Które Mercedesy mają twin-turbo?

Twin-Turbo lub BiTurbo jak Mercedes lubi to nazywać jest wersją tradycyjnego silnika spalinowego, który jest sparowany z dwoma turbosprężarkami, które wtłaczają powietrze do silnika, aby stworzyć więcej mocy. Tego typu silniki znane są jako silniki z wymuszoną indukcją i są one dość powszechne w potężnych modelach Mercedesa.

Konfiguracja silnika BiTurbo jest zarezerwowana tylko dla kilku modeli SUV-ów innych niż AMG, takich jak GLE 580, G550, czy GLS 580. Flagowy sedan Klasy S oferowany jest z 6-cylindrowym BiTurbo lub V8 BiTurbo. Jeśli chodzi o modele AMG, wszystkie współczesne silniki Mercedesa AMG są wyposażone w układ BiTurbo.

Wiele osób uważa, że współczesny przemysł motoryzacyjny jest nękany przez downsizing i wymuszoną indukcję, ale nikt nie może zaprzeczyć mocy, jaką Mercedes może wydobyć z 6-cylindrowego silnika BiTurbo o pojemności 3,0 l.

Silniki wolnossące to wymierająca rasa, a wszystkie nowsze samochody wyczynowe, a nawet niektóre niewyczynowe, będą w przyszłości oferować konfigurację twin-turbo lub elektryczne/hybrydowe układy napędowe.

Mercedes 3.0L BiTurbo V6

Mercedes C43 AMG Coupe/Sedan jest napędzany przez silnik 3.0L V6 BiTurbo, który produkuje 385 KM i 384 lb-ft momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa jest w stanie wcisnąć C43 0-60mph czas 4,5 sekundy i jest również w stanie zwrócić 19-27MPG US, nieźle jak na silnik AMG.

C43 sprzedaje za $ 56-59k, ale zniżki dealerów są oczekiwane, ponieważ nowy C43 jest tuż za rogiem. Ten silnik jest również wykorzystywany w GLC43 AMG, a moc silnika jest praktycznie taka sama. GLC kosztuje 59 tys. dolarów, ale wydajność paliwowa jest nieco gorsza ze względu na aerodynamikę i dodatkową wagę.

  Jaki jest najlepszy silnik Mercedesa?

Warto też wspomnieć, że nadchodzące wersje AMG nowej Klasy C z 2022 roku nie będą korzystać ani z 6-cylindrowego, ani z 8-cylindrowego silnika. Entuzjaści AMG nie przepadają za tą decyzją, ale Mercedesowi zależy na dostarczeniu bardziej wydajnej jednostki napędowej, ale wciąż tak mocnej jak stare dobre V8.

Bez względu na wszystko, większość entuzjastów AMG uważa, że szczyt popularności Mercedesów AMG mamy już za sobą, więc nie należy się spodziewać, że wszystkie nadchodzące modele będą tak ekscytujące jak kiedyś.

Mercedes 4.0L BiTurbo V8

Prawdopodobnie najbardziej ekscytującym silnikiem Mercedesa w tej chwili jest 4.0L BiTurbo V8, który napędza większość gamy AMG oraz kilka SUV-ów nie należących do AMG. Modele GLE580, GLS580 i G550 są napędzane przez 4.0L BiTurbo V8. Różnica polega na tym, że GLE580 i GLS580 łączą V8 z Mercedes EQ Boost, a G550 nie.

Wszystkie trzy z tych SUV-ów reprezentują najwyższe wersje wykończeniowe nie-AMG w ich szanowanej linii. G550 kosztuje ponad $130k, GLE580 kosztuje około $80k, a GLS580 kosztuje około $100k. Ale najlepsze silniki V8 są zawsze zarezerwowane dla modeli AMG, które wszystkie używają 4.0L V8 BiTurbo, ale silnik jest dodatkowo wzmocniony przez AMG.

Mercedes C63 AMG oferuje down-tuned wersję tego AMG V8, który produkuje 469 KM i 479 lb-ft momentu obrotowego, a C63 sprzedaje za $ 69k. Jeśli zdecydujesz się na $ 107k E63 AMG, jesteś coraz przyzwoity skok w mocy, jak 4.0L w E63 oddaje 603 KM i 627 lb-ft momentu obrotowego.

