybacha na off-roading.

Która marka samochodów oferuje najbardziej konfigurowalny tryb jazdy?

Konfigurowalny tryb jazdy stał się standardem we wszystkich niemieckich luksusowych samochodach klasy premium. Zarówno BMW, jak i Audi oferują tę funkcję już od jakiegoś czasu, ale to BMW oferuje najwięcej możliwości regulacji wszystkich aspektów jazdy.

BMW pozwala na regulację wszystkich standardowych parametrów, takich jak reakcja przepustnicy, sztywność zawieszenia, waga i precyzja układu kierowniczego, prędkość skrzyni biegów itp. Ale to, w czym BMW ma przewagę, to możliwość regulacji wyczucia hamulców. Co więcej, wiele modeli BMW oferuje wiele poziomów regulacji skrzyni biegów.

  Jaki jest najlepszy Mercedes klasy S, jaki kiedykolwiek powstał?

Czy tryb Sport sprawia, że samochód jest bezpieczniejszy podczas szybkiej jazdy?

W pewnym sensie tak, a w pewnym nie. Gdy włączymy tryb sportowy, Mercedes będzie oferował więcej dynamiki, co oznacza, że cały układ napędowy będzie lepiej reagował na nasze ruchy, a my będziemy mogli dokonywać mniejszych korekt układu kierowniczego. Niektóre modele staną się również niższe, co obniża środek ciężkości, zapewniając lepszą charakterystykę prowadzenia.

Warto jednak wspomnieć, że w trybie Sport, a zwłaszcza w Sport+, kontrola trakcji jest również rozluźniona. Oznacza to, że samochód nie będzie reagował tak szybko, jak w trybie komfortowym, jeśli wyczuje, że traci przyczepność.
Dzieje się tak, ponieważ entuzjaści samochodów lubią bardziej radosne samochody, ale oznacza to również, że samochód nie będzie tak stabilny, ponieważ kontrola trakcji jest ograniczona.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z