Które Mercedesy mają zdalne parkowanie?

Mercedes już od jakiegoś czasu oferuje systemy wspomagania parkowania, a najnowszy system w nowym Mercedesie klasy S oferuje prawdziwą funkcję zdalnego parkowania, która nie wymaga nawet przebywania wewnątrz pojazdu lub w jego pobliżu.

Wiele innych modeli Mercedesa ma skorzystać z tego właśnie systemu za kilka lat, ale nawet teraz nowoczesne modele Mercedesa są zdolne do samodzielnego parkowania przy niewielkim zaangażowaniu kierowcy dzięki funkcji aktywnego wspomagania parkowania Mercedes PARKTRONIC.

W dzisiejszych czasach ADAS, a Tesla toruje drogę ku autonomicznej przyszłości, tego typu technologie będą coraz powszechniejsze. Jednak niezależnie od przypadku, zawsze będziesz musiał być tym odpowiedzialnym, więc traktuj te systemy jako systemy asystujące, a nie zastępujące kierowcę.

Warto również wspomnieć, że Mercedes Klasy E, Klasy S, Klasy CLS i kilka modeli SUV-ów również oferuje specjalną aplikację, która umożliwia zdalne nawigowanie samochodem w ciasnych miejscach parkingowych i garażach.

Mercedes W223 S-Class system AVP

Jedną z, jeśli nie najbardziej imponującą cechą Klasy S W223 jest system AVP (Automated Valet Parking) opracowany wspólnie przez Mercedesa i firmę BOSCH. W języku Mercedes-Benz system nazywa się INTELLIGENT PARK PILOT i umożliwia Klasie S samodzielne prowadzenie i parkowanie za pomocą aplikacji na smartfona.

Mercedes twierdzi, że Klasa S osiągnęła szczyt luksusu w prowadzeniu, więc postanowił sprawić, by nawet parkowanie było ucztą luksusu i technologii. Projekt ten ma na celu uczynienie całego garażu na lotnisku w Stuttgarcie całkowicie autonomicznym parkingiem, bez jakiegokolwiek udziału kierowcy.

Mercedes opublikował filmik, na którym widać, jak nowa Klasa S zostawia kierowcę na wyznaczonym miejscu, a sam samochód odjeżdża i szuka odpowiedniego miejsca do zaparkowania. Później kierowca wraca na to samo miejsce, a jego Klasa S jest tam, aby go przywitać.

  Jaki jest najlepszy SUV Mercedesa do kupienia?

Te technologie są niesamowicie zaawansowane i robią wrażenie. Niewielu producentów samochodów, poza Mercedesem, BMW i Teslą z funkcją „Summon”, stara się naprawdę wykorzystać taką funkcjonalność.

Mercedes PARKTRONIC z aktywnym wspomaganiem parkowania

Bardziej rozpowszechnioną technologią wspomagania parkowania oferowaną przez Mercedesa jest system Mercedes PARKTRONIC. System ten jest dostępny w wielu nowszych modelach Mercedesa, a jego celem jest całkowite wygładzenie doświadczenia parkowania równoległego, zwłaszcza, że niektóre modele Mercedesa są ogromne.

System działa przy prędkościach poniżej 20mph, a system będzie ostrzegać, jeśli uzna, że przyzwoitej wielkości miejsce parkingowe jest dostępne. Po osiągnięciu tego etapu, trzeba będzie umieścić samochód w tył, a system zapyta, czy chcesz wykorzystać funkcję PARKTRONIC.

Powiedz tak, a system będzie całkowicie obsługiwać układ kierowniczy, ale nadal trzeba obsługiwać pedały gazu i hamulca. System poinformuje Cię, kiedy należy jechać do przodu lub do tyłu, wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami i powinieneś być idealnie zaparkowany w ciągu kilku sekund.

Po osiągnięciu żądanej pozycji, system poinformuje Cię, że działanie systemu PARKTRONIC zostało zakończone. Dzięki tej funkcji możesz również wyjechać z miejsca parkingowego, a jeśli w którymkolwiek momencie przejmiesz kontrolę nad kierownicą, system natychmiast przestanie działać.