  Który z nich jest lepszy: Mercedes czy Audi?

AMG GT Black Series oferuje najmocniejszą wersję tego silnika. Warto wspomnieć, że silnik w Black Series oferuje płaski układ korbowy, ale jest on podobny do tego, który znajdziemy w AMG GT R. Black Series oferuje aż 720 KM i 590 lb-ft momentu obrotowego i jest produkowany w ograniczonym zakresie.

Mercedes AMG 6.0L V12 BiTurbo

Kilka lat temu Mercedes wypuścił na rynek model S65 AMG Final Edition. Ta wersja Klasy S została wydana, aby zaznaczyć ostatni Mercedes do zaoferowania silnik V12. Ale, technicznie rzecz biorąc, Mercedes AMG nadal produkuje ten silnik dla hipersamochodu Pagani Huayra.

Ten silnik jest niesamowity z wielu różnych aspektów. Oferuje on 760 KM-830+ KM w zależności od modelu, o którym mowa, a także oferuje do 750 lb-ft momentu obrotowego. Najpotężniejsza wersja tego silnika jest obecnie oferowana w wartym wiele milionów dolarów Pagani Huayra Imola.

Tego typu silniki są obecnie niezwykle rzadkie, a Pagani udaje się je sprzedawać, ponieważ samochody kosztują tyle, ile kosztują i są produkowane w bardzo ograniczonych ilościach. Ale za kilka lat legendarny AMG V12 również przestanie być produkowany.

Sekcja FAQ

Jakie są korzyści z zastosowania układu twin-turbo (BiTurbo)?

Zalety silnika BiTurbo to moc, wydajność, moment obrotowy, emocje. Wymuszona indukcja jest obecnym trendem w przemyśle motoryzacyjnym, i to nie bez powodu, ponieważ tego typu silniki są w stanie uzyskać znaczącą moc i wydajność.

Tylko nieliczne, nieegzotyczne nowoczesne samochody oferują silnik wolnossący. Modele takie jak Jaguar F-Type, Lexus LC500, Lexus IS500 i kilka amerykańskich samochodów nadal można kupić z silnikiem N/A. Silniki N/A są niewiarygodnie paliwożerne w porównaniu do silników turbodoładowanych, ale są prostsze w konstrukcji, co może okazać się korzystne, jeśli chodzi o niezawodność.

  Najlepszy model Mercedesa GLA

Jaka jest różnica między doładowaniem a turbosprężarką?

Doładowanie i turbosprężarka to najpopularniejsze metody wymuszonego doładowania. Turbosprężarka wykorzystuje gazy spalinowe do rozpędzenia turbiny, co powoduje niewielkie opóźnienie pomiędzy wciśnięciem gazu a dostarczeniem mocy do silnika.

Z drugiej strony, turbosprężarka opiera się na silniku, co oznacza, że nie ma żadnych opóźnień w dostarczaniu mocy. Turbosprężarki są używane głównie w Europie i Japonii, a tylko kilka modeli z doładowaniem jest dostępnych. USA preferuje doładowanie w wielu swoich muscle cars, ale wiele samochodów z turbodoładowaniem jest również dostępnych.

Do czego służy intercooler w silniku z turbodoładowaniem?

Turbosprężarki są niesamowite pod wieloma względami, ponieważ zwiększają moc, a także oferują lepszą wydajność w porównaniu z podobnie napędzanym silnikiem N/A. Ale nie są idealne, ponieważ są podatne na przegrzanie silnika, jeśli cała konfiguracja silnika nie jest w stanie go schłodzić.

Turbosprężarki wykorzystują gazy spalinowe do rozpędzania silnika, co oznacza, że temperatury związane z tymi gazami są niewiarygodnie wysokie, a temperatury pracy takich silników są wyższe w porównaniu z silnikiem N/A. Zadaniem intercoolera jest schłodzenie tych gazów, aby zapobiec przegrzaniu i zwiększyć wydajność.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z