Konieczność/niezawodność systemów samodzielnego/zdalnego parkowania

Według AAA aż 80% Amerykanów jest przekonanych o swoich umiejętnościach parkowania, co rodzi pytanie o konieczność stosowania tych systemów. I to nie jest tak, że ludzie nie robili parkowania równoległego lata przed wprowadzeniem tych systemów.

  Najlepszy silnik Mercedes V8

Ale wiele rzeczy się zmieniło, a wiele współczesnych samochodów jest bardzo dużych i dość ograniczonych widocznością. Więc jest jakaś logika za tymi systemami po wszystkim. Według kilku placówek internetowych systemy te są również dość niezawodne, choć zdarzały się przypadki, w których ludzie skarżyli się, że systemy te parkują zbyt blisko krawężnika.

Jak te rodzaje technologii nadal postępować, staną się one coraz bardziej zaawansowane, a coraz więcej samochodów zacznie je wykorzystywać. Powoli, niewiarygodnie powoli, ale prawie na pewno zmierzamy w kierunku całkowicie autonomicznej przyszłości, a systemy takie jak te mogą w końcu całkowicie przejąć kontrolę.

FAQ Section

Czy system PARKTRONIC Mercedesa działa tylko przy parkowaniu równoległym?

Początkowe przeznaczenie tego systemu było oparte wyłącznie na pomocy w scenariuszu parkowania równoległego, ale z biegiem czasu Mercedes poszerzył spektrum, w którym te systemy są w stanie pomóc. Oznacza to, że system PARKTRONIC może pomóc w niemal każdej sytuacji związanej z parkowaniem.

Ponadto, wszystkie wcześniejsze systemy były nastawione na pomoc w sytuacjach parkowania równoległego, ale tylko na wyznaczonych parkingach i na poboczu drogi. Nowsze systemy potrafią zaparkować równolegle również w wielu innych sytuacjach.

Czy funkcja PARKTRONIC Mercedesa jest warta swojej ceny?

Jeśli zamierzają Państwo często parkować równolegle, to być może. A większość ludzi nie parkuje równolegle przez cały czas. Systemy te wymagają mnóstwa czujników i kosztują niemało, więc jeśli nie zamierzasz regularnie korzystać z tych funkcji, lepiej wydać te pieniądze na coś bardziej użytecznego.

  Czy Mercedes jest samochodem luksusowym w Niemczech?

Mercedes powie Ci, że te systemy są niezbędne dla wszystkich nowszych modeli Mercedesa, zwłaszcza tych większych. Ale nowe modele Mercedesa są również wyposażone w kamery 360 i czujniki parkowania all-around, które są sprawdzone i regularnie wykorzystywane do praktycznie wszystkich możliwych sytuacji parkingowych.

Czy Mercedes PARKTRONIC jest lepszy niż Tesla SUMMON?

Funkcja Tesla SMART SUMMON jest przedstawiana jako znacznie bardziej zaawansowana wersja systemu PARKTRONIC i Active Parking Assist. System ten jest bardziej zbliżony do INTELLIGENT PARK PILOT Mercedesa, ponieważ umożliwia nawet aktywne poszukiwanie kierowcy na samym parkingu.

W tym systemie chodzi o to, że samochód jest w stanie sam prowadzić się nawet przez 200 metrów, dzięki czemu właściciel nie musi chodzić do samochodu, gdy chce wyjechać. Ale te systemy nie są idealne, a kilka filmów online sugeruje, że wiele Teslas znaleźli się jazdy do innych samochodów lub ścian garażu.

Systemy te są przeznaczone wyłącznie do użytku prywatnego garażu, geofenced obszar, który jest zgodny z wszystkimi zmiennymi systemu. I zawsze będzie odpowiedzialny za wszelkie potencjalne szkody, więc używać tych systemów z ziarnem soli.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